تحقيقات نشان می‌دهد مصرف بي‌رويه ماهی باعث ايجاد اختلال در آنزيمهای كبد، روده، پانكراس شده و باعث بروز اختلالات مغزی در كودكان می‌شود.



تحقیقات نشان می‌دهد مصرف بی‌رویه ماهی باعث ایجاد اختلال در آنزیمهای كبد، روده، پانكراس شده و باعث بروز اختلالات مغزی در كودكان می‌شود.
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، محققان فرانسوی بر روی تاثیرات ماهی بر روی افراد آزمایشاتی را انجام داده‌اند، این آزمایش كه از طریق بررسیهای خونی انجام شد بر روی 52 نفر انجام می‌شود، این افراد معمولا بین سنین 50 تا 51 ساله هستند، محققان اعلام كردند مصرف زیاد گوشت ماهی نه تنها برای بدن مفید نیست بلكه مضر هم است.

همچنین بنا به گفته محققان مصرف بی‌رویه ماهی باعث افزایش آنزیمهای كبد می‌شود به طور معمول باید میزان نرمال آنزیمهای كبد 15 تا 5 پیکوگرم باشد و این در حالی است افرادی كه مقدار زیادی ماهی مصرف می‌كنند باعث می‌شود این مقدار این آنزیمها به 70 كیلوگرم برسد.

بنابراین گزارش، محققان اعلام كردند به طور حتم ماهیها نقش مهمی در نابودی كبد انسان دارند و علاوه بر برهم زدن آنزیمهای كبد باعث می‌شود كه روده، پانكراس دچار اختلالاتی شده و در كودكان باعث اختلالات مغزی می‌شود.

 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: سلامت نیوز