خودکشی دختران نوجوان ایرانی بعد از یک بازی رایانه‌ای
متاسفانه بعضی از مدارس دخترانه راهنمایی زنگ می‌زنند و می‌گویند دانش آموزان مدرسه افسرد شده‌اند و خودکشی می‌کنند و ما طی چندین بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم همه این‌ها سیمز The Simsبازی می‌کنند.
 
دکتر حسن عباسی در مورد شیوه‌های جدید هجمهٔ فرهنگی غرب گفت:«ما در ۷، ۸ سال آینده در مورد بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی ضربه‌ای سنگین خواهیم خورد که تا بحال از هیچ چیز دیگر نخورده‌ایم. تمرکز در نظام باید به سمتی برود که با اینگونه مسایل جدی‌تر و قوی‌تر برخورد کرد.»

رییس مرکز بررسی‌های دکتریال جمهوری اسلامی افزود:«مسئله secend life (زندگی دوم) تهدید فرهنگی و خطر فرهنگی بسیار بالایی است که باید روی این مسئله حساس شویم. سبک زندگی دوم که بیشتر جوانان بین ۱۶ تا ۱۷ سال ما را درگیر خود کرده است، در آینده یکی از مسال چالش برانگیز جامعه خواهد بود.»

وی در تشریح خطر مساله زندگی دوم، ضمن اشاره به دروغ‌پردازی در فضای مجازی، تصریح کرد:« ۹۲% اطلاعات موجود در فضای مجازی از زندگی دوم افراد، را دروغ تشکیل می‌دهد. این مساله به عنوان موج فرهنگی تا ۵، ۶ سال آینده به مانند آوار روی سر جامعه به خصوص جوانان بین ۱۵، ۱۷ سال خراب شده و تاثیر تخریبی بسیار ناگواری خواهد داشت.»

دکتر عباسی در ادامه با اشاره به خطر ان اس‌ای (جهان بدون مغز) گفت: «متاسفانه سواد امنیتی مردم نسبت به فضای سایبری بسیار پایین است. موضوع شناسایی مردم و مدیران از ان اس‌ای (جهان بدون مغز) مساله‌ای جدی است. متاسفانه حجم تبلت‌ها و لپ تاپ‌هایی که وارد کشور شده فاجعه است و همه اطلاعات این وسایل ارتباطی در اختیار ان اس‌ای است.»

وی در مورد راه کارهای مقابله با ان اس‌ای، گفت:« از نظر ساختار امنیتی تمرکز روی ان اس‌ای و ایجاد پدافند در مقابل آن به منظور واکسینه کردن کاربر‌ها دو مقوله‌ای است که باید به آن‌ها توجه ویژه کرد.»

رییس اندیشکده یقین در مورد تاثیر بازی‌های رایانه‌ای گفت:«در جامعه باید افرادی باشند که در مساجد، مدارس و … بتوانند برای جوانان اهداف فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را توضیح دهند. متاسفانه بعضی از مدارس دخترانه راهنمایی زنگ می‌زنند و می‌گویند دانش آموزان مدرسه افسرده شده‌اند و خودکشی می‌کنند و ما طی چندین بررسی که انجام دادیم متوجه شدیم همه این‌ها سیمز The Simsبازی می‌کنند.»

وی افزود:«الان نزدیک به ۳ هزار بازی در شبکه زیرزمینی در دست مردم است که واقعا خانواده‌ها حتی نمی‌دانند که این‌ها بازی‌ها چه هستند.»

سال گذشته نیز دکتر عباسی  نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران حاضر شد و درباره‌ی بازی‌های رایانه‌ای مطرح هم‌چون «اساسینز کرید» و «کال آو دیوتی» به سخرانی پرداخت.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: caffebazi.com