از بین بردن كك و مك صورت با چند ماسک خانگی
 شما اگر دارای كك و مك هستید بهتر از هر كسی می‌ دانید كه كك و مك هایتان در تابستان بیشتر و پر رنگ تر از فصل های دیگر است. در این مقاله قصد داریم 

 ماسك هايی برای برطرف كردن كك و مك پوست

كك و مك عارضه ای است كه بیشتر در زنان و مردان سفید رو و مو بور پدیدار و باعث ناراحتی آنها می‌ شود. كك و مك نتیجه طبیعی عمل سلول های رنگساز است. نقاطی از بدن كه در معرض تشعشع آفتاب قرار می‌ گیرد، بیشتر دچار كك و مك می‌ شود و این بدان علت است كه در اثر تابش آفتاب و اشعه ماورای بنفش، ملانین (ماده رنگی پوست) كه از سلول های رنگساز پوست ترشح می‌ شود، به طور ناهماهنگ در سطح پوست جمع، و باعث به وجود آمدن كك و مك می‌ شود.
 
شما اگر دارای كك و مك هستید بهتر از هر كسی می‌ دانید كه كك و مك هایتان در تابستان بیشتر و پر رنگ تر از فصل های دیگر است و این به علت نور آفتاب و اثر مستقیم آن در تابستان بر روی پوست صورت ( كه احتمالا خشك یا معمولی هم هست ) می‌ باشد. پس بهتر است از رفتن به زیر نور خورشید و اثر مستقیم نور آفتاب بر روی پوست صورت تان جلوگیری كنید. بهترین توصیه استفاده از كرم های ضد آفتاب است. (توجه داشته باشید كه حتماً از مارك مرغوب كشور خودتان كه متناسب با آب و هوای محل ساخته شده استفاده نمایید.)

بیشتر بدانید : کک و مک صورت را چگونه درمان کنیم؟

باید دانست كه كك و مك به مرور زمان در اثر تأثیر اكسیژن هوا كم رنگ می‌ شود و از بین می‌ رود و به طور كلی مواد آنتی‌ اکسیدان در بهبودی آنها مؤثرند. یادتان باشد كه كك و مك برگشت پذیر است، بنابراین پس از مداوا نیز باید از پوست صورتتان مراقبت نمایید.

از بین بردن كك و مك پوست صورت با چند ماسک خانگی
از بین بردن كك و مك پوست صورت با چند ماسک خانگی

برای از بین بردن كك و مك صورت و محو نمودن آنها بهترین روش هایی كه می‌توان برگزید از این قرارند:

  1. ابتدا پوست صورت تمیز می‌کنیم و بعد از ماسك های زیر استفاده می‌ نماییم . ( انتخاب بهترین و مناسب ترین ماسك كه اختصاصا اثرات بیشتری بر روی پوست شما دارند بر عهده خودتان است .)

  2. پس از تمیز کردن پوست، آن را با ورقه های نازك پوست گوجه فرنگی كاملا می‌پوشانید و می‌گذارید تا یك ساعت روی صورت بماند وبعد صورت را با  آب گرم می‌شویید. این عمل را روزی دوبار تكراركنید . خواهید دید هر روز كه  می‌گذارد ازكك و مك صورت شما كاسته می‌شود.

  3. بعد از تمیز کردن پوست، آب تمشك  یا آلبالو را گرفته  وآن را روی پوست صورت خود بمالید، به مدت  یك  ساعت ، این عمل را روزی دوبار تازمانی  ادامه دهید كه  كك و مك شما از بین  برود . بعد ازاستفاده از این ماسك صورت را با آب گرم بشویید .
    تدكر : درهریك ازدوروش  بالا اگرقبلا به پوست خودلیمو ترش تازه نیزبمالید  روش های  درمانی فوق موثرتر خواهند بود  .

  4. یكی دیگراز راه های از بین بردن كك ومك صورت ، استفاده  ازروش زیراست :
    پیاز نرگس را كاملا له وسپس سركه را به آن اضافه كنید  و حدود یك ساعت بگذارید  بماند . بعد این مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی صورت ثابت نگه دارید.

  5. مقداری عسل را روی بخار آب قراردهید تا حالت مایع  وروان پیدا كند . بعد به آن مقداری دارچین كوبیده  شده كه  در مقدار اندكی  آب حل كرده اید  اضافه نمایید . ( به جای  آب بهتر  است ازسركه  استفاده  كنید ) تا زمانی  كه عسل گرم است ( طوری  كه صورت را نسوزاند ) این ماسك  را به صورت بمالید  وحدود 40  دقیقه روی پوست  قرار دهید .بعد صورت را با آب ولرم شست وشو دهید.
    تذكر: یكی ازاثرات مفید عسل این است كه باعث  ازبین رفتن كلیه لكه های موجود  در روی  پوست  صورت  می‌شود .

  6. پوست نارگیل را پس ازجدا نمودن ازمیوه اش می‌سوزانید  و خاكستر حاصل را بر روی كك ومك صورت  بماند  و پس ازجدا نمودن ازمیوه اش می‌سوزانید و خاكستر حاصل را برروی كك ومك صورت بمالید . اجازه  بدهید این ماسك خشك، حدود 1ساعت برروی صورت بماند و پس از آن صورت را می‌شویید.
    تذكر: قبل از استفاده از این ماسك لازم نیست پوست را نازك نمایید. همچنین این ماسك برای درمان خارش مفید بوده و رنگ رخسار را  نیز باز می‌كند.

  7. مقداری برگ اسفناج تمیز و شسته شده را درظرفی با كمك چاقو ساتوری كنید تا كاملا ریز و له شود . سپس به آن مقداری روغن زیتون اضافه كنید و به مدت 24 ساعت بگذارید بماند. پس ازآن مدت 30 دقیقه روی حرارت قرار دهید . بعد آن را صاف كنید . حالا این مایع  را روی كك ومك صورت بمالید . بقیه آن را درجایی نگهداری و به تدریج از آن استفاده كنید .
    تذكر: این ماسك باعث می‌شود تا رنگ چهره نیز باز شود.

  8. میوه موز را  له نموده ، سپس آن را با مغز تخم خربزه مخلوط كنید این ماسك را روی كك ومك صورت بمالید و پس از گذشت 20 دقیقه صورت را با آب سرد  بشویید .

     

بیشتر بدانید : کک و مک و آکنه صورت تان را با این روغن طبیعی از بین ببرید!!

بیشتر بدانید : درمان کک و مک صورت با چند روش موثر طبیعی!!

بیشتر بدانید : درمان لک صورت با چند روش موثر خانگی

 

 

تهیه و تدوین: گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ