آیا می دانید با خوردن این خوراکی، بیماریهای روانی از شما دور می شوند.

 

مصرف ماهی از بیماری‌های روانی پیشگیری می‌كند

یك متخصص تغذیه گفت: ماهی سرشار از امگا3 است كه مصرف آن در پیشگیری از بیماری‌های كولیت زخمی، پسوریازیس، آرتریت روماتوئید، آسم، بیماری‌های روانی، افسردگی و بیماری لوپوس مؤثر است.
 
مرتضی صفوی  افزود: ماهی سرشار از ایكوزانوئیدها است كه نوعی چربی هستند كه بر روی پرفشار خونی، انعقاد خون، التهاب، سیستم ایمنی و گرفتگی عضلانی قلب اثر می‌گذارند.
وی گفت: اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی یكسری ایكوزانوئید تولید می‌كند كه باعث كاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی، فرآیند التهاب در بدن و سرطان‌های خاص می‌شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: امگا 3 موجب سلامت قلب، كاهش چربی‌های خون (كلسترول تام، كلسترول بد یا LDL و تری‌گلیسریدها)، كاهش فاكتورهای انعقادی خون، افزایش انبساط مفید در سرخرگ‌های بزرگ و رگ‌های خونی، كاهش فرآیند التهاب در رگ‌های خونی می‌شود.
صفوی گفت: ماهی تنها منبع غنی امگا3 نیست و در واقع امگا3 از طریق مصرف تخم آفتاب گردان، كنجد، گردو، دانه برزك و زیتون به دست می‌آید. ولی اكنون به علت تغییر شیوه زندگی و عادات غذایی، میزان این چربی مفید در برنامه غذایی كاهش پیدا كرده است.
وی افزود: امگا3 در پیشگیری از بیماری كولیت زخمی، پسوریازیس (نوعی بیماری پوستی)، آرتریت روماتوئید، آسم، بیماری‌های روانی، افسردگی و حتی بیماری لوپوس (نوعی بیماری مربوط به اختلال در سیستم ایمنی) مؤثر است.
این متخصص تغذیه اضافه كرد: در شهرهای صنعتی كه آلودگی هوا وجود دارد، جیوه از هوا وارد آب رودخانه‌ها و دریاها می‌شود. باكتری‌های موجود در آب سبب تغییر شكل جیوه شده و آن را تبدیل به متیل جیوه می‌كنند كه ماده‌ای سمی به خصوص برای رشد، تكامل جنین و نوزاد است. ماهی متیل جیوه را از آب جذب می‌كند و آن را به صورت بخشی از غذا مصرف می‌كند.
 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی :
 پفک (پفیش )ماهی: خوب یا بد ؟
مصرف روغن ماهي در بارداري و ضريب هوشي كودكان
تاثیر مصرف ماهی ،گوشت و شیر در تقویت حافظه
علائم هشدار دهنده بيماری روانی چيست؟
با خوردن این غذا به آرامش روانی برسید!!