این علائم ۱۰ سال زودتر آلزایمر را پیش بینی می کنند!
آلزایمز یک بیماری خاموش و ناراحت کننده است که با دانستن برخی علائم می توان از قبل آن را پیش بینی کرد، در این مطلب به این علائم اشاره می کنیم

علائمی که آلزایمر را از ۱۰ سال قبل نشان می دهند

بیماری آلزایمر چندین دهه قبل از شروع علائمی مانند از دست دادن حافظه شروع می شود. از اینرو تشخیص زودهنگام احتمال کاهش سرعت بیماری با دارو را افزایش می دهد.

 مطالعه جدید محققان مؤسسه کارولینسکا سوئد روی شکل ارثی این بیماری نشان می‌دهد که پروتئینی به نام GFAP یک نشانگر زیستی احتمالی برای مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. نتایج این مطالعه می‌تواند روزی منجر به تشخیص زودتر این بیماری جدی و شایع شود.

به گزارش ساینس دیلی،«شارلوت جانسون»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که GFAP، یک نشانگر زیستی فرضی برای سلول‌های ایمنی فعال در مغز، منعکس‌کننده تغییرات مغز ناشی از بیماری آلزایمر است که قبل از تجمع پروتئین تاو و آسیب‌های عصبی قابل اندازه‌گیری رخ می‌دهد.»

در آینده می‌توان از آن به‌عنوان نشانگر زیستی غیرتهاجمی برای فعال‌سازی اولیه سلول‌های ایمنی مانند آستروسیت‌ها در سیستم عصبی مرکزی استفاده کرد که می‌تواند برای توسعه داروهای جدید و برای تشخیص بیماری‌های شناختی ارزشمند باشد.

بر اساس گزارش بنیاد مغز سوئد، بیماری آلزایمر عامل ۶۰ تا ۷۰ درصد موارد زوال عقل است. در بیماری آلزایمر، سلول‌های عصبی در مغز در نتیجه تجمع غیرطبیعی پروتئین‌های بتا آمیلوئید و تاو تحلیل می‌روند. همانطور که نورون‌های مغز بیشتر آسیب می‌بینند، اثر آن در اختلال عملکردهای شناختی مانند حافظه و گفتار ظاهر می‌شود.

این بیماری به صورت موذیانه پیشرفت می‌کند و تغییرات بیولوژیکی در مغز ۲۰ تا ۲۵ سال قبل از آشکار شدن از دست دادن حافظه و سایر علائم شناختی شروع می‌شود. هر چه بیمار زودتر به درستی تشخیص داده شود، زودتر می‌توان درمان مناسب را به او پیشنهاد داد. این مسئله یکی از دلایل زیادی است که چرا به تحقیقات بیشتری در مورد روش‌های دقیق و آسان برای تشخیص زودهنگام نیاز است.

بیشتر بدانید : مراقبت از افراد مبتلا به آلزایمر

بیشتر بدانید : بیماری آلزایمر به این دلایل عجیب به سراغ تان خواهد آمد

بیشتر بدانید : مراحل پیشرفت بیماری آلزایمر را بشناسید

بیشتر بدانید : آیا می دانستید آلزایمر یک بیماری خود ایمنی است

بیشتر بدانید : اولین نشانه آلزایمر فراموشی لحظه ای می باشد

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ 
seemorgh.com/health
منبع: mehrnews.com