بی اختیاری ادرار در مردان : روش های درمان و کنترل بی اختیاری ادرار
 بی اختیاری ادرار زمانی است که نمی توانید مثانه را کنترل کنید. در حال حاضر حدود 3.4 میلیون مرد در ایالات متحد آمریکا به بی اختیاری ادرار مبتلا هستند. علیرغم شنیده ها، بی اختیاری ادرار نشانه ای عادی از پیری نیست و قابل درمان است

بی اختیاری ادرار در مردان شایع و قابل درمان است

بی اختیاری ادرار زمانی است که نمی توانید مثانه را کنترل کنید. در حال حاضر حدود 3.4 میلیون مرد در ایالات متحد آمریکا به بی اختیاری ادرار مبتلا هستند. علیرغم شنیده ها، بی اختیاری ادرار نشانه ای عادی از پیری نیست و قابل درمان است.

بیشتر بدانید : علت بی اختیاری ادرار و روش هایی برای رفع آن

بیشتر بدانید : همه چیز درباره بی اختیاری ادرار

بیشتر بدانید : به بی اختیاری ادرار مبتلا هستید؟


انواع بی اختیاری ادرار در مردان

گلف

بی اختیاری استرسی یا در اثر فشار ، زمانی اتفاق می افتد که فشاری بر مثانه وارد شود مثل خم شدن، بلند کردن یا سرفه کردن که منجر به نشت ادرار می شود.

بی اختیاری اضطراری، احساس ناگهانی و ضروری ادرار کردن که نیاز فوری برای دستشویی رفتن پیدا می کنید.

بی اختیاری ترکیبی که ترکیبی از فشار و اضطراری است.

سر ریز کردن، در صورتی که نتوانید مثانه را به موقع و کامل تخلیه کنید ادرار به صورت ناگهانی نشت می کند.

بیشتر بدانید : درمان بی اختياری ادراری استرسی زنان


علت بی اختیاری ادرار در مردان چیست؟

بی اختیاری ادرار در مردان به دلیل مشکلات پزشکی از قبیل بزرگ شدن پروستات، دیابت و بیماری پارکینسون بوجود می آید. پس از جراحی پروستات این مشکل ممکن است شایع باشد. گاهی اوقات به دلیل بیش فعالی مثانه ممکن است دچار بی اختیاری ادرار شوید.

بیشتر بدانید : 18 علت بی اختیاری ادرار


چگونه می توان بی اختیاری ادرار را مدیریت کرد

بی اختیاری ادرار در مردان : روش های درمان و کنترل بی اختیاری ادرار

برخی افراد با فاصله انداختن بین نوشیدن مایعات در طول روز و مصرف نکردن مایعات قبل از خواب می توانند مشکلشان را رفع کنند. مراقب باشید که به خاطر بی اختیاری ادرار مصرف آبتان را بیش از حد کم نکنید چون منجر به عفونت مثانه می شود که بی اختیاری ادرار را بدتر می کند.


قبل از نوشیدن فکر کنید

کوکتل،نوشیدنی

در برخی افراد کافئین باعث تحریک مثانه می شود. نوشابه و سایر نوشیدنی های گازدار اثر مشابهی دارند. الکل، چای، قهوه و نوشابه اثر دیورتیک دارند و باید مراقب مصرفشان باشید.



تنظیم رژیم غذایی برای کنترل بی اختیاری ادرار

بوریتو با سس،فست  فود

غذاهای تند و یا اسیدی می تواند باعث بی اختیاری ادرار و بدتر شدن کنترل مثانه شود. شکلات و شیرین کننده های مصنوعی هم ممکن است اثر منفی روی شما داشته باشد. محرک های غذایی برای هر شخص متفاوت است بنابراین رژیم غذایی شخصی خودتان را باید تنظیم کنید.


کاهش استرس به کنترل بی اختیاری ادرار کمک می کند

ورزش در ساحل

تکنیک های آرامش بخش مانند تمرینات تنفس و مدیتیشین ممکن است به بهبود علایم شما کمک کند.  باید یاد بگیرید چطور بدن و عضلاتتان را آرام کنید.


تمرین و تقویت مثانه

ورزش کف اتاق،مدیتیشن

هر نیم ساعت یک بار دستشویی بروید و کم کم بعد از چند روز یا چند هفته فاصله بین دستشویی رفتنتان را افزایش دهید تا در نهایت زمان به 3 تا 4 ساعت و تحت کنترل خودتان افزایش پیدا کند.


زمان ادرار کردن خود را یادداشت کنید

زوج مسن

برای کمک به پیدا کردن علت بی اختیاری چند روز نوشیدنی های مصرفی و زمان نشت ادرار ، بلند کردن اجسام سنگین و کارهای دیگر را یادداشت نمایید و برای پیدا کردن سر نخ با پزشکتان در میان بگذارید.


عضلاتتان را تقویت کنید

نشت ادرار

تمرینات کگل باعث تقویت عضلات لگن و مثانه برای کنترل ادرار می شود.

بیشتر بدانید : ورزشی برای بی اختیاری ادرار


پدهای بهداشتی به شما کمک می کند

پوشک بزرگسال،پد بهداشتی

پدهای بهداشتی جلوی نشت ادرار را گرفته و کمک می کنند اعتماد به نفستان بالا برود.


درمان دارویی بی اختیاری ادرار

دارو،کپسول

برخی داروها عضلات را آرام می کند تا از انقباض ناخواسته جلوگیری کند. دیگر داروها سیگنال های عصبی بی موقع به مثانه را خنثی می کنند. داروهای مخدر که برای پروستات بزرگ شده تجویر می شوند به دلیل خاصیت دیورتیکی که دارند، ممکن است باعث بدتر شدن نشت ادرار شوند.


جراحی بی اختیاری ادرار و سایر گزینه ها

پروستات

برای درمان بی اختیاری فشاری یا استرسی می توان از جراحی استفاده کرد. موادی خاص اطراف مجاری ادرار را می پوشاند تا هنگام عطسه یا سرفه یا فعالیت شدید دچار نشت ادرار نشوید. ممکن است از یک اسفنکتر مصنوعی برای فشار به ورودی مثانه یا دستگاه ضربان ساز برای ریلکس شدن اعصاب مثانه و کف لگن استفاده شود.


دستگاه های مخصوص نشت ادار

کیسه ادرار

رول کاتتر های ncatheters roll خارجی که  مثل کاندم روی آلت را پوشانده و ادرار را به کیسه های خاص منتقل می کنند می توانند در طول شب جلوی نشت ادرار را بگیرند. این کیسه ها را می تواند در طول روز زیر لباس بچسبانید.


همیشه آمادگی داشته باشید

ماهیگیری

بی اختیاری ادرار ممکن است شما را غافلگیر کند. شاید در رستوران یا فروشگاه فرصت کافی برای رفتن به دستشویی نداشته باشید. یا در سفر و جاده باشید و دسترسی به دستشویی نداشته باشید. پس همیشه برای مواقع ضروری باید آماده باشید.

و همیشه از یکی از اعضای خانواده بخواهید که حواسش به پشتیبانی از شما باشد.

از گروه های پشتیبانی و درمان گر و پزشک برای کمک در روند درمان خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید که بی اختیاری ادرار همیشه قابل درمان است.


بیشتر بدانید : این عادات بد باعث بی اختیاری ادرار در شما می شود

بیشتر بدانید : بی اختیاری ادرار با مصرف این مواد تشدید می شود

بیشتر بدانید : درمان بی‌اختیاری ادراری با روش تحریک عصب ساکرال


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ