باقلا تازه کالری بیشتری دارد یا باقلا خشک ؟
همه ما از باقلا یا باقالی در غذای خود استفاده می کنیم، در این مطلب به تفاوت میزان کالری موجود در باقالی خشک و باقالی تازه اشاره می شود

میزان کالری باقالی خشک وباقلی تازه

 یك متخصص تغذیه: «باقلا» یكی از منابع گیاهی سرشار از پروتئین و دارای ارزش غذایی بالای می باشد. این متخصص تغذیه ادامه می دهد : به منظور بالا بردن كاربرد «باقلا» در بدن،‌ این ماده غذایی با یكی از انواع غلات یا مغزها (آجیل) مصرف می‌شود.

 باقلای سبز تازه از خانواده‌ سبزی‌ها محسوب می‌شود كه از مقداری انرژی نیز برخوردار است. باقلای سبز از جمله سبزی‌هایی است كه پروتئین آن نسبت به دیگر سبزی‌ها بالاتر است و در صورتی كه در مصرف آن زیاده‌روی شود، می‌تواند سبب چاقی شود.

 باقلا دارای كربوهیدارت و نشاسته است، بر این اساس باقلا از كالری بالایی برخوردار است. همچنین این ماده غذایی منبع خوبی از ویتامین‌های گروه ب، ث، دارای پتاسیم بالا و مقداری فسفر و سلولز است.

باقلای خشك از گروه حبوبات محسوب می شود و در مقایسه با باقلای تازه از كالری بالاتری برخوردار است و از نظر پروتئین، كربوهیدرات، پتاسیم و فسفر منبع گیاهی مناسبی است.

باقلا منبع مناسبی از آهن است، فیبر موجود در باقلای خشك بالاتر از باقلای تازه است و در پایین آوردن چربی‌های نامطلوب خون مفید است.

 بر این اساس مصرف باقلا به عنوان میان وعده بسیار مفید است و می‌تواند جانشین موادی مانند چیپس و پفك باشد. این در حالی است كه نباید در مصرف آن افراط شود. همچنین بهتر است تا حد امكان همراه با باقلا از نمك استفاده نشود.

مبتلایان به فاویسم حتی از مزارع "باقلا" هم عبور نكنند.

بیشتر بدانید : مسمومیت مهلک ناشی از باقلا؛ فاویسم!!

برخی باورها مبنی بر این كه مصرف باقلا سبب كم خونی شده و یا در كبد اثر نامطلوب می‌گذارد نادرست است، باقلا ماده غذایی بسیار مفیدی است كه تنها در مبتلایان به فاویسم ایجاد حساسیت می‌كند؛ چرا كه این افراد فاقد آنزیم هضم كننده آن هستند. به این ترتیب مبتلایان به فاویسم حتی از مزارع باقلا هم نباید عبور كنند. در مجموع نباید این موضوع را به كل افراد جامعه تعمیم داد.


بیشتر بدانید : فواید باقالی

بیشتر بدانید : مصرف باقالی چه مزیت هایی دارد؟

بیشتر بدانید : درمان لک های پوستی با باقالا + خواص عجیب باقالا

بیشتر بدانید : جدول کالری مواد غذایی


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:isna.ir