در صورتیکه می خواهید طعم جدیدی به ماکارانی خود بدهید، می توانید این روش پخت را امتحان کنید. در این دستور ماکارانی را دم نمی کنید و آنرا در فر قرار می دهید...
در صورتیکه می خواهید طعم جدیدی به ماکارانی خود بدهید، می توانید این روش پخت را امتحان کنید. در این دستور ماکارانی را دم نمی کنید و آنرا در فر قرار می دهید. در ادامه مطلب با مواد لازم و طرز تهیه این پاستا آشنا می شوید.

مواد لازم برای 4 نفر :

 سینه مرغ ریز خرد شده: 275 گرم
سوسیس مرغ: 150 گرم
سیر: 1 تا 2 حبه، ریز شده
پیاز: 1 عدد، خرد شده
هویج متوسط: 2 عدد، ریز خرد شده
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
آب مرغ: 1 و 4/1 پیمانه
ماکارانی لوله ای: 250 گرم
پنیر پارمیسان: 2 قاشق غذاخوری، رنده ریز شده
نمک و فلفل: به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

مرحله 1 - کمی روغن در قابلمه ریخته، پیاز خرد شده را افزوده و تفت داده تا کمی نرم شود، سپس سینه مرغ خرد شده را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ مرغ عوض شود. در این زمان می توانید ادویه دلخواه خود را اضافه کنید.

مرحله 2 - هویج متوسط خرد شده، سیر له یا رنده شده، سوسیس ورقه یا خرد شده را به مخلوط پیاز اضافه کرده و برای 2 تا 3 دقیقه تفت دهید، سپس رب گوجه فرنگی را افزوده و مواد را مخلوط کرده تا با رب یکدست شوند. نمک و فلفل مواد را تست کرده، آب مرغ را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش آید، بعد از آن حرارت را کم کرده و درب ظرف را گذاشته و برای نیم ساعت بپزید.

مرحله 3 - فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت روشن کنید. ماکارانی ها را مثل روش همیشگی، در آب مناسب بهمراه کمی روغن و نمک برای 8 تا 10 دقیقه بپزید و سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله 4 - ماکارانی های پخته شده را با مخلوط گوشت ترکیب کنید و در ظرف مخصوص فر ریخته، پنیر پارمیسان را روی آن پاشیده و برای 20 تا 30 دقیقه در فر قرار دهید، سپس در ظرف دلخواه کشیده و با سس مورد علاقه سرو کنید. می توانید مخلوط ماکارانی را در ظرفی داخل فر بگذارید که بخواهید با همان ظرف سرو شود.

 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع :akairan.com
 
 مطالب پیشنهادی :
پاستا با مرغ و سس آلفردو
طرز تهیه سس پاستا
پاستا و میگوی پرادویه
لازانیا با کدو تنبل!
سوپ اسپاگتی ،ساده و خوشمزه!