چرا پرویز پرستویی به یکباره لاغر شد؟
پرویز پرستویی گفت : در24 ساعت شبانه‌روز ما حداكثر 8 ساعت خواب بوده و درحال استراحت هستیم و در بقیه ساعات شبانه‌روز به اهداف خود فكر كرده و مشغول فعالیتیم؛ ما می‌توانیم حداقل چند لحظه به درون خود نگاه كنیم و به یاد خودمان باشیم. (خودمان را فراموش نكنیم)

زندگی ماشینی امروزی و درگیری روزمره ما با تکنولوژی  و دلمشغولی‌های روزانه شرایطی را برایمان رقم زده که در کنار دستیابی به خیلی از موفقیت‌ها خیلی از موهبات الهی را از دست می‌دهیم؛ موهبتی که بی‌شک یکی از مهمترین آنها سلامتی و تندرستی است. آنچه انرژی لازم برای انجام فعالیت‌‌های روزانه و برنامه‌ کاری‌تان را فراهم می‌کند پیروی از یک سبک زندگی مناسب است.

توجه به تغذیه و شیوه زندگی سالم میانبری است که خیلی‌ها از جمله آقای پرویز پرستویی هنرمند توانمند کشورمان آن را به عنوان شیوه‌ای متفاوت برای زندگی انتخاب کرده‌اند. ایشان معتقدند که برای داشتن زندگی موفق باید برنامه‌ای هدفمند در برنامه زندگی افراد گنجانده شود تا احساس نشاط، سرزندگی و سلامت همراه همیشگی‌شان باشد. پرویز پرستویی این مسیر را با همراهی محمدرضا هیدارن متخصص  تغذیه ورزشی  و عضو جامعه بین‌اللملی مخترعین طی کرده است و بر این باور است که سلامتی و نشاط امروزش را  مدیون سبک زندگی متفاوتی  است که انتخاب کرده.  آنچه پیش روی شماست بخشی از تجربه‌های پرویز پرستویی در این زمینه است.

 چرا امروز توجه مردم به سلامت جسم و روحشان نسبت به گذشته کم‌رنگ‌تر شده؟

 زندگی امروزی، ما انسان‌ها را بیشتر از گذشتگان دچار چالش‌هایی كرده است، افكار و فشارهای روزمره ما را خسته‌تر و آسیب‌پذیرتر كرده كه این موضوع در جسم و روح مان خود را نمایان می‌كند.  نداشتن فراغ خاطر باعث بسیاری ازحالات و حركات ما می‌شود كه خود از آنها آگاهی نداریم، درگذشته كمتر دچار افكار منفی شده و امواج كمتری از دنیای اطراف دریافت می‌كردیم. ولی امروزه به دلیل وجود رسانه‌های گویاتر، قوی‌تر و تبادل بسیار زیاد اطلاعات در بین جوامع، انسان‌ها ضعف‌ها و برتری‌های خود را با دنیا مقایسه كرده و سعی در تكامل بیشتر دارند و این خود دلیل پیشرفت، موفقیت و تلاش بیشتراست به همین دلیل این اهداف ذهن را مشغول‌تر كرده و از خود، زندگی و سلامتی دور می‌شویم.

آقای پرستویی حرف‌های زیبای شما را درباره سلامتی شنیدیم، شما چه راه‌حلی برای مسائلی كه بیان كردید پیشنهاد می‌كنید؟

-   در24 ساعت شبانه‌روز ما حداكثر 8 ساعت خواب بوده و درحال استراحت هستیم و در بقیه ساعات شبانه‌روز به اهداف خود فكر كرده و مشغول فعالیتیم؛ ما می‌توانیم حداقل چند لحظه به درون خود نگاه كنیم و به یاد خودمان باشیم. (خودمان را فراموش نكنیم)

-  یا هدفی را دنبال نکنیم یا اگر دنبال می‌كنیم تا رسیدن به آن دست از تلاش برنداریم. (استقامت در اراده)

-  برای رسیدن به تمامی اهدافمان از متخصصانی كه قبل از ما تلاش كرده‌اند كمك بگیریم. (ما همه چیز را نمی‌دانیم)

-  در درازمدت به اهدافمان فكر كنیم و این تصمیم‌ها مقطعی نباشند. (درگیر لحظه‌ها نشویم)

شما چگونه به این درك و نتیجه رسیده‌اید؟

كار من ایجاب می‌كند كه در زمان‌های مختلف در نقش‌هایی قرار بگیرم و خود را به درك بالایی در آن نقش برسانم تا بتوانم بهتر آن را نشان بدهم، این موضوع به من كمك می‌كند تا انسان‌ها را بیشتر بشناسم و شاید این مساله است كه باعث شده تا من امروز بتوانم این سخن‌ها و عقایدم را بیان كنم.

شما انسان‌ها را به این مسئله كه خودشان را فراموش نكنند و به سلامت خود نیز توجه داشته باشند تشویق می‌كنید؛ اقدامی كه خود در این زمینه انجام داده‌اید چه بوده است؟

تمامی عوامل برای اینكه ما خودمان را فراموش نكنیم و به سلامتی دست پیدا كنیم به هم متصل می‌باشند؛ اعم از جسم، روح و روان و یكی از بزرگ‌ترین عوامل می‌تواند سلامت جسمی باشد كه برای مثال من خود نیز در این زمینه اقدامی كرده‌ام كه برایم موثر بوده است.

آخرین اقدامی كه شما در این زمینه انجام داده‌اید چه بوده است؟

مدتی پیش با جمعی از دوستان و همكاران خود در رابطه با سلامتی صحبت‌هایی داشتیم، دوستان فردی به نام آقای محمدرضا هیدارن را كه متخصص لاغری و سلامتی هستند به من معرفی كردند كه خیلی از همكاران به ایشان مراجعه كرده بودند و به گفته ایشان من نیز می‌توانستم در زمینه تندرستی، سلامتی و تناسب اندام توسط ایشان به اهداف خود برسم.

این اقدام تا چه حدی موثر بوده است؟

سال‌ها پیش نیز در زمینه سلامتی و تغذیه اقداماتی داشته‌ام كه البته موثر بوده است ولی نه به آن حد كه به رضایت كامل دست پیدا كرده باشم ولی این‌بار آقای هیدارن متخصص لاغری و سلامتی‌ام بسیار دلسوزانه و علمی برنامه‌هایی به اینجانب ارائه كردند كه با انجام آنها بسیار احساس سبكی و سلامتی داشتم، علاوه بر حس خوب سلامتی و تندرستی حتی از نظر سایزی و كاهش وزن نیز بسیار راضی بودم زیرا یكی از اهداف من كاهش وزن بود و برای یكی از نقش‌هایی كه قرار بود داشته باشم باید سایز و وزن كم می‌كردم و البته خوشحال بودم كه انجام این برنامه‌ها از نظر جسمی هم فشاری بر من وارد نكرد و احساس ضعف و خستگی نداشتم و از عملكرد ایشان بسیار خرسند بودم.

چه اتفاقی رخ داد كه شما به این فكر افتادید تا این پیام را بدهید؟

با دیدن زندگی‌های امروزی در جوامع مختلف برای هر فردی سوال و راه‌حلی مطرح می‌شود كه چه باید كرد و در ذهن من این راه یكی از راه‌های بسیار مفید بود.

آیا صحبت دیگری برای مردم دارید؟

از خداوند متعال برای مردم عزیز آرزوی خرسندی و سلامتی دارم و در آخر نیز از آقای‌محمدرضا هیدارن كه به من در امر سلامتی و تناسب اندام كمك شایانی داشته‌اند بسیار سپاسگزارم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی‌شان موفق بوده و خداوند همواره همراه‌شان باشد. (ما باید هر چه بیشتر قدردان افراد متخصص و دلسوز باشیم)


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : مجله سیب سبز