از بین بردن بوی بد دهان با این دانه طبیعی!!
از بین بردن بوی بد دهان و خوشبو کردن دهان یکی از نکته هایی است که تاثیر بسیاری در روابط اجتماعی تان دارد. شما اگر به دنبال راهی طبیعی برای از بین بردن بوی بد دهان تان هستید به شما پیشنهاد می کنیم از زیره استفاده کنید.

از بین بردن بوی بد دهان با زیره

در این مطلب می خواهیم در مورد یکی دیگر از خواص زیره با شما عزیزان صحبت کنیم ، شاید برخی افراد بخواهند برای خوشبو کردن دهان خود از موادی استفاده کنند که تاثیر زیادی داشته باشد ، شما اگر به دنبال یک مواد غذایی و دارویی برای خوشبو کردن دهان خود هستید می توانید بر روی زیره حساب ویژه ای باز کنید.

بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد دهان با ترفندهای خانگی موثر و فوری

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: جویدن مقداری زیره برای از بین بردن بوی بد دهان، بوی سیر و پیاز بسیار مفید است. سعیده علیزاده ضمن بیان این مطلب افزود: قسمت مورد استفاده زیره، میوه های آن است که به طور مستقیم از آن و یا از اسانس آن، استفاده های بسیار زیاد به عمل می آید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد دهان با روش های خانگی

وی تصریح کرد: دانه زیره موجب تحریک ترشح آنزیم‌هایی در غده پانکراس (لوزالمعده) می‌شود که به نوبه خود به جذب ریز‌مغذی‌ها کمک می‌کند. علیزاده ادامه داد: زیره سبز قدرت مقابله با انواع آلودگی‌های باکتریایی و قارچی را هم دارد و برای همین در صنایع غذایی مورد استفاده فراوان قرار می‌گیرد. استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: زیره سرشار از ویتامین‌های B1، B2، B3، C و همچنین املاح معدنی مختلف مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و سدیم است.

وی افزود: مصرف زیره سبز منجر به با افزایش سوخت و ساز بدن و کم شدن بروز چاقی می‌شود. علیزاده تاکید کرد: زیره ادویه‌ بسیار مناسبی برای هضم غذا، سم‌زدایی از بدن و می‌تواند مشکلاتی مانند اسهال، تهوع و کسالت صبحگاهی و سرماخوردگی را درمان نماید.

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : از بین بردن بوی بد دهان با یک دهانشویه خانگی

 

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : yjc.ir