6اشتباه بزرگ زوجین در رابطه جنسی
برای بسیاری از افراد به ویژه زنان، میل جنسی بعد از برانگیختگی بوجود می آید نه قبل از آن. این بدان معناست که وقتی بدنتان به انداه کافی تحریک شود متوجه می شوید بیشتر از آنچه که فکر می کرده اید خواستار رابطه جنسی هستید

اشتباهات زوجین در اتاق خواب

1. اشتباه می کنید اگر فکر می کنید که برای ارتباط برقرار کردن نیاز به یک "قرار شبانه" دارید

اشتباه می کنید اگر فکر می کنید که برای ارتباط برقرار کردن نیاز به یک "قرار شبانه" دارید

اگر شما هم مثل اکثر زوجین باشید اولین کاری که برای برقراری ارتباط مجدد با شریکتان انجام می دهید، گذاشتن یک " قرار شبانه " در تقویمتان است. به گفته دکتر تامی نلسون Tammy Nelson، سکس تراپیست و رابطه درمان گر و نویسنده کتاب تک همسری،  " به این فکر می کنید که بعد از یک شام رویایی با شمع و نوشیدنی به خانه آمده و می خواهید یکدیگر را صمیمانه در آغوش بگیرید "  ولی واقعا بعد از خوردن یک شام مفصل و چند لیوان نوشیدنی آن هم آخر شب، چه اتفاقی رخ می دهد ؟ " اکثر زوجین چیزی بیشتر از رفتن به خانه و خوابیدن نمی خواهند "

راه حل: بچه ها را به خانه اقوام بفرستید و با همسرتان در خانه تنها بمانید . " و به این موقعیت ایجاد شده به عنوان زمانی مقدس برای تمرین خود انگیختگی بین خودتان فکر کنید. این راه خیلی بهتر از کارهای فانتزی ذهنتان است بدون این که نفخ کنید یا روز بعد خواب آلوده باشید. "

2. اشتباه می کنید اگر از رابطه جنسی صرف نظر می کنید چون روی مودش نیستید(حس و حال ندارید)

اشتباه می کنید اگر از رابطه جنسی صرف نظر می کنید چون روی مودش نیستید(حس و حال ندارید) 

به گفته نلسون " پرورش دادن یک زندگی کاری طاقت فرساست و استرس و خستگی می تواند میل جنسی را کاهش دهد." ولی اگر بخواهید رابطه جنسی را تا وقتی که انرژی و حس و حالش را پیدا کنید به تعویق بیندازید ممکن است مدت زمانی طولانی را در انتظار بمانید. "

به علاوه " برای بسیاری از افراد به ویژه زنان، میل جنسی بعد از برانگیختگی بوجود می آید نه قبل از آن. این بدان معناست که وقتی بدنتان به انداه کافی تحریک شود متوجه می شوید بیشتر از آنچه که فکر می کرده اید خواستار رابطه جنسی هستید. "

راه حل: فقط انجامش بدید، و بعد از انجامش مطمئنا خوشحال و راضی می شوید. حتی اگر کارهای زیادی دارید و زمانتان کم است حتی می توانید یک رابطه جنسی سریع داشته باشید. به گفته نلسون " این تماس جنسی احساس نزدیکی و اتصال بیشتری با شریک زندگیتان به شما می دهد که می تواند استرس ازدواجتان را کاهش دهد. رابطه جنسی همچنین باعث آزاد شدن اندورفین endorphins، دوپامین dopamine، سروتونین serotonin و دیگر مواد شیمیایی در مغز می شود که می تواند استرس روزانه را کاهش داده و کمک کند خواب بهتری در شب داشته باشید.

بیشتر بدانید : چه مقدار رابطه جنسی در طول هفته طبیعی به حساب می آید؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : 8 تاثیر رابطه جنسی بر مغز انسان


3. اشتباه می کنید اگر در مورد روابط جنس تان گرفتار عادت شده اید

اشتباه می کنید اگر در مورد روابط جنس تان گرفتار عادت شده اید

چیزی که برای رابطه جنسی آشنا به نظر می رسد این است که می دانید در مرحله بعدی قرار است چه اتفاقی بیفتد. " هر کدام از شما نقطه فشار یکدیگر را می شناسید و اگر روالی را که باعث شود شریک جنسیتان به ارگاسم برسد را شناسایی کنید همان روش را تکرار می کنید. " به گفته نلسون " برای زوجین غیر معمول نیست که به یک عادت محکم بچسبند. آنها مطمئن نیستند که چطور باید عادتشان را تغییر دهند و یا فکر می کنند صحبت در موردش ممکن است باعث جریحه دار شدن احساسات شریکشان شود. "

راه حل: به پیشنهاد نلسون می توانید " شاید یک روز صبح یا بعد از ظهر زمانی که شما هم اوقات فراغت بیشتری برای گسترش در ارتباط وابسته به عشق شهوانی در رابطه جنسی داشته باشید."با گفتن سه کاری که شریکتان هنگام رابطه جنسی برایتان انجام داده و خوشایند است شروع کرده و از او قدردانی کنید و سپس یکی از خواسته هایی که می خواهید برایتان انجام دهد را بیان کنید و از شریکتان هم بخواهید که همین کار را انجام دهد.

" صحبت کردن درباره رابطه جنسی می تواند کشش جنسی بین شما را افزایش دهد و اگر این تمرین را در تختخواب انجام دهید واقعا به بالا گرفتن شعله رابطه بینتان کمک خواهد کرد . "


4. اشتباه می کنید اگر بابت شکل زندگی جنسی خود نگرانید

اشتباه می کنید اگر بابت شکل زندگی جنسی خود نگرانید

با دیدن تصاویر یا فیلم های جنسی که معمولا غیر واقع گرایانه هستند ممکن است دچار نگرانی از نوع رابطه خود و عملکردتان در اتاق خواب شوید. به گفته امی لوین Amy Levine، مربی جنسی در نیویورک  " رابطه جنسی قرار نیست مانند فیلم های غیر اخلاقی باشد. رابطه جنسی واقعیتی در زندگی است که گاهی ممکن است درست پیش نرود و پتانسیل این را دارد که فوق العاده صمیمی باشد یا فوق العاده آسیب پذیر. "

راه حل: ذهنتان را باز نگه دارید . به گفته لوین " در زمان حال زندگی کنید و ببینید چه حس خوبی به شما می دهد،  با خواسته ها و علایق خودتان ارتباط برقرار کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. " به عبارت دیگر بدون قضاوت کردن و توقعات بی جا با شریک زندگیتان رابطه داشته باشید.

5. اشتباه می کنید اگر روابط عاطفی تان را برای روز مبادا نگه می دارید

اشتباه می کنید اگر روابط عاطفی تان را برای روز مبادا نگه می دارید

آخرین باری که واقعا با شریک زندگیتان صحبت کردید، چه زمانی بوده؟ به جز پرسیدن این که برای شام چه می خواهد یا چه کسی قرار است فرزندتان را بعد از مدرسه به تمرین فوتبال ببرد؟ به گفته دکتر پل هاکمیر Paul Hokemeyer درمانگر ازدواج  و خانواده در نیویورک، "با تشکر از تنش ها و درگیری های روزمره که وقتی برای هیچ کس نمی گذارند، اکثرا زمانی که خواب هستیم در کنار همسرمان هستیم در حالی که داشتن رابطه جنسی با کیفیت نیازمند برقراری ارتباط عاطفی در زمان بیداری است."  

راه حل: هر شب قبل از بستن چشمانتان 30 دقیقه وقت برای صحبت کردن با شریک زندگیتان صرف کنید. به توصیه دکتر هاکمیر " همه لامپ ها را خاموش کرده و هیچ حرف، بحث یا پیشنهادی در مورد مسائل روزمره نزنید. " با این که می دانم علاقه زیادی به فرزندانتان دارید ولی مسائل آنها  را هم از این زمان ارزشمند دور نگه دارید. فقط حرفهای عاشقانه بزنید تا هر دویتان سرشار از عشق شوید. " مرزهای گفتگو در این زمان را کاملا مشخص نموده و دقیق اجرا کنید. "

6. اشتباه می کنید اگر در مورد رابطه جنسی صحبت نمی کنید

اشتباه می کنید اگر در مورد رابطه جنسی صحبت نمی کنید

به گفته الونا لاندو  Elona Landau، مربی جنسی در پورتلند اورگان " ناتوانی در برقراری یک ارتباط باز و راحت با شریک زندگی یکی از مشکلات اتاق خواب زوجین است." حتی نمیدانیم چطور باید بگوییم یا به خاطر ترس از قضاوت بی مورد یا خجالت یا از بین رفتن رابطه، سکوت می کنیم.

راه حل: نه شریک زندگیتان ذهن خوان است نه شما. آیا دوست دارید بیشتر اوقات رابطه جنسی داشته باشید؟ یک روش جدید را امتحان کنید؟ یا در مورد از بین رفتن میل جنسیتان نگرانید ؟ پس با همسرتان در مورد همه این موضوعات صحبت کنید. اگر لازم است از شریک جنسی خود بخواهید از نظر فیزیکی خودش را بهبود دهد. با بهبود پیدا کردن و رشد رابطه جنسیتان در طول زمان تمایلات جنسی شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

" با فکری باز گوش دهید و بدون این که صحبت های شریک زندگیتان را از فیلتر های خودتان عبور دهید توجه کنید که واقعا چه خواسته ای دارد. " به گفته لاندو بدون توجه به واکنش خودتان چه شیفته شده اید چه ناراحت و بدون این که حواستان را پرت کنید، فقط توجه کنید چه می خواهد . به شنیدن خواسته های شریک زندگیتان تمایل نشان دهید بدون این که او را در موقعیتی آسیب پذیر قرار دهید و در طولانی مدت با او همدلی کنید. "

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در این حالت ها ممنوع!!

بیشتر بدانید :  مهم ترین نیازهای خانم ها در رابطه جنسی چیست؟


تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ