بازیگران و ورزشکاران ایرانی مدل لباس می‌شوند
از همان روزی که یکی از بازیگران سینما با توجه به لباس مناسبی که به تن داشت در جشنواره حضور پیدا کرد و جایزه‌اش را گرفت و حتی صداوسیما هم به طور کامل آن را پخش کرد، به این فکر افتادیم که از بازیگران سینما برای...
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از مذاکره با بازیگران سینما، ورزشکاران و هنرمندان برای همکاری با این کارگروه برای معرفی لباس ایرانی - اسلامی خبر داد.

حمید قبادی در نشست خبری سومین جشنواره مد و لباس فجر گفت: از همان روزی که یکی از بازیگران سینما با توجه به لباس مناسبی که به تن داشت در جشنواره حضور پیدا کرد و جایزه‌اش را گرفت و حتی صداوسیما هم به طور کامل آن را پخش کرد، به این فکر افتادیم که از بازیگران سینما برای معرفی لباس‌های منطبق با المان‌های ایرانی - اسلامی دعوت کنیم.

او افزود: بر این اساس از انجمن طراحان لباس سینما خواستیم که عضو شورای فرهنگی و هنری ما باشند. تصمیم داریم بازیگران سینما، هنرمندان و ورزشکاران را به عنوان گروه هدفی که مرجع قرار خواهند گرفت برای همکاری با کارگروه ساماندهی گروه مد و لباس دعوت کنیم. من شخصا با 15 نفر از آن‌ها صحبت کرده‌ام و آن‌ها هم آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده‌اند.

قبادی همچنین عنوان کرد: یکی از مشکلات بخش سینما و تلویزیون ما لبا‌س‌های بازیگران است؛ بنابراین اگر بتوانیم شاخصی را برای لباس بازیگران در نظر بگیریم بسیاری از این مشکلات خود به‌ خود رفع خواهد شد.

او ادامه داد: ما به بحث مُدلینگ به عنوان وظیفه قانونی خودمان می‌پردازیم. سال بعد موسسه آموزشی مُدلینگ با ضوابط ایرانی - اسلامی راه‌اندازی خواهد شد و آموزش‌های لازم را به علاقه‌مندان خواهیم داد تا بتوانند بهترین ارائه را داشته باشند. مواردی مثل استیج، صدا و نورپردازی براساس استانداردهای بین‌المللی خواهد بود اما فاکتورهایی مثل راه رفتن مدل‌ها بر اساس فاکتورهای ایرانی - اسلامی بومی‌سازی خواهد شد.

قبادی افزود: سرفصل‌های آموزشی این موسسه تدوین شده است و با شروع به کار این موسسه به افراد دارای صلاحیت، کارت فعالیت داده خواهد شد.

*** شوی زنده لباس مردان

دبیر سومین جشنواره مد و لباس درباره شوهای زنده این جشنواره نیز اظهار کرد:‌ کمیسیون صدور مجوزهای کارگروه ساماندهی مد و لباس فعالیت خود را آغاز کرده است و تاکنون سه جلسه از آن برگزار شده که قرار است مجوز نمایش زنده لباس با تمهیدات لازم صادر شود. همه این موارد در بخش خصوصی صورت خواهد گرفت. بر این اساس اگر تالار وحدت بتواند یک شب ظرفیت خود را در اختیار جشنواره قرار دهد شوی زنده لباس مردان را خواهیم داشت.

او همچنین درباره وضعیت انتشار ژورنال‌های زیرزمینی مد و لباس در ایران گفت: لوازم مورد نیاز موضوع مد و لباس در ایران باید بر اساس استانداردهای جهانی راه‌اندازی شوند. لوازمی که باید بر اساس فاکتورهای بومی و اسلامی به وجود بیایند و یکی از آن‌ها انتشار ژورنال‌های مد و لباس است. ما در صدد هستیم در کمیسیون صدور مجوزهای کارگروه ساماندهی مد و لباس به بخش صدور مجوز برای ژورنال‌ها را به منظور سهولت در انتشارشان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

قبادی خاطرنشان کرد:‌ هر تولیدکننده و طراحی که بخواهد ژورنال منتشر کند، می‌تواند بر اساس اصول منطقی وارد کار شود



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
گلچینی از بهترین عکس‌های مراسم دیشب اسکار 2014
لحظه به لحظه با اسکار 2014؛ برگزیدگان اولیه اسکار + تصاویر
کسی از حال این بازیگر خبر ندارد! + تصاویر
فهرست کامل برگزیدگان اسکار 2014 + تصاویر
آخرین اخبار و عکس‌ها از اسکار 2014