بیماری قلبی
به بیماران قلبی توصیه می شود به دلیل مصادف شدن ماه رمضان با فصل تابستان حتی المقدور از منزل خارج نشوند و بیشتر استراحت کنند.
بیماران قلبی که بعد از افطار دچار تنگی نفس و یا تپش قلب می شوند از روزه گرفتن خودداری کنند.

منوچهر قارونی، متخصص قلب گفت: بیماران قلبی که بعد از افطار همراه با روزه گرفتن دچار تپش قلب، تنگی نفس و یا افزایش فشار خون می شوند از روزه گرفتن خودداری نمایند در غیر این صورت می توانند روزه بگیرند.

وی افزود: اکثر بیماران قلبی در طول روز مشکلی ندارند و ممکن است بعد از افطار با خوردن غذا دچار ناراحتی هایی شوند بنابراین می بایست از پرخوری پرهیز و حتی المقدور از غذاهای چرب و پرکالری و حاوی نمک خودداری کنند.

قارونی تصریح کرد: به بیماران قلبی توصیه می شود به دلیل مصادف شدن ماه رمضان با فصل تابستان حتی المقدور از منزل خارج نشوند و بیشتر استراحت کنند و بعد از افطار از میوه و سبزی ها، مرغ و ماهی استفاده نمایند و مایعات به مقدار فراوان مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیماران قلبی که دچار نارسایی قلبی هستند، پاهای متورم و متکایی شکل و شکم پر آب دارند و با چند قدم دچار تنگی نفس می شوند و  یا تازه سکته قلبی کردند، از روزه گرفتن پرهیز نمایند.

وی در خاتمه مذکر شد: بیماران قلبی که روزه می گیرند حتما به مقدار فراوان مایعات مصرف نمایند چرا که از دست دادن آب بدن برای کسانی که دچار گرفتگی عروق هستند مناسب نیست.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir


مطالب پیشنهادی:
روزه گرفتن برای چه بیمارانی ممنوع است؟
برای روزه گرفتن سحری نمی خورید؟
کدام بیماران گوارشی روزه نگیرند؟
تاثیر روزه داری بر چند بیماری مهم
روزه داری از دیدگاه تغذیه