کودک بیش فعال را در قرنطینه چطور کنترل کنم؟
در روزهای قرنطینه بسیاری از والدین با فرزندان خود دچار مشکل می شوند، اما در این میان والدینی که صاحب فرزند بیش فعال هستند شاید از دیگران بیشتر مشکل دارند که در ادامه به بررسی آن پرداخته می شود

کنترل کودک بیش فعال در قرنطینه

در دوران قرنطینه خانگی یکی از مشکلاتی که برای خانواده‌ها بروز می‌کند، مسئله نگهداری از کودکانشان است. در این میان حضور کودکان بیش فعال در خانه با مشکلات متعددی مواجه است.

امیرهوشنگ مهریار، متخصص حوزه روانشناسی کودک، درباره نگهداری کودکان بیش فعال در روزهای قرنطینه خانگی گفت: محدود شدن دو تا سه ماهه در خانه تاثیری روی کودکان بیش فعال ندارد. بنابراین این نگرانی چندان جدی نیست. این کودکان در بزرگسالی هم به‌دلیل بیش فعالی با مشکلات متعدد مواجه می‌شوند.

بیشتر بدانید : غذاهایی مخصوص کودکان بیش فعال

بیشتر بدانید : نشانه های بیش فعالی در کودکان

بیشتر بدانید : پیشگیری از کرونا با مصرف ویتامین C و تقویت سیستم ایمنی

این کودکان در دوره‌های مختلف خود و اطرافیان را با مشکلات متعدد مواجه می‌کنند. این قضیه باعث می‌شود واکنش‌های متعدد از سوی معلم و اطرافیان دریافت و همین قضیه مشکلات آنها را چند برابر کند.

کودکان بیش فعال نسبت به کودکان عادی آسیب‌پذیری بیشتری دارند و بار مشکلات آن برعهده پدر و مادر است. پدر و مادر با صبر، حوصله و بردباری بهتر می‌‎توانند کودک را تربیت کنند.

برخی از روانپزشکان برای کودکان بیش‌فعال دارو تجویز می‌کنند، دارو درمانی برای کودکان بیش فعال رایج است، اما نیازی بدان نیست بلکه این نوع تجویز بیشتر برای راضی نگه داشتن والدین است؛ چون مصرف دارو عوارض متعدد برای کودک به همراه دارد. برای مثال در آمریکا بیش از 20 درصد کودکان داروهای بیش فعالی مصرف می‌کنند.


تماسی درباره کودکان بیش فعال با اورژانس 123گرفته نشده است

محمود علی‌گویا، رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی، درباره تماس با اورژانس 123 در خصوص کودکان بیش فعال در ایام کرونایی گفت: در ایام کرونایی تماسی در این زمینه با اورژانس اجتماعی 123 گرفته نشده است.


کرونا و شکایت والدین به 1480 برای کودکان بیش فعال

کریمی، سرپرست مرکز صدای مشاور 1480 تهران با بیان اینکه افراد با سامانه 1480 تماس گرفته و مشکلات مرتبط با کودکان را مطرح می‌کنند، گفت: اغلب تماس‌هایی که با این سامانه گرفته می‌شود در رابطه با مشکلات کودکان بیش فعال است. در این روزها هم محدودیت برای بیرون رفتن و تعطیلی مهد کودک‌ها را شاهد هستیم.

مسلما نگهداری کودکان در محیط آپارتمان با مشکلات متعدد مواجه است. با توجه به اینکه خانواده‌ها همیشه کودکان را به مدرسه می‌فرستادند اما در ایام کرونا با بچه‌ها به مشکلات متعدد مواجه شده‌اند و با 1480 تماس گرفته و راهنمایی دریافت می‌کنند.

بیش فعالی در بچه‌ها وجود دارد و در روزهای عادی هم خانواده‌ها با مشکل مواجه بودند و خانواده‌ها همیشه با این سامانه تماس می‌گیرند و مشاوران هم در این باره افراد را راهنمایی می‌کنند.

بیشتر بدانید : دمنوش هایی برای تقویت سیستم ایمنی

بیشتر بدانید : آخرین اخبار کرونا ویروس COVID-19

بیشتر بدانید : درمان بیش فعالی با دارو و یا بدون دارو؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: borna.news