قوطی کنسرو خبر می دهد از سر درون !
انواع و اقسام مواد غذایی به صورت کنسرو شده در بازار موجود است که توجه به سلامت آنها بسیار مهم و ضروری است.
 
 
 معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برای جلوگیری از انتقال مسمومیت غذایی، محتویات کنسروها حداقل به مدت 2 دقیقه گرم شوند.
 
مهندس رضا غلامی با بیان این مطلب افزود: انواع و اقسام مواد غذایی به صورت کنسرو شده در بازار موجود است که توجه به سلامت آنها بسیار مهم و ضروری است.
 
 
وی با تاکید بر اینکه حتما محتویات کنسرو باید گرم شود، در خصوص نحوه گرم کردن آن گفت: پس از شستشوی قوطی کنسرو آن را باز کرده و محتویات کنسرو را در داخل ظرف ریخته و سپس آن رابه مدت حداقل 2 دقیقه گرم کنید.
 
 
معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در خصوص کنسرو تن ماهی نیز افزود: مسمومیت از طریق کنسرو ماهی آلوده، بسیار زیاد است و این مسمومیت باعث انتقال سم بوتولیسم به بدن می‌شود که از بدترین نوع مسمومیتهای غذایی است و حتی منجر به مرگ شخص می‌شود بنابراین لازم است که محتویات تن ماهی با 70 درجه سانتی‌گراد کاملا گرم شود.
 
 
 
وی درادامه گفت: ظاهر کنسرو نیز باید سالم باشد، فرورفتگی و یا بادکردگی در آن مشاهده نشود. البته اگر کنسرو باد کرده است می‌توان با انگشت شصت و سبابه روی کنسرو فشار وارد کرده و در صورت برگشت، کنسرو فاسد است و باید معدوم شود.
 
 
 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : mehrnews.ir
 
 
 
مطالب پیشنهادی :
چگونه یک ماشین ظرفشویی مناسب بخرید؟
چطور آدامس را از لباس تمیز کنیم؟
چطور مبلمان چرمی را تمیز کنیم؟
نظم در خانه را از کجا شروع کنننننننننننننم ؟!
چطور خانه را با رایحه‌های طبیعی معطر کنیم؟