داروی جدید افزایش میل جنسی زنان، آنچه باید در مورد فلیبانسرین بدانید
افزایش میل جنسی در زنان و عملکرد آن بسیار پیچیده تر از مردان است و شاید نتوان با دارو تغییر زیادی در آن ایجاد نمود

هر چیزی که باید در مورد جدید ترین داروی بهبود دهنده میل جنسی خانم ها بدانید

اگر صادقانه نگاه کنیم می دانیم که ما خانم ها کمی پیچیده تر از آقایان هستیم به خصوص زمانی که صحبت از رابطه جنسی به میان می آید. ما می دانیم که میل جنسیمان می تواند گریزان و حتی گاهی غیر قابل اعتبار باشد و حتی در برخی زنان کاملا ناپدید شود. این موضوع می تواند عمیقا ناراحت کنند بوده و در صمیمت بین زوجین مشکلاتی بوجود بیاورد.

اگر این مشکل برایتان آشناست باید شما را با دارویی جدید به نام فلیبانسرین flibanserin با نام تجاری آدی Addyi آشنا کنیم. در نگاه اول با قرصی روبرو هستید که ادعا می کند میل جنسی شما را افزایش خواهد داد ولی نگاه دقیق تر به آن نشان می دهد که ضعیف تر از ادعای خود عمل می کند. میل جنسی در خانم ها تحت تاثیر عوامل فیزیولوژیک و روانی است و شاید به همین دلیل است که داروها تاثیر چندانی روی افزایش میل جنسی خانم ها ندارند.

بیشتر بدانید : افزایش میل جنسی با دمنوش های گیاهی

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افزایش میل جنسی زنان با افزایش سن چطور ممکن است؟

فلیبانسرین ویاگرای زنان نیست 

فلیبانسرین ویاگرای زنان نیست

ویاگرا Viagra و داروهای وازیدیلیتینگ* vasodilating در زنان و مردان عملکرد یکسانی دارند و باعث افزایش جریان خون در اندام های تناسلی می شوند. درحالی که ویاگرا و سایرداروها به طور گسترده ای در درمان اختلال عملکرد جنسی مردان موفق بوده اند ولی ثابت شده در افزایش میل جنسی زنان بی اثر هستند. فلیبانسرین یک وازیدیلایتور vasodilatorنیست. بلکه باید به صورت روزانه باهدف اثر گذاری روی انتقال دهنده های عصبی مغز که مستقیما روی میل جنسی تاثیر می گذارند، مصرف شود. فلیبانسرین در ابتدا به عنوان قرص ضد افسردگی تولید شد که نتوانست تاییده سازمان غذا و داروی آمریکا FDA را بگیرد ولی محققن متوجه شدند که عوارضی جانبی از جمله تاثیر کمی روی افزایش میل جنسی دارد بنابراین تصمیم به بسته بندی مجدد این دارو  با هدفی جدید گرفتند.

* وازیدیلیتینگ vasodilating : وازیدیلاتورها داروهای گشاد کننده عروق خونی می باشند. این داروهای به طور مستقیم بر ماهیچه های دیواره سرخ رگها موثرند و از سفت شدن ماهیچه ها و باریک شدن دیواره رگها جلوگیری می کنند . در نتیجه، جریان خون در سرخ رگ ها آسان تر جریان می یابد و در تلمبه زدن قلب ، اشکال ایجاد نمی شود و فشار خون کاهش می یابد. 

حال حتما می خواهید بدانید که آیا آدی Addyi می تواند به افزایش میل جنسی شما کمک کند. با وجودیکه تصمیم گرفتن برای مصرف این دارو کاملا به خود شما و پزشکتان بستگی دارد ولی باید بدانید که این دارو در تحقیقات عملکرد ضعیفی نشان داده است و دو بار در گرفتن تاییده FDA شکست خورده است. و عوارض جانبی جدی ای از قبیل کاهش فشار خون، خستگی و خواب آلودگی به همراه دارد. 

علیرغم این شکست، شرکت تولید کننده این دارو Sprout Pharmaceuticals, Inc برای دور جدید از تحقیقات به مقامات فشار آورده تا مطالعات ایمنی جدیدی روی این دارو انجام شود. این مطالعه جدید در کمال تعجب شامل 23 مرد  فقط 2 زن بوده است. این شرکت از روابط خود برای تبلیغات رسانه ای و فمینیستی این دارو و اعتراض به نادیده گرفتن حق طبیعی زنان برای لذت بردن از رابطه جنسی بهره برده و در نهایت در آگوست 2015در سومین مرحله  توانست تاییدیه FDA را برای آدی Addyi بگیرد. استفاده از این دارو از طرف شرکت تولید کننده به منظور درمان اختلالات تمایلات جنسی زنان قبل از یائسگی که به عنوان عدم اشتیاق جنسی منجر به ناراحتی های احساسی شدید در زنان می شود، توصیه شده است.

اگر می خواهید بیشتر بدانید :همه آنچه باید درباره ویاگرا بدانید

میزان اثر بخشی فلیبانسرین در افزایش میل جنسی زنان

میزان اثر بخشی فلیبانسرین در افزایش میل جنسی زنان

زنانی که فلیبانسرین مصرف کرده بودند در مقایسه با دارو نما گزارش دادند که به طور متوسط 1 تا 0.5 درصد رضایت جنسی بیشتری در ماه داشته اند که البته این رضایت جنسی لزوما شامل ارگاسم نبوده است. افراد مورد آزمایش همچنین افزایش میل جنسی و همزمان کاهش ناراحتی هایی که در اثر کاهش میل جنسی داشته اند را گزارش نمودند. البته باید بدانید که شرکت دارویی مجاز است هر نوع مطالعه ای را انجام داده و نتایج را به صورت انتخابی گزارش نمایند.

علاوه بر این برای موثر واقع شدن این دارو باید هر روز آن را مصرف نمایید و در زمان مصرف این دارو از مصرف نوشیدنی های الکلی اجتناب نمایید چرا که مصرف همزمان این دو منجر به کاهش شدید فشار خون و بیهوشی خواهد شد! این دارو فقط به مدت 24 هفته مورد آزمایش قرار گرفته است و هیچ آزمایشی در مورد اتفاقی که بعد از قطع مصرف این دارو برای زنان خواهد افتاد، انجام نشده است.


بیشتر بدانید : افزایش میل جنسی با روغن های آفرودیت + آموزش استفاده از آن ها

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : 2 ماده موثر در میل جنسی زنان

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میل جنسی شما با این 15 عادت روزمره افزایش می یابد!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش میل جنسی در زنان دقیقا از چه زمانی اتفاق می افتد؟


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ