سلبریتی هایی که بیماری سرطان خود را مخفی کردند
 سلبریتی‌ها که زندگیشان همواره زیر ذره بین قرار دارد، ممکن است با مخفی کردن بیماری خود به تیتر اول رسانه‌های زرد تبدیل شوند. اما این موضوع باعث نشده که برخی سلبریتی‌ها خبر ابتلای خود به سرطانی خطرناک را خیلی زود فاش کنند

 ستاره هایی که به سرطان دچار شدند اما آن را عمومی نکردند

سرطان می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین واژه‌هایی باشد که در یک زبان وجود دارد. ابتلای به این بیماری می‌تواند برای قربانیان بسیار درمانده‌کننده و ویرانگر باشد، اما نحوه برخورد افراد با شنیدن خبر ابتلا به آن نیز کاملاً شخصی و گاهی غیرمنتظره است. در حالی که برخی به محض شنیدن این خبر هولناک آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، برخی دیگر تصمیم می‌گیرند مانند یک راز با این موضوع برخورد کنند.

چنین کاری در مورد سلبریتی‌ها بسیار چالش‌برانگیزتر بوده و ممکن است کنترل‌ناپذیر باشد. سلبریتی‌ها که زندگیشان همواره زیر ذره‌بین قرار دارد، ممکن است با مخفی کردن بیماری خود به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شوند. اما این موضوع باعث نشده که برخی سلبریتی‌ها خبر ابتلای خود به سرطانی خطرناک را خیلی زود فاش کنند.

بیشتر بدانید : هفت بازیگری که سرطان را شکست دادند

۱. دیوید بووی

مرگ ناگهانی دیوید بووی، چهره افسانه‌ای دنیای موسیقی، در سن ۶۹ سالگی و در ژانویه ۲۰۱۶ همه را حیرت زده کرد. در آن زمان در صفحه رسمی فیسبوک این موسیقیدان گفته شد که وی در نتیجه «یک نبرد شجاعانه ۱۸ ماهه با سرطان» جان خود را از دست داده است. اگر چه در این بیانیه به نوع سرطان دیوید بووی اشاره نشده بود، اما یکی از نزدیکان او این سرطان را سرطان کبد عنوان کرده است. این اولین باری بود که طرفداران می‌شنیدند این خواننده-ترانه‌سرا بیمار بوده است. با این وجود وقتی که آخرین آهنگ وی با عنوان «لازاروس»، تنها چند روز قبل منتشر شد بسیاری از طرفداران وفادار او آن را به مثابه یک آهنگ خداحافظی می‌دانستند.

در این ویدیو بووی روی تخت بیمارستان دیده می‌شد و شعر‌هایی مانند «این بالا را نگاه کن، من در بهشت هستم» می‌خواند. البته احتمالاً بووی خود نمی‌دانست که بیماری‌اش به مرحله بسیار پیشرفته و مرگباری رسیده است. کارگردان این موزیک‌ویدیو بعد از مرگ بووی گفت: «بعد‌ها فهمیدم که همان هفته‌ای که مشغول فیلمبرداری بودیم، به او گفته شده بود که کارش تمام است. آن‌ها درمان‌ها را متوقف کرده و این بدان معنا بود که بیماری‌اش پیروز شده است».

۲. کوبی اسمولدرز

هنگام فیلمبرداری فصل سوم سریال محبوب «چگونه با مادرت آشنا شدم» (How I Met Your Mother)، کوبی اسمولدرز دریافت که به سرطان تخمدان مبتلا شده است. با این وجود، او تصمیم گرفت که این موضوع را مانند یک راز پیش خود نگه دارد و در دو سال آینده چندین جراحی برای برداشتن بافت‌های آلوده انجام داد، تا اینکه در نهایت در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۵ پرده از بیماری خود برداشت.

وی در این‌باره چنین گفت: «در هر دو تخمدان خود تومور‌هایی داشتم. سرطان به غدد لنفاوی من و بافت‌های مجاور سرایت کرده بود. فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت احساس کنم از سرطان پاک شده‌ام. اکنون که ۵ سال است درمان شده‌ام، سعی می‌کنم به آن به چشم یک موضوع مثبت نگاه کنم و از آن درس بگیرم؛ و اگر بتوانم آگاهی‌دهنده باشم این کار را خواهم کرد».

بیشتر بدانید : 10 چهره مشهوری که از بیماری سرطان مردند (+عکس)

۳. جکی کالینز

خبر‌های مربوط به مبارزه جکی کالینز، نویسنده مشهور، با بیماری سرطان در جریان بیانیه‌ای که توسط خانواده‌اش در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد به گوش رسید. در بخشی از این بیانیه چنین آمده بود: «امروز با اندوه فراوان مرگ مادر زیبا، شاداب و منحصربفردمان، جکی کالینز، را به خاطر بیماری سرطان سینه اعلام می‌کنیم». ظاهراً این نویسنده در مورد سرطان سینه پیشرفته (مرحله ۴) خود با سه دخترش صحبت کرده بود، اما در مدت شش سال و نیم این خبر را از رسانه‌های مخفی نگه‌ داشت.

با این وجود، کالینز ۵ روز پیش از مرگش در مصاحبه آخر خود پرده از بیماری کشنده خود برداشت و در مورد پنهان نگه داشتن بیماری خود از دیگران چنین گفت: «وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، از کار‌هایی که کرده‌ام پشیمان نیستم. این کار را به شیوه خودم کردم، همانطور که فرانک سیناترا می‌گفت. از زمان خبر ابتلا به این بیماری ۵ کتاب نوشتم، زندگی‌ام را کردم، به تمام دنیا سفر کردم، هیچ توری را کنسل نکردم و هیچ‌کس نمی‌دانست تا اکنون که حس می‌کنم باید آن را افشا کنم».

۴. بن استیلر

دو سال بعد از مشخص شدن ابتلایش به سرطان، بن استیلر سکوتش را در سال ۲۰۱۶ در برنامه هاوارد استرن شکست و خواست که همه غربالگری سرطان پروستات را انجام دهند. وی این موضوع را بسیار بحث‌برانگیز دانسته و گفت که آزمایش غربالگری سرطان پروستات تنها نشان‌دهنده ابتلا به سرطان پروستات در مراحل اولیه است.

فکر می‌کنم که انجمن سرطان آمریکا می‌گوید این تست را باید در ۵۰ سالگی انجام داد. اگر من این تست را نداده بودم- پزشکم زمانی که ۴۶ سال داشتم این تست را برای من تجویز کرد- اکنون هم نمی‌دانستم. همین الان که اینجا هستم هم نمی‌دانستم [به سرطان پروستات مبتلا شده‌‍ام]». در نهایت استیلر با انجام یک روش درمانی تکه برداری از پروستات به کمک ربات توانست به نتیجه دلخواه برسد و به گفته خودش دو سال است که هیچ ردی از سرطان در غده پروستات او دیده نمی‌شود.

۵. مایکل سی‌هال

پیش از فیلمبرداری فصل پنجم سریال «دکستر» (Dexter) در سال ۲۰۱۰، مایکل سی هال، بازیگر نقش اصلی سریال، در بیانیه‌ای عمومی برای اولین بار فاش کرد که مدت طولانی است با بیماری لنفوم هاجکینز که نوعی سرطان غدد لنفاوی خطرناک است مبارزه می‌کند، اما با نزدیک شدن به پایان درمانش، بیماری او رو به زوال است: «بسیار خوش‌شانس هستم که به یک بیماری به سرعت قابل درمان مبتلا شدم. از پزشکان و پرستارانم به خاطر مهارت و مراقبت‌هایشان ممنونم». با این وجود گفته می‌شود که هال و همسرش، جنیفر کارپنتر، همواره در محل کار راز‌های زندگی شخصی‌شان را مخفی نگه می‌دارند به نحوی که همبازی هال در سریال نیز ادعا کرده هیچ اطلاعی از بیماری سی هال نداشته است.

6. کیتی بیتس

کیتی بیتس که یکی از افراد فعال در حوزه جمع آوری کمک‌های مالی برای مبارزه با بیماری سرطان است اکنون براحتی در مورد این بیماری صحبت می‌کند، اما همیشه اینطور نبوده است. این بازیگر برنده جایزه اسکار در ابتدا مبارزه خود با بیماری سرطان تخمدان مرحله ۱ را بعد از مشخص شدن بیماری خود در سال ۲۰۰۳ برای مدتی مخفی نگه داشت. وی برای درمان بیماری خود چندین جراحی و ۹ ماه شیمی‌درمانی انجام داد. وی درباره این ماجرا چنین گفته است: «به هیچ‌کس نگفتم. بلافاصله پس از جراحی دوباره به سر کار برگشتم، کار کتاب سیاه کوچولو با بریتانی مورفی. مدیر برنامه‌هایم در آن دوران خیلی سنتی فکر می‌کرد و نمی‌خواست که من به نماد سرطان تخمدان تبدیل شوم. نمی‌خواستم کسی بداند، اما این موضوع بسیار مرا رنج می‌داد». در سال ۲۰۱۲ بار دیگر مشخص شد که بیتس به سرطان مبتلا شده و این بار سرطان پستان که باعث شد این بازیگر به ناچار جراحی مازکتومی انجام دهد. وی گفته که خاله‌اش به خاطر ابتلا به سرطان سینه درگذشته و مادر و خواهرزاده‌اش نیز به این بیماری مبتلا بوده‌اند.

7. کریستینا اپلگیت

کریستینا اپلگیت در حال بازی در فیلم «سامانتا کی؟» (Samantha Who) بود که مشخص شد به سرطان سینه مبتلا شده است. وی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۸ گفته بود که بعد از انجام جراحی، به مدت ۵ هفته به فیلمبرداری ادامه داده است، اما ترجیح داده خبر بیماری خود را نزد خود نگه داشته و تنها تعداد کمی از نزدیکانش را در جریان ابتلای خود به سرطان بگذارد. اپلگیت در این‌باره چنین گفته است: «به گروه گریم و تعدادی دیگر که خیلی به من نزدیک بودند ماجرا را گفتم، تنها برای این که یک دیوار حمایتی داشته باشم که کسی مرا اذیت نکند». تنها بعد از انجام جراحی مازکتومی بود که اپلگیت به صورت عمومی پرده از بیماری خود برداشت و در برنامه زنده اپرا وینفری از بیماری خود گفت.

8. مایکل داگلاس

وقتی مایکل داگلاس در برنامه زنده دیوید لترمن در سال ۲۰۱۰ حضور یافت، اعلام کرد که به سرطان حنجره مبتلا شده است. وی گفت که به دلیل گلو درد به پزشک مراجعه کرده و مشخص شده که به سرطان حنجره مبتلاست و اکنون در حال درمان بیماری خود است. سه سال بعد، داگلاس اعلام کرد که این بیماری به خاطر روابط غیرمتعارفی که داشته در گلوی او ایجاد شده است. چند سال بعد، داگلاس بار دیگر در یک برنامه که برای آگاهی بخشی در مورد بیماری سرطان تولید شده بود در گفتگو با ساموئل ال. جکسون اعلام کرد که به سرطان زبان مبتلا شده بود، اما به توصیه جراحش تصمیم گرفته این نوع سرطان را سرطان حنجره اعلام کند. داگلاس علت این تصمیم را چنین اعلام کرد که پزشکان به او هشدار داده بودند که ظاهر سرطان زبان چندان خوشایند نیست و در صورتی که مجبور به جراحی زبان او شوند، وی بخشی از زبان و فک خود را از دست خواهد داد. البته خوشبختانه درمان‌ها موثر بوده و داگلاس در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از سرطان در بدن او وجود ندارد.

۱۰. ادی فالکو

ادی فالکو یکی از بازیگران سریال محبوب «سوپرانوها» (The Sopranos) بود که به خاطر بازی خود در این سریال برنده جایزه امی نیز شد. در سال ۲۰۰۳ و در حالی که این سریال هنوز پخش می‌شد، مشخص شد که فالکو به سرطان سینه مرحله اول مبتلا شده است. وی، اما تصمیم گرفت که این موضوع را از همکارانش مخفی نگه دارد، تصمیمی که خود درباره آن چنین گفته است: «برایم بسیار مهم بود که بیماری‌ام را مخفی نگه دارم». وی ۵ سال بعد اعلام کرد که این بیماری را از همبازی‌هایش در سریال «سوپرانوها» نیز مخفی نگه داشته، زیرا اینکه دائماً از او پرسیده شود حالش چطور است او را دیوانه می‌کرد.

با مخفی نگه داشتن این راز و کمک تهیه کننده سریال که دوست نزدیک فالکو نیز بود، او تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته و مراقبت از خود را در اولویت قرار داد. در سال ۲۰۰۴ مشخص شد که او سرطان را شکست داده و رفته‌رفته بهتر خواهد شد: «فهمیدم که قرار نیست سرطان مرا بکشد. به وضوح، این بدان معنی بود که من در سن ۴۰ سالگی به خاطر سرطان نخواهم مرد. همه روز زندگی‌ام مرا حیرت‌زده می‌کند همانطور که بیماری‌ام مرا حیرت‌زده کرد. اما با این موضوع کنار می‌آیی. این کار ما به عنوان انسان است».

 

بیشتر بدانید : سلبریتی هایی که به بیماری سخت دچار شدند و پیوند اعضا انجام دادند + عکس

بیشتر بدانید : 10 ستاره که بیماری سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

بیشتر بدانید : معروفترین ستارگان درگذشته زن هالیوود و علت مرگ آنها +عکس

بیشتر بدانید : ستاره‌هایی که از بیماری‌های کشنده نجات یافتند/ از آنجلینا جولی تا سلنا گومز


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: برترین ها