طالبی یکی از میوه های خوشمزه و پرطرفدار در تابستان است که دارای خواص زیادی است. در ادامه به مهم ترین خواص طالبی اشاره می کنیم.

مهم ترین خواص طالبی

طالبی سرشار از مواد مغذی است. طالبی دارای ویتامین A (به شکل بتاکاروتن)، همچنین ویتامین C و به علاوه منبع خوبی از پتاسیم است. یکی دیگر از مزایای این میوه خوشمزه اینست که گوشت نارنجی رنگ این میوه پر از عطر و طعم و در عین حال کم کالری است.

یک فنجان طالبی حاوی فقط ۵۵ کالری است، که بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه ویتامین A، بیش از ۵۰ درصد نیاز روزانه ویتامین C را تامین می کند. منبع خوب پتاسیم و حاوی ۱٫۵ گرم فیبر است.

ویتامین های A و C هر دو آنتی اکسیدان هایی هستند که بدن شخص را سالم نگه می دارند. آنتی اکسیدان ها می توانند اثرات محافظتی را با خنثی سازی رادیکال های آزاد داشته باشند، که می تواند DNA را به سلول های آسیب دیده برسانند و باعث التهاب مزمن بدن شوند.

رادیکال های آزاد باعث آسیب و اختلال می شوند. آنتی اکسیدان ها از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی و آرتریت جلوگیری می کنند.


خواص طالبی : سلامت قلب

براساس شواهد موجود، رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر بیماری قلبی و سکته مرتبط است، و می تواند با کاهش فشار خون،همراه باشد.


خواص طالبی : سلامت چشم

خواص طالبی این میوه خوشمزه تابستانی

با گنجاندن مقدار بیشتر میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی خود می توان چشم های خود را سالم نگه داشت و همینطور سبب دفع آب مروارید شد.


خواص طالبی : هضم غذا

مقادیر بالای فیبر و آب در طالبی می تواند به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک کند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : خواص طالبی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طالبی و آب طالبی های خوشمزه را بدون خطر میل کنید!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طالبی و ویتامین های ناگفته!!



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : shafaqna.com