احتمال بارداری با دست آغشته به اسپرم + پاسخ به سوالات شما
بارداری با دست آغشته به اسپرم، مدت زنده ماندن اسپرم در مجاورت هوا و یا بارداری با منی خشک شده همه سوالاتی هستند که می توانید در این مقاله به پاسخشان برسید

آیا اسپرم در مجاورت هوا می میرد؟

شاید تا به حال از خودتان پرسیده باشید که آیا اسپرم در برخورد با هوا از بین می رود یا چه مدت بعد از خروج از بدن زنده می ماند؟  این مقاله طول عمر اسپرم در شرایط مختلف را مورد بررسی قرار داده و به تمام سوالات شما در مورد آن پاسخ می دهد.

اگر اسپرم با هوا روبرو شود، رطوبتش را به سرعت از دست می دهد و زمانی که خشک شود می میرد و دیگر هیچ تاثیری روی تخمک ندارد. اسپرم خشک شده حتی اگر دوباره مرطوب شود نمی تواند فعال گردد! با  این حال در یک محیط با گرما و رطوبت مناسب ممکن است 3 تا 5 روز هم خارج از بدن زنده بماند.

بیشتر بدانید : احـتـمـال حـامـلـگـی در این 10 موقعیت چـقـدر اسـت؟

بیشتر بدانید : هفت راه برای افزایش مقدار اسپرم

آیا منی خشک شده می تواند باعث بارداری شود؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که مایع منی خشک شده می تواند باعث بارداری شود. این باور غلط به دلیل ناآگاهی عمومی گسترش پیدا کرده است. منی خشک شده منجر به بارداری نمی شود زیرا اسپرم ها نیمه عمر بسیار کوتاهی داشته و در محیط های خشک زنده نمی مانند.


آیا دست آغشته به اسپرم باعث بارداری می شود؟

برخی زنان نگرانند که شاید مایع منی روی دستشان بوده باشد و در اثر تماس بعدی دست به واژن موجب بارداریشان شود. بله اگر درست بعد از انزال دستتان که به منی آغشته شده را به واژن بکشید احتمال باردار شدن وجود دارد ولی این مایع به سرعت خشک شده و با گذشت زمان اسپرم ها ناپایدار شده و از بین می روند. 


آیا ریختن اسپرم روی واژن باعث بارداری می شود؟

باید بگویم بله احتمالش وجود دارد حتی اگر باکره باشید هم احتمال بارداری به این روش وجود دارد بنابراین حتما از یک روش مناسب پیشگیری از بارداری مثل استفاده از قرص یا کاندوم استفاده نمایید.


اسپرم ها چه مدت در سیستم تولید مثل مردان زنده می مانند؟
اسپرم

اسپرم ها در سلول های بیضه مردان تولید می شوند و مدت زمان بلوغ آن ها 2 تا 3 هفته به طول می انجامد. اسپرم ها قبل از انزال در کیسه بیضه ذخیره می شوند.

بیشتر بدانید : بیضه مردان در مورد سلامت و شخصیت آنها چه حقایقی را بر ملا می کند؟

طول عمر اسپرم در بدن مرد حدود 74 روز است و اگر در این دوره آزاد نشوند به صورت خود به خود در بدن مرد تحلیل می روند. البته عوامل متعددی در تعیین میزان بقا و توانایی نفوذ اسپرم در هر شخصی، دخیل هستند.

بیشتر بدانید : عمر اسپرم در هوای آزاد + باورهای نادرست در مورد اسپرم ها

اسپرم چه مدت در بدن زن زنده می ماند؟

نگران کننده ترین سوال برای زنان این است که می خواهند بدانند چه مدت اسپرم در بدن زن زنده می ماند؟ مدت زمان زنده ماندن اسپرم در بدن زن به عوامل خاصی بستگی دارد. هنگام دخول و انزال در واژن از بین میلیون ها اسپرم تنها تعداد کمی از آن ها می توانند با موفقیت وارد دهانه رحم شوند. اگر اسپرم ها نتوانند خودشان را به رحم برسانند به دلیل محیط اسیدی واژن نمی توانند مدت زمان زیادی زنده بمانند.

اگر اسپرم با موفقیت از دهانه رحم عبور کند می تواند 3-4 روز زنده بماند. گاهی اوقات اسپرم ها تا 7 روز هم به زندگی در محیط رحم ادامه می دهن
د. چطور؟ در زمان تخمک گذاری، بدن زن ترشحاتی در دهانه رحم تولید می کند که شرایطی ایده آل و مطلوب برای حرکت اسپرم به سمت لوله های فالوپ fallopian tubes ( لوله هایی که تخمدان را به رحم متصل می کنند ) را فراهم می کند.

 اگر می خواهید بیشتر بدانید : 6 توصیه برای افزایش قدرت باروری

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چه زمانی اسپرم ها قدرت باروری بیشتری دارند؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : افزایش امکان بارداری با کدام پوزیشن ها در رابطه جنسی افزایش می یابد؟

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاندوم, اسپرم کش یا آگاهی از زمان تخمک گذاری, کدام روش بهتری برای جلوگیری از بارداری است؟

 تهيه و ترجمه : گروه سلامت سيمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصي سيمرغ