چرا مردان علاقه ای به استفاده از کاندوم ندارند
 با وجود افزایشمبتلایان به بیماری های منتقله از راه جنسی باید استفاده از کاندوم توسط مرداندر اولویت قرار گیرد ولی معمولا این طور نیست

 علت استفاده نکردن از کاندوم در مردان چیست

اولین باری که بدون کاندوم رابطه جنسی داشتم 6 مه بعد از آشنایی با شریک زندگی ام بود و قبل از آن هر دو از سلامت کامل خود در زمینه نداشتن بیماری جنسی اعتماد داشتیم  چون من با وجودی که دوره کارشناسی ارشد را می گذراندم سابقه رابطه جنسی نداشتم و او رابطه جنسی پر خطر نداشته و کاملا مراقب بوده است و خود را واکسینه کرده بود.

ولی با وجود لذتی که از این رابطه داشتم احساس می کردم دارم بدون کمربند رانندگی می کند یا بدون کلاه ایمنی هاکی بازی می کنم و به اندازه ای که تصور می کردم برایم خوشایند نبود.

البته من با وجود این احساس جزو اقلیت در مردان قرار می گیرم چون اغلب مردان ترجیح می دهند بدون کاندوم رابطه جنسی داشته باشند.

با وجودی که انتقال بیماری های جنسی در افرادی که شریک جنسی متعدد دارند رو به افزایش است ولی اغلب مردان ترجیح می دهند هر از گاهی بدون کاندوم رابطه داشته باشند. بر اساس گزارش منتشر شده در سال 2017 در مورد بیماری های جنسی حدود 2.3 میلیون نفر در آمریکا مبتلا به بیماری های جنسی کلامیدیا، گنوره و سفلیس هستند.

با وجود این آمار حتما با خودتان می گویید مردان باید خودشان را ملزم به استفاده از کاندوم در رابط جنسی کنند ولی اغلب مردان هنگامی که می خواهند رابطه جنسی داشته باشند، کاندوم به همراه ندارند.

بیشتر بدانید : خـطـاهـای رایـج هـنـگـام اسـتـفـاده از کانـدوم

بیشتر بدانید : باید و نبایدهای کاندوم را بدانید

بیشتر بدانید : انواع کاندوم و روش استفاده صحیح آن

کاندوم

دلایل این مشکل متعدد است، بر اساس اعلام متخصصین سلامت جنسی نداشتن اطلاعات لازم جنسی مهم ترین دلیل برای این مشکل است.

یکی دیگر از دلایل آن را می توان رواج فیلم های غیر اخلاقی دانست که رابطه جنسی بدون کاندوم را نشان می دهند در حالی که بازیگران این فیلم ها همیشه باید ضوابط و معاینات پزشکی و بهداشتی منظمی را برای اطلاع از سلامت جنسی و جسمی خود پشت سر بگذارند.

ولی وجود بی اعتمادی به توصیه های بهداشت عمومی به خصوص در جوامع کم درامد مانع از استفاده از کاندوم می شود.

ولی مهم ترین عاملی که مردان برای امتناع  استفاده از کاندوم بیان می کنند احساس لذت خیلی بهتری است که در صورت نداشتن کاندوم احساس می کنند.

اغلب مردان لذت رابطه جنسی بدون کاندوم را بیشتر می دانند که البته با وجود کاندوم های بسیا نازک امروزه این احساس می تواند بیشتر در اثر تلقین شخصی خودشان باشد و نباید تفاوت زیادی بین آن دو وجود داشته باشد و بیشتر تفاوتی که احساس می کنند دلایل روان شناختی دارد نه جسمی.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند برای عدم استفاده مردان از کاندوم نام برد دقت نداشتن و سهل انگاری درمراقبت از سلامت جنسی آن ها ست.

شاید اغلب مردانی که از کاندوم استفاده نمی کنند در صورت وجود آن و جلو دست بودنش ترجیح بدهند از آن استفاده کنند.

بیشتر بدانید : کاندوم و کمک به درمان یک مشکل جنسی

بیشتر بدانید : کاندوم از این بیماری جنسی پیشگیری نمی کند

بیشتر بدانید : آنچه باید در مورد کاندوم ها بدانید

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ