پاسخ مطهری به گفته‌های دکتر نصر درباره ریاست دفتر فرح دیبا
دکتر سیدحسین نصر در ارتباط با پذیرش ریاست دفتر ملکه فرح دیبا می گویند: تنی چند از آقایان علمای بنام آن زمان در مورد پذیرفتن این نوع مشاغل به من اصرار می کردند. فقط یکی را نام می برم که آن هم مرحوم مطهری است.
در پی انتشار گفت و گوی مهرنامه با دکتر سیدحسین نصر که مدعی شده دلیل رفتنش به دفتر فرح، عمل به توصیه شهید مطهری بوده، دکتر علی مطهری در پاسخ به این ادعا، متن زیر را به برخی رسانه ها ارسال کرده است:

«در ماهنامه مهرنامه شماره 30 مصاحبه ای با آقای دکتر سید حسین نصر شده است که در آن مطلبی از قول ایشان در ارتباط با استاد شهید آیت الله مطهری آمده است که نیاز به توضیح دارد.

ایشان در ارتباط با پذیرش ریاست دفتر ملکه فرح دیبا می گویند: "تنی چند از آقایان علمای بنام آن زمان در مورد پذیرفتن این نوع مشاغل به من اصرار می کردند. اسم آنها را نمی خواهم ببرم و فقط یکی را نام می برم که آن هم مرحوم مطهری است."

نمی خواهم نسبت دروغ گویی به آقای دکتر نصر که فرد محترمی هستند بدهم، ولی این سخن با آنچه این جانب از پدرم در این موضوع شنیده ام سازگار نیست و لاجرم یکی از این دو باید خلاف واقع باشد. از جمله زمانی که استاد مطهری عکس آقای دکتر نصر را در حال تعظیم در مقابل فرح در صفحه اول روزنامه کیهان دیدند جمله ای در نکوهش ایشان گفتند که قابل نقل نیست. یا در جای دیگر فرمودند: "دکتر نصر تحت فشار همسرش که دائم به او می گفت تو از اقران خود عقب ماندی، این پست را پذیرفت."

بهتر است آقای دکتر نصر به جای این تمسک ها، کار خود را مثلا با اصل "استفاده از پایگاه دشمن به نفع اسلام" توجیه کنند که در زمان ائمه علیهم السلام نیز مصداق داشته است و یا همان طور که در این مصاحبه فرموده اند، همین را بگویند که"من اشتباه کردم" و این امر چیزی از منزلت علمی و خدمات ایشان به فرهنگ و معارف اسلامی نمی کاهد.»



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



مطالب پیشنهادی:
ساخت مجسمه مومی اکبر هاشمی رفسنجانی + عکس
پس از نازنین بنیادی، این بازیگر زن هم مدعی ازدواج با تام کروز شد! + عکس
فقیهه سلطانی را در نقش دختر هندی ببینید + عکس
مونیکا بلوچی از همسرش جدا شد + تصاویر
حاشیه‌های مراسم تقدیر بهترین‌های تلویزیون و اشک‌های شقایق فراهانی + تصاویر