۱۰ رسم عجیب سال نو در جهان !!
تایوان رسم عجیب و غریبی وجود دارد. قبل از جشن‌های سال نو، رئیس بعضی ادارات و شركت‌ها جشنی ترتیب داده و تمام كارمندان را به شام دعوت می‌كند و البته هدیه‌ای برای هر كس در نظر گرفته می‌شود اما عجیب این است كه...

رسوم عجیب سال نو در کشورهای مختلف

امروز تصمیم گرفتیم ۱۰ رسم عجیب مربوط به سال نو را در كشورهای دیگر بیاوریم. بعضی از آنها واقعاً عجیب هستند و بعضی دیگر جالب...

1- در اسپانیا و مكزیك انتظار تحویل سال نو با دوازده حبه انگور همراه است.
هركس با دوازده حبه انگور منتظر اعلام ساعت ۱۲ نیمه شب ۳۱ دسامبر می‌شود. رأس ساعت ۱۲ با نواختن هر ضربه ساعت هر كس یك حبه انگور در دهان می‌گذارد و با پایان یافتن انگورها جشن سال نو آغاز می‌شود.  

2- در ایالت‌های جنوبی آمریكا لوبیای چشم بلبلی به همراه جوانه شلغم پخته و به عنوان تبرك سال نو خورده می‌شود. مردم معتقدند این غذا برایشان شانس به همراه خواهدآورد.

هر دانه لوبیا معادل یك دلار و هر وعده جوانه شلغم معادل ۱۰۰۰ دلار برایشان خواهدآورد.
چه كسی می‌گفت آمریكایی‌ها خرافاتی نیستند؟

3-
در چین زمان تحویل سال نوی چینی روز دوازدهم فوریه است و جشن‌های سال نو حدود ۱۵روز طول می‌كشد. چینی‌ها كاغذهای رنگی را با شكل‌های متفاوت می‌برند و بر در و پنجره خانه‌هایشان آویزان می‌كنند. این كاغذها درگذشته فقط به رنگ قرمز بود و دلیل استفاده از آنها این بود كه مردم معتقد بودند این بریده‌های كاغذ شیطان و ارواح شیطانی را ترسانده و در سال نو از خانه‌هایشان دور نگه می‌دارد.  

4- در شهرهای ساحلی برزیل مردم در شب سال نو لباس سفید می‌پوشند و به ساحل می‌روند. علاوه بر آتش بازی در كنار ساحل رسم است مردم گل در دریا می‌ریزند و آرزو می‌كنند. برزیلی‌ها معتقدند دریا می‌تواند آرزوهایشان را برآورده كند.

5- در كلمبیا بسیاری از خانواده‌ها پیش از رسیدن سال نو، عروسك بزرگی درست می‌كنند كه نماد سال كهنه است و با تحویل سال این عروسك را آتش می‌زنند. وسایل كهنه و به دردنخور خانه و اشیایی كه در سال گذشته بدیمن بوده و یادآور خاطرات تلخ سال پیش بوده‌اند نیز درون این عروسك بزرگ قرارداده می‌شود تا سوزانده شوند. 

6- در كره همه مردم زمان حلول سال نو پای تلویزیون‌هایشان هستند تا نواختن ۳۳ضربه ناقوس كلیسا را تماشاكنند.
33 ضربه به یاد ۳۳جنگجوی دلیری است كه برای آزادی كره جنگیدند و جان خود را از دست دادند. روز سال نو همه به كنار دریا می‌روند تا غروب خورشید را تماشا كنند و آنچه را می‌خواهند در سال نو اتفاق بیفتد آرزو كنند.

7-  در تایوان رسم عجیب و غریبی وجود دارد. قبل از جشن‌های سال نو، رئیس بعضی ادارات و شركت‌ها جشنی ترتیب داده و تمام كارمندان را به شام دعوت می‌كند و البته هدیه‌ای برای هر كس در نظر گرفته می‌شود اما عجیب این است كه روی یك میز گردان یك مرغ سرخ شده قرارداده می‌شود و سپس میز توسط رئیس چرخانده می‌شود. زمانی كه میز متوقف شود كسی كه سرمرغ روبه‌روی او قرارداشته باشد سال بعد از شركت اخراج خواهدشد.  

8- در تایلند سال نو روز ۱۳آوریل جشن گرفته می‌شود. آنچه در این روز به وفور دیده می‌شود این است كه مردم به روی یكدیگر آب می‌پاشند و معتقدند آب در سال نو بركت و سلامت به همراه خواهدآورد.

9-مردم ونزوئلا روز سال نو، لباس زرد می‌پوشند و معتقدند این رنگ برایشان شانس خواهدآورد.

10- در ژاپن به هنگام تحویل سال نو همه كیك برنج می‌خورند!


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com