دكتر مسعود اجلالی، دبیرعلمی چهل و هشتمین كنگره دندان پزشكی ایران در این باره اظهار داشت: دندان‌های شیری در كودكان به محض...
 
 
سلامت دندان شیری ضامن سلامت دندان دائمی است 

توجه به سلامت و بهداشت دندان‌های شیری در كودكان، ضامن حفظ سلامت دندانهای دائمی در دوران بزرگسالی است.

دكتر مسعود اجلالی، دبیرعلمی چهل و هشتمین كنگره دندان پزشكی ایران در این باره اظهار داشت: دندان‌های شیری در كودكان به محض پدیدار شدن در دهان بایستی تحت مراقبت‌های ویژه بهداشتی والدین قرار گیرند.

وی افزود: اولین پوسیدگی‌هایی كه در دندان‌های شیری پدید می‌آیند به علت استفاده كودكان از شیشه شیر و در مكیدن‌های طولانی مدت ایجاد می‌شود كه به آن پوسیدگی شیشه شیر گفته می‌شود و مهمترین راه برطرف كردن آن، تمیز كردن سطح دندان‌های كودكان پس از مكیدن شیر و همچنین پس از استفاده از مواد قندی با استفاده از مسواك نرم یا گاز تمیز و همچنین خمیر دندان‌های خوش طعم و دهان شویه‌های بی ضرر مانند سرم فیزیولوژی می‌باشد كه این كار مانع از تجمع اسیدهای مخرب روی سطح دندانها می‌شود.

دكتر اجلالی همچنین تصریح كرد: دندان‌های شیری علاوه بر انجام نقش جویدن در سنین كودكی، وظیفه هدایت دندان‌های دائمی به محل صحیح خود را نیز به عهده دارند و چنانچه یك دندان شیری قبل از موعد افتادن طبیعی كه معمولا بین 6 تا 12سالگی اتفاق می‌افتد، دچار پوسیدگی شده و از بین برود، هدایت دندان دائمی به جای صحیح خود مختل شده و سر آغاز ایجاد مشكلات بعدی دندان در دوران بزرگسالی خواهد بود.

  
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ

www.seemorgh.com/health
منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران