فلفل تند بخورید!!
اگر به طعم تندی غذا علاقه ندارید و از انواع مختلف فلفل هم به همین‌دلیل استفاده نمی‌كنید، سعی كنید مذاق خود را با این طعم آشتی دهید چون...

فواید خوردن فلفل تند

تحقیقات نشان داده است كه اسید بیرنگ كپساسین (فعال‌ترین عنصر موجود در فلفل كه سبب گرم بودن این گیاه می‌شود)‌ موجود در فلفل در واقع سبب كاهش درجه حرارت بدن می‌شود كه یكی از دلایل اصلی تمایل مردم مناطق آب و هوایی گرم به مصرف زیاد فلفل است.

این ماده سبب كاهش میزان كلسترول خون و كاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می‌شود. همچنین خاصیت ضد اكسیدی (كه سلول‌های شما را از آسیب دیدن محافظت می‌كند)‌ و ضدباكتری دارد.كپساسین موجود در فلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتیسمی را تسكین می‌دهد،بلكه به كاهش میزان ورم ناشی از این حالات وقتی كه به‌ عنوان پماد موضعی مورد استفاده قرار گیرد،كمك می‌كند.

بیشتر بدانید : فلفل تند را دارو بدانید

بیشتر بدانید : فلفل تند مغذی‌تر است یا فلفل شیرین؟

اشكال موجود

فلفل را می‌توان با خوردن فلفل قرمز خام یا پخته شده مصرف كرد. پودر فلفل قرمز خشك نیز موجود است كه می‌توان آن را به غذا اضافه كرد،در مایعات،چای یا شیر مخلوط كرد یا كپسول آن را مصرف كرد. شكل كرم آن نیز برای استعمال موضعی موجود است. فلفل میزان كلسترول خون را پایین می‌آورد كه این امر باعث پایین آمدن فشارخون می‌شود. این گیاه همچنین از انعقاد خون در رگ‌های خونی جلوگیری می‌كند، این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری‌های قلبی نظیر آرترواسكلروز (سخت شدن رگ‌ها)‌ كمك می‌كند.

اضافه كردن مرتب آن به غذا یا مصرف كپسول آن می‌تواند از بیماری قلبی پیشگیری كند. هرچند فلفل یك چاشنی محسوب می‌شود،اما این ماده واقعا به هضم غذا كمك می‌كند و برای اغلب زخم‌ها تحریك‌آور نیست.این ماده حتی در میزان مصرف پایین نیز قوی است، لذا بهتر است كه بیشتر از مقداری كه با غذا میل می‌كنید از این ماده استفاده نكنید.

كپساسین موجود در فلفل به بسیاری از خواص درمانی آن كمك می‌كند تا سیستم قلبی  عروقی را تحریك، سیستم هاضمه را تقویت،درد موجود روی پوست یا مفاصل بدن را تسكین بخشد،و به مثابه «داروی ضد احتقان و ضدباكتری» عمل می‌كند. این گیاه به عنوان داروی ضداحتقان، سبب رقیق و نازك شدن خلط و خارج شدن آن از ریه‌ها می‌شود.از آنجا كه این گیاه بافت ریه را تقویت می‌كند، در نتیجه برای آنهایی كه مبتلا به آمفیزم هستند نیز مفید است.

بیشتر بدانید : فلفل تند و مبارزه با دو بیماری شایع

بیشتر بدانید : فلفل تند بخوریم یا نه؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:jamejamonline.ir