خانه تکانی کنید، اما...
افراد در استفاده از این مواد از ماسک‌های موجود در بازار استفاده کنند.
یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: استنشاق مستقیم گاز‌ حاصل از شوینده‌ها موجب سوختگی لایه پوششی دستگاه تنفسی می‌شود که علائمی چون سرفه، تنگی نفس و خس‌خس سینه را به دنبال دارد.
مریم محلوجی راد به مسئله خانه‌تکانی اشاره داشت و گفت: در ماه اسفند مشکلی که زیاد با آن مواجه هستیم بروز مشکلات تنفسی برای بیماران مبتلا به مشکلات ریوی و آلرژی است.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی اظهار داشت: مواجهه افراد با عوامل محرکی چون انواع شوینده‌ها چه به صورت پودر، مایع و مایع فرار تبدیل‌شونده به گاز و استنشاق گاز حاصل از آنها موجب تشدید بیماری در افراد مبتلا به آسم یا بیماری‌های ریوی می‌شود. محلوجی راد ادامه داد: استنشاق مکرر گاز‌های فرار و غلظت بالای ذرات آن می‌تواند در فردی که سالم است و زمینه مشکلات ریوی نداشته است نیز مشکل ایجاد کند چرا که گاز‌های فرار اثرات قلیایی یا اسیدی دارند و بسیار سوزاننده هستند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی افزود: استنشاق مستقیم این گاز‌ها موجب سوختگی لایه پوششی دستگاه تنفسی می‌شود که علائمی چون سرفه، تنگی نفس و خس‌خس سینه را به دنبال دارد. وی ادامه داد: بعضی از این عوارض گذرا بوده و بعد از مدتی بهبود پیدا می‌کنند اما اگر اثر محرک‌ها شدید باشند می‌تواند موجب ماندگاری علائم تا سالهای سال شود.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی به افراد توصیه کرد: از مواد شوینده رقیق و استاندارد استفاده کنند و محلول‌ها را با هم ترکیب نکنند چرا که موجب تشدید غلظت آنها می‌شود. محلوجی راد خاطرنشان کرد: افراد در استفاده از این مواد از ماسک‌های موجود در بازار استفاده کنند و دقت داشته باشند که در مکانی از این مواد استفاده کنند که تهویه مناسب داشته باشند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : فارس

مطالب پیشنهادی:
علائم مسمومیت را با عفونت دستگاه گوارش اشتباه نگیرید
پیشگیری از مسمومیت با قاتل پنهان
مسمومیت مهلک ناشی از باقلا؛ فاویسم!!
چه عاملی باعث مسمومیت با منوكسید كربن می شود؟
مسمومیت های غذایی را در خانه درمان کنید