راهنمای دیدن فیلم برای وقت‌ هایی که مریض هستید!!
اگر بعد از آخرین ملاقات کلینت ایست وود و مریل استریپ زیر باران صبحگاهی بغضتان نترکید، بد نیست مراتب را با روان‌پزشکان در میان بگذارید. ترجیحا فیلم را تنهایی ببینید تا...

درمان بیماری ها با فیلم/ یک شکم سیر خندیدن بهتر از تمام قرص‌ های ضد افسردگی و ...

‌کمک گرفتن از ابزارهای مختلف برای درمان حالا دیگر به اندازه کافی متنوع و متداول است. پس اول این که فکر نکنید با صفحه طنز رو به رو شده اید. دوم این که این پیشنهادها فقط می‌تواند نقطه شروع باشد. به نقل از پیک تندرستی پیشنهاد تماشای فیلم‌ها فقط ممکن است - تأکید می‌شود، ممکن است - روحیه‌تان را قدری عوض کند و باعث شود برای پذیرفتن یک حالت جدید آماده‌تر شوید. سعی کرده ایم فیلم‌های پیشنهادی تا جایی که ممکن است ایرانی باشد و اگر هم خارجی است، بتوانید آن‌ها را از ویدئو کلوپ سر کوچه تهیه کنید.

بیشتر بدانید : نقش 2 فیلم مطرح هالیوودی در درمان اختلالات وسواسی

برای وقت هایی که افسرده اید: «احمق ها در هاروارد استن لورل، الیورهاردی»

طبیعی است که اگر حالتان خراب باشد! «گزیده بهترین روش های خودکشی بدون درد» به درد بخورترین انتخاب ممکن است. اما از آن جایی که خوشبختانه هنوز چنین فیلمی ‌مجوز پخش و انتشار نگرفته، خوب است خودتان را بسپارید به نوابغ سینمای کمدی، اصلا هم لازم نیست سخت بگیرید و بروید سراغ کمدی‌های روشنفکرانه وودی آلن. یکی از فیلم های لورل و هاردی کافی است تا تمام اضطراب و استرس و احساس بیهودگی و این‌ها را فراموش کنید. مثلا «احمق ها در هاروارد» و ضربه ای که به سر لورل می‌خورد و به یک آدم جدی و خشن تبدیلش می‌کند چطور است؟ مطمئن باشید یک شکم سیر خندیدن بیشتر از تمام قرص‌های ضد افسردگی به کارتان می‌آید.

بیشتر بدانید : اگر از زندگی نا امید شده اید این فیلم ها را ببینید + عکس

برای وقتی که سرما خورده اید و قرار است یک روز توی خانه بمانید: «آپارتمان بیلی وایلدر»

این جور وقت‌ها باید فرصت را غنیمت بشمارید و تا جایی که می‌شود استراحت کنید. در این شرایط تقریبا هر فیلمی‌ می‌چسبد. «آپارتمان» می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یک کمدی زیبا و جذاب از بیلی وایلدر. در یکی از بهترین صحنه های فیلم، جک لمون کارمند معمولی اداره مجبور می‌شود شب را زیر باران و در خیابان سر کند چون کلید آپارتمانش را به یکی از رؤسایش قرض داد. فردا صبح که سر کار می‌رود حسابی سرما خورده و عطسه می‌کند. وقتی متصدی آسانسور دلسوزانه به لمون می‌گوید باید امروز را توی رختخواب می‌ماند. او با حساب جواب می‌دهد: «باید دیشب را توی رختخواب می‌ماندم.»

برای وقتی که قرار است چند روز توی خانه بخوابید: «مجموعه پاورچین مهران مدیری»

در این طور موارد به خصوص اگر مجبور باشید مدتی نسبتا طولانی را توی رختخواب بگذرانید، چطور است پاورچین تماشا کنید. چون حداقل 90 قسمت دارد و به این ترتیب با تماشای روزی دو قسمت باز هم یک ماه نیم می‌توانید دوام بیاورید. خیلی ها معتقدند که این مجموعه شاهکار مهران مدیری است، دیگر هم نتوانسته است تکرارش کند. تماشای شیرین کاری های فرهاد و داوود برره و مرور تکیه کلام‌های بی‌نظیرشان در این مدت می‌تواند سرگرمی ‌مفیدی باشد.

برای وقت هایی که کم اشتها شده اید: «ماهی ها عاشق می‌شوند علی رفیعی»

در این مورد خاص، یعنی غذا، هیچ کس به اندازه ما ایرانی‌ها فیلم‌های به درد بخور نساخته است. اگر فکر می‌کنید اشتهای‌تان کم است بروید سراغ فیلم «ماهی‌ها عاشق می‌شوند» آشپزخانه خوش رنگ و لعاب آن رستوران کوچک محلی، غذاهایی که با سلیقه توی سینی چیده می‌شود تا به دست مشتری برسد، نماهای نزدیک از ظرف باقلاقاتق و قرمه سبزی و فسنجان و شخصیت‌هایی که با اشتها همه این غذاها را می‌خورند. فیلم را ببینید و تأثیرش را روی ذائقه‌تان امتحان کنید. فقط یادتان باشد قبل از تماشای فیلم حتما به اندازه کافی غذا دم دست آماده کنید.

برای زمانی که دچار بی‌خوابی شده اید: «ممنتو کریستوفر نولان»

خب، راستش دیگر روش هایی مثل شمردن گوسفند و ستاره قدیمی ‌شده است و کار نمی‌کند. برای این کار بهترین راه تماشای فیلمی ‌است که ریتم سریعی دارد و حسابی ذهن و چشم‌تان را به کار می‌گیرد. ممنتو می‌تواند یک انتخاب مطمئن باشد. شیوه روایت این فیلم به اندازه کافی پیچیده است و در تمام مدت نمایش مغزتان را به کار می‌گیرد. بخشی از فیلم که رنگی است، داستان را از آخر به اول تعریف می‌کند و بخش سیاه و سفید از اول به آخر، این دو بخش در یک نقطه به هم می‌رسد که البته ممکن است متوجهش نشوید. بیشتر از این هم توضیح نمی‌دهیم تا روش مربوطه کارایی‌اش را از دست ندهد.

برای زمانی که چاق هستید و دیگر از لاغر شدن نا امید شده اید: «گاو خشمگین مارتین اسکورسیزی» و «خانه ای روی آب بهمن فرمان آرا»

هیچ وقت نباید نا امید شد، اگر هر جور رژیمی ‌را که دیده اید امتحان کرده و نتیجه نگرفته اید وقتش است که این 2 تا فیلم را تماشا کنید. در هر دوی آن ها دو نفر هستند که برای بازی در فیلم، وزن اضافه کرده اند و بعد هم دوباره به حالت عادی‌شان برگشته اند. در گاو خشمگین رابرت دنیرو برای بازی در همان چند صحنه پایانی فیلم 20 کیلو خودش را چاق کرده است. «رضا کیانیان» هم در فیلم «خانه‌ای روی آب» 10، 15 کیلویی اضافه کرده است. با توجه به این که طبق شواهد و قراین این دو نفر بعد از ایفای نقش شان دوباره توانسته اند لاغر شوند، دیدن این دو نفر و کاری که موفق به انجامش شده‌اند شاید شما را متقاعد کند که تا به حال به اندازه کافی برای لاغر شدن تلاش نکرده اید.

برای روز قبل از عمل جراحی: «تولد یک پروانه مجتبی راعی» و «نجواگر اسب رابرت ردفورد»

استرس دارید و این کاملا طبیعی است. قدری آرامش برای چنین زمانی لازم است و چه چیزی بیشتر از طبیعت و زیبایی‌هایش ممکن است به آدم آرامش بدهد. بسپرید یک نفر فیلم «تولد یک پروانه» را برایتان بیاورد. در این فیلم سه اپیزودی صحنه‌های نابی از طبیعت شمال غرب را می‌بینید؛ اگر فیلم «نجواگر اسب» هم گیرتان آمد تماشایش بد نیست؛ یک قصه ملایم عاشقانه که باز در دل طبیعت اتفاق می‌افتد و پر است از نماهای زیبای دشت، دریاچه، کوه و اسب.

اگر مدت هاست گریه نکرده اید: «بیمار انگلیسی آنتونی مینگلا» و «پل های مدیسون کانتی - کلینت ایست وود»

این جور وقت ها یک فیلم عاشقانه سوزناک راست کارتان است. اولینش بیمار انگلیسی است، اگر در آن صحنه ای که راف فاینس می‌فهمد دیگر کار از کار گذشته و آن که دوست داشته وسط شن‌های بیابان جان سپرده است، اشک از چشم‌هایتان سرازیر نشد واقعا آدم سنگدلی هستید. در «پل های مدیسون کانتی» هم اگر بعد از آخرین ملاقات کلینت ایست وود و مریل استریپ زیر باران صبحگاهی بغضتان نترکید، بد نیست مراتب را با روان پزشکان در میان بگذارید. ترجیحا فیلم را تنهایی ببینید تا به دلیل رودربایستی مجبور نشوید بغضتان را فرو دهید.

برای این که دیگر سراغ مواد مخدر یا توهم زا نروید: «مرثیه ای برای یک رویا درن آرنوفسکی»

بد نیست این فیلم را با رفقایتان ببینید. همان‌هایی که گاه گداری با هم سراغ این قبیل مواد می‌روید، دست به کار شوید. دور هم جمع‌شان کنید و فیلم مورد نظر را با هم ببینید. درن آرنوفسکی کارگردان فیلم توانسته است آثار سوء مصرف مواد مخدر و توهم زا را نشان بدهد. اگر دیدید دوستانتان دارند صحنه‌های فیلم را مسخره می‌کنند اصلا نگران نباشید. این یعنی شما کاملا موفق شده اید توجه‌شان را جلب کنید و بعد از تماشای فیلم آن‌ها تغییراتی کرده اند. خودتان هم همین طور.

برای تقویت اراده: «معجزه‌گر آرتورپن»

اگر گاه گداری شما غصه اراده ضعیف تان را می‌خورید، بد نیست همان موقع یک دور فیلم «معجزه گر» را ببینید. داستان واقعی زندگی هلن کلر و رابطه اش با آن سالیوان معلم سرخانه اش. با دقت اصرار آن سالیوان را در عملی کردن روش هایی که فکر می‌کند درست است، ببینید. او هم مثل شما خیلی وقت‌ها کم می‌آورد و شکست می‌خورد اما کوتاه نمی‌آید. ته قلبش به چیزی ایمان دارد و حتی ناتوانی فیزیکی هم نمی‌تواند جلوی این ایمان را بگیرد.

 

بیشتر بدانید : معرفی 5 فیلم برای کمک به درمان آسیب‌ های روانی

بیشتر بدانید : 10 فیلم الهام بخش در درمان اعتیاد (+عکس)

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com