وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر به موضوع تک‌خوانی بانوان پاسخ دادوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دی
الان چطور است که علی آقای جنتی می‌گویند تک‌خوانی زنان اگر مفسده‌ای نداشته باشد ایراد ندارد!
علی جنتی در پاسخ به پرسشی درباره زمان عضویتش در شورای سرپرستی صدا و سیما و مسئله موسیقی گفت: مسئله موسیقی از جمله مسائلی بود که در ابتدای انقلاب بسیار مطرح بود. امام (ره) حدود این مسئله را مطرح نکردند ولیکن اذعان داشتند که به گونه‌ای عمل نشود که سر و صدای علمای بلاد برخیزد.

در ادامه از وزیر ارشاد پرسیده شد، حتی یک جا بیان کردید یک میان‌برنامه پخش کردید که کمی موسیقی‌اش تند بوده و حاج احمد آقا سریع زنگ زدند، که او پاسخ داد: بله. معلوم بود که امام (ره) برنامه‌ها را رصد می‌کردند.

مجری برنامه تلویزیونی «شناسنامه» سپس از جنتی پرسید حالا با این اوضاع فکر می‌کنید آن زمان که شما در شورای سرپرستی بودید کسی جرأت داشت درباره تک‌خوانی زنان با حضور امام و با این تأکیدات امام(ره)حرف بزند و چیزی پخش کند، که او گفت: آن زمان اصلا چنین بحثی مطرح نبود. به ذهن هم نمی‌آمد کسی بیاید و چنین چیزی را مطرح کند.

سپس مجری به وزیر ارشاد گفت، الان چطور است که علی آقای جنتی می‌گویند تک‌خوانی زنان اگر مفسده‌ای نداشته باشد ایراد ندارد، با توجه به این‌که این تجربیاتی که شما دارید هرکسی ندارد. بالاخره شما از زبان امام شنیدید، حتی می‌گویید شاید امام خودشان هم نظراتی داشته‌اند، اما برای این‌که صدای علما درنیاید گفته‌اند این کارها نشود. چطور شما در سال 92 این حرف را می‌زنید، که جنتی پاسخ داد: این‌جا هم که من مستقیما انگیزه‌ای برای بیان این مطلب نداشتم. بعد هم دیگر به دلیل برخی از همین ملاحظات اصلا تا به حال اجازه تک‌خوانی به خانم‌ها در جمع آقایان مطلقا داده نشده است. به هیچ وجه در این یک سال و اندی علی‌رغم شایعاتی که انجام شده اجازه داده نشده است. دو مورد گروه‌های خانم‌ها بوده است که در بین آن‌ها نیز خواننده زن بوده است. فقط این دو مورد برای خانم‌ها اجرا شده است و اصلا برای غیرخانم‌ها اجرا نشده است.

**

وزیر ارشاد همچنین درباره خبرساز شدن دادن مجوز دفن در قطعه هنرمندان به دو فردی که موسیقی زیرزمینی کار می‌کردند، گفت: بارها در این‌باره توضیح دادیم ولیکن برخی همچنان بر حرف خود پافشاری می‌کنند. دو فرد این گروه برادر بودند که با فرد ثالثی گروه موسیقی تشکیل دادند و نام گروه را سگ‌های زرد گذاشتند؛ اختلافاتی با هم پیدا کردند و نفر ثالث به این دو نفر تیراندازی کرده بود و این دو برادر را کشته بود. بحث انتقال جنازه این دو به ایران مطرح شد. نهاد غیردولتی در خارج کشور تحت عنوان انجمن قربانیان خشونت هزینه حمل جنازه این افراد را پرداخت کرده بود و آن‌ها را به ایران آوردند. ما را متهم کردند که 100 هزار دلار برای حمل این جنازه‌ها به ایران هزینه کرده‌ایم که ما از این امر بی‌خبر بودیم.

او افزود: در دوران وزرای گذشته توافقی با شهرداری تهران شده بود مبنی بر این که قطعه‌ای به هنرمندان اختصاص داده شود؛ این که چه کسانی هنرمند شناخته می‌شود و باید در این قطعه دفن شود شورای شهر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگ می‌کردند. این افراد را از وزارت ارشاد استعلام کردند. این افراد قربانی خشونت بودند و والدین این دو مقتول از افراد مورد تایید وزارت ارشاد و سینماگر بودند. اعلام شد می‌توانند در قطعه هنرمندان دفن شوند. دخالت دیگری در این داستان نداشتیم و باقی سخنان اتهامات نارواست.

جنتی سپس در پاسخ به این‌که پس صدور مجوز دفن آن‌ها در قطعه هنرمندان بیشتر به خاطر پدر آن‌ها بود، اظهار کرد: خود این خانواده هنرمند بوده و این که داغدیده بودند، در نتیجه مجوز دفن این جنازه‌ها در قطعه هنرمندان صادر شد.


گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
بهرام رادان در فیلمی ایرانی-امریکایی به نام "پولاریس" در کالیفرنیا جلوی دوربین رفت
مهتاب کرامتی: سلامت و زیبایی ام را مدیون مادرم هستم
آخرین وضعیت مرتضی پاشایی در بیمارستان
جایزه بهترین انیمیشن برای رباتی که آرزوی خوردن فست فود دارد
وضعیت عزت‌الله انتظامی بعد از یک ماه بیماری