برنزه كردن پوست امروزه به راحتى با محصولات مصنوعى امكان پذير است . البته بعضى از اين محصولات مانند سولاريوم خالى از عوارض نيست . ما در اين مقاله به ديگر محصولات برنزه كننده مصنوعى اشاره مى كنيم:
 

1_ رنگهای موضعی: بصورت لوسیون، كرم و اسپری موجود بوده و از رنگهای گیاهی تولید میگردند. اما رنگ همراه با سلولهای پوست مرده پس از چند روز می ریزد.

2_ تسریع كننده های برنزه كننده: بـصورت لوسیون و اسپری موجود می بـاشند. موثرترین مـاده شیمیایی آنها DHA و یا DIHYDROXYACETONE است. این ماده مـلانوسیتها را حساس كرده و با این عمل تولید ملانین را افزایش می دهـد كه سبـب تسریع روند برنزه شدن میگردد.

 3.SOLARIUM : این دستگاه ها با ساطع كردن اشعه ماوراء بنفش عمل برنزه كردن پوست را انجام می دهند اما همانند نور طبیعی خورشید مضر بـوده و بـاید از آنها پرهیز كنید.

4_ "BRONZER" : محصولات پودری شكلی میبـاشند كه مستقیما توسط برس مخصوص به روی پوست بكار میرود. قابل شستشو بوده و برای صورت مناسب میباشد. بـی ضرر ترین روش برنزه كردن استفاده از محصولات برنزه كننده است البته بغیر از سـولاریـوم.

در زیر استفاده صحیح از اسپری ها و لوسیونهای برنزه كننده را مشاهده مینمایید:

1_ پیش از استفاده از این محصولات اندكی از آن را روی قسمت كوچكی از پوست بدن(قسمتی كه زیاد در چشم نباشد) امتحان كرده تا ببنید چگونه پوست شما به آن واكنش نشان میدهد.

2_ آرایش خود را كاملا پاك كرده و توسط شوینده های مایع بدن خود را كاملا بشویـیــد. سپس پوست بدن خود را با لیف و یا كیسه حمام كاملا بسابید تا سلولهای پوست مرده كاملا از روی پوست شما برداشته شوند.

3_ بدن خود را كاملا خشك كنید.

4_ مقدار اندكی مرطوب كننده ملایم روی پوست خود بمالید.

5_ از صورت خود شروع كرده و بتدریج بسمت پایین بیایید. از دوسـت خود برای پوشش پشت خود كمك بگیرید.

6_ پس از اتمام كار دستهای خود را فورا بشویید.

7_ حداقل تا 20 دقیقه بعد هیچ گونه لباسی نپوشید تا برنزه كننده كاملا خشك گردد.

8_ هر روز پوست خود را مجددا سایش دهید تا پوستهای مرده از پوستتان جدا گردند و هر 3 الی 4 روز یكبار مجددا از برنزه كننده استفاده كنید تا زمانی كه بهرنگ دلخواه خود دست یابید.

بخاطر داشته بـاشیـد كــه پوست برنزه و یا محصولات برنزه كننده هیچگاه پوست بدن را در بـرابر نور خورشید مـحافظت نمی كنند. حتی اگر پوست برنزه ای دارید باید از ضد آفتاب استفاده كنید.
گردآورى:گروه سبك زندگى سيمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:www.iranmania.com
 
مطالب پيشنهادى:
 خانمها: روشهای اعجاب انگیز برای زیبا تر شدن!
هشت کاربرد عسل در زیبا شدن
دستگاه كوچك كننده بینی! خوب یا بد؟؟
معرفی و آموزش کار با لوازم مانیكور
عطر درمانی ! راز زیبایی