ماریا شاراپووا
"ماریا شاراپووا"ی بیست و هفت ساله تنیس‌ باز مشهور روس است که در سال ۲۰۰۵ رتبه اول بین تنیس‌ بازان زن دنیا را کسب کرد.
روزنامه "دیلی میل" انگلستان مصاحبه ای را با ماریا شاراپووا ترتیب داده که علاوه بر زندگی ورزشی، زندگی شخصی او را نیز مورد کاوش قرار داده است.



* قهرمان ورزشی شما کیست؟


ماریا شاراپووا: زمانی که کوچک بودم ترجیح می دادم به دلایلی مسابقات مردان را تماشا کنم. اما "مونیکا سلش" اسطوره من بود. البته او بازیکن بزرگی بود اما آنچه بیش از هر چیز از او الهام می گرفتم، اراده بی نظیرش در میدان مسابقه بود.

* اگر ورزشکار نبودید، چه کاره می شدید؟

همیشه فکر می کردم آرشیتکت ها شغل جذاب و آرامی دارند. اما همیشه دوست داشتم در زمینه مد فعالیت داشته باشم.
 
* نقطه اوج حرفه ای تان چه بود؟

به دست آوردن جایزه ویمبلدون در هفده سالگی. می دانستم آنچه به دست آورده بودم بسیار بزرگ بود اما، زمانی که به گذشته نگاه می کنم، می بینم آن زمان جوان و خام بودم و فکر نمی کنم جایزه ای را که به دست آورده بودم، درست درک می کردم.



* و بدترین لحظه؟

بدترین لحظات همیشه زمان های مصدومیت است. حتی زمانی که دوباره بازی را شروع می کنی، می دانی که در بهترین شرایطت قرار نداری، و این موضوع واقعاً آزاردهنده است. اگر به سختی فعالیت کنی، زمانی که در پایان کار به گذشته بازمی گردی، می بینی ارزشش را داشته است.

* اگر خانه تان در حال سوختن باشد، کدامیک از دارایی های تان را نجات می دهید؟

سوال سختی است اما تلفن همراهم به معنای واقعی کلمه، برنامه روزانه من را در خود جای داده است. اگر تلفنم گم شود من نمی دانم باید کجا بروم یا چه کار کنم، در واقع بدون آن من راهنمای خود را از دست داده ام.
 
* ترانه مورد علاقه تان؟

من به موسیقی های متفاوت و متعددی گوش می دهم، اما اگر مجبور باشم یکی را انتخاب کنم، به احتمال قوی "یکی مثل تو" از "ادل" خواهد بود. همه می دانند که او صدای فوق العاده ای دارد اما بیشتر از همه این شعرهای اوست که مرا به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.  

* شوی تلویزیونی مورد علاقه تان؟

اگر بخواهم صادق باشم ترجیح می دهم به جای دیدن این برنامه ها، مطالعه کنم. در حال حاضر کتاب خواندن به برنامه منظم روزانه ام تبدیل شده است. اگر شوی تلویزیونی جالبی پیدا کنم ترجیح می دهم آن را روی لوح فشرده داشته باشم و یک فصل کامل از آن را در طی یک هفته تماشا کنم.

* آخرین فیلمی که تماشا کردید، چه بود؟

اخیراً فیلم "جاذبه" را تماشا کردم. موقع تماشای فیلم احساس خواب آلودگی داشتم زیرا بسیار خسته بودم اما این احساس هیچ ربطی به فیلم نداشت و از تماشای آن لذت بردم.

* آیا آشپزی بلد هستید؟ غذای مورد علاقه تان چیست؟

آشپزی بلد هستم اما آشپز فوق العاده ای نیستم. همچنان غذای روسی محبوب ترین غذای من است و به نظرم مادرم بهترین کوفته های روسی را در جهان درست می کند.  
 
* سه شخصیتی که دوست دارید برای شام دعوت کنید، چه کسانی هستند؟

داریم درباره تخیلات صحبت می کنیم دیگر؟ اگر این طور است، اولین نفری که در این لیست قرار می گیرد "آدری هپبورن" است. استیل او را بسیار دوست دارم و از او بسیار الهام می گیرم. برای دعوت کردن دو میهمان دیگر، باید زمان داشته باشم تا بیشتر فکر کنم. اما اگر "آدری" آنجا باشد، میلیون ها سوال دارم که از او بپرسم.  


آدری هپبورن

* اگر قرار باشد، فیلمی از زندگی ات ساخته شود، دوست داری چه کسی نقش تو را بازی کند؟

ترجیح می دهم  "گوئینت پالترو" باشد. او واقعاً بازیگر بزرگی است و فکر می کنم زیبا هم هست.


گوئینت پالترو

* محبوب ترین مقصدت برای تعطیلات کجاست؟

سوال سختی است چون مناطق بسیار زیادی در جهان وجود دارند که تمایل دارم تعطیلات را در آنها بگذرانم. پاریس را خیلی دوست دارم، خصوصاً ناحیه "لو ماره" را زیرا مملو از فروشگاه های زیبا است.

* برای مان یک راز بگو...

من میهمانی های متعددی در خانه ام برگزار می کنم، ترجیح می دهم در این مهمانی های از ترانه های "شر" استفاده کنم. مطمئن نیستم چرا اما ترانه "برو" از مجموعه "باور" را خیلی دوست دارم.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی :
جشن تولد شاراپووا با طعم شکلات + تصاویر
ازدواج دختر قلعه نویی
اشک های پیام صادقیان در برنامه زنده تلویزیونی + تصاویر
رحمتی در كنار بابک جهانبخش + عكس
ویدئوی شکیرا برای جام جهانی 2014 + تصاویر