بیماری ها روی پوست تاثیر می گذارد از ظاهر پوست می توان به میزان سلامت فرد پی برد، زیرا علایم هر نوع بیماری ابتدا روی پوست ظاهر می شود....


* چین و چروک عمیق ممکن است نشانه خطر بالای شکستگی استخوان باشد؛ بررسی اخیر روی ۱۱۴ زن یائسه، نشان داده است افرادی که چین و چروک عمیقی روی گردن و صورت دارند به احتمال زیاد با تراکم پایین استخوان در قسمت لگن، ستون فقرات و پاشنه رو به رو هستند. به گفته محققان کلاژن موجود در پوست همانند کلاژن موجود در اسکلت بدن است.

* لکه های قهوه ای خاکستری مخملی ممکن است علامت دیابت باشد.

این گونه تغییر رنگ اغلب در چروک و در قسمت جمع شده کشاله ران، زیر بغل و گردن ظاهر می شود و نشانه دیابت نوع ۲ می باشد. دیابت نوع ۲ میزان هورمون انسولین را بالا می برد.

* پوست کدر و خشک ممکن است نشانه کمبود اسید چرب امگا۳ باشد؛ اسید امگا۳، از عملکرد مغز حمایت می کند، التهاب بدن را پایین می آورد و خطر بروز بیماری های قلبی، سرطان و آرتریت را کاهش می دهد. امگا۳ باعث تقویت غشای سلول و تنظیم تولید سلول ها می شود. کمبود امگا۳ چرخش طبیعی پاک سازی پوست از سلول های مرده را کند می کند و در نتیجه پوست خشک و پوسته پوسته می شود. منبع عالی اسید چرب امگا۳، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه کتان، گردو و دانه سویاست.

* خارش شدید نشانگر لنفوم هوچکین (نوعی سرطان خون) است؛ خارش شدید و مداوم ایجاد شده بر اثر گردش غیرعادی سلول ها در خون ممکن است علامت سرطان خون باشد. این نوع خارش مانند این است که چیزی زیر پوست وجود دارد.

* تغییر رنگ یا ورم قسمت تحتانی پا ممکن است نشانه اختلال در عملکرد سیاهرگ ها باشد؛ وقتی خون در قسمت تحتانی پا جمع می شود باعث قرمزی و ورم پا می شود.

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : خراسان نیوز

مطالب پیشنهادی :
6 راز طبیعی طب چینی برای زیبایی پوست
علامت های هشدار دهنده سرطان پوست
مشکلات شایع پوست و درمان
فواید ویتامین E بر پوست
خوراکی های جهت شفافیت پوست!