مانو دیل دیسیرتو
این ایده که دستی از زیر زمین حرکت می کند، در واقع یکی از وسواس های دائمی ماریو بود و او از طریق ساختن این دست غول پیکر تا حدّی به آن جامه عمل پوشاند....
اگر فکر می کنید بهترین مکان ها برای سفر کردن، مکان هایی است که در یونسکو به ثبت رسیده اند، یا مکان هایی که به دلیل بخشی از تاریخ شدن، شهره گشته اند؛ بهتر است نگاهی به این لیست داشته باشید تا با 10 مقصد برتر گردشگردی که زیبایی چون بهشت را دارند، آشنا شوید. این مکان ها شما را در بهت فرو خواهند برد. این مکان ها ممکن است آن شهرتی را که لیاقتش را دارند، نداشته باشند و فرایند شناخته شدن در سطح جهان را به مانند دیگر مکان های گردشگری طی نکرده باشند. امّا این مکان ها ناب، منحصر به فرد، و پالایش دهنده روح هستند. افرادی که از این مکان ها بازدید کرده اند، احساس رضایت خود را بیان داشته اند؛ و خوشحالند که فرصت این را پیدا کرده اند تا از این مکان ها عکاسی کنند. و خاطرات این دیدار را با عزیزان و دوستان خود به اشتراک گذاشته اند.

10. جزیره باراتلوم، گالاپاگوس
این مکان، به دلیل چشم انداز منحصر به فرد و هنری اش، زیبایی را به چشمان گردشگر هدیه می دهد. شهرت این مکان به دلیل وجود صخره ای نوک تیز می باشد که به جذّاب ترین منطقه توریستی این جزیره تبدیل شده است؛ این صخره در ساحل شرقی و در خلیج سالیوان واقع گشته است. شکل گیری گذازه های ساییده شده، یکی از دلایلی است که بازدیدکنندگان و دیگر توریست هایی که به این مکان می آیند، عاشق آن شده و از آن عکاسی می کنند. هر فردی که دوست دارد دیدی خیره کننده از طبیعت این منطقه داشته باشد، به نوک این صخره یا مخروط آتشفشانی می رود تا دیدی مشرف به دیگر جزایری داشته باشد که این جزیره و اطراف آن را احاطه کرده است.
 جزیره باراتلوم

9. تاسمانی
شما می توانید با تحسین چشم انداز تاسمانی در استرالیا، نهایت لذّت را به دست آورید. این انیمیشن تاسمانی نیست، اگر نگاهتان به آن سمت رفته است؛ بلکه یکی از بزرگ ترین و زیباترین جزایری است که در جهان هستی وجود دارد. در واقع، تاسمانی 26 امین جزیره بزرگی است که تاکنون در کره زمین یافت شده است. این جزیره، همچنین به علّت پارک های ملّی طبیعی و دیگر مناطق محافظت شده ای که می توانید در اینجا بیابید، با نام جزیره الهام بخش نیز معروف می باشد. تلاش بر این است تا جزیره را از آلودگی های دنیای مدرن دور نگاه داشته و به صورت بکر نگاه دارند.

تاسمانی

8. پارک ملی ماسای مارا
در منطقه ناروک کشور کنیا و در جنوب غربی این کشور که بافت طبیعی خاصی دارد، واقع شده است. این پارک، یکی از بزرگ ترین مناطق حفاظت شده بر روی زمین محسوب می شود، زیرا شما می توانید مجموع فراوانی از حیوانات مختلف را در آن مشاهده نمایید: شیر، گورخر، و حیوانات وحشی دیگر حیات وحش. ترکیب گسترده و بزرگی از رودخانه، جنگل، و مرتع است و برای دیدنش به یک ساعت پرواز یا شش ساعت رانندگی بر روی زمین نیاز است. شما می توانید بزرگ ترین و فوق العاده ترین شیرها را در این پارک ببینید، و دلیل آن مهاجرت گونه های مختلف حیوانات به این پارک برای زندگی کردن است.

 پارک ملی ماسای مارا

7. لیپتیز مگنا
این منطقه، توسط میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است. به دلیل نمایندگی شهری آن در میان ساختارهای هنری قدیمی تاریخی و قرنی، یکی از افتخارات روم باستان محسوب می شود. زیبایی آن به دلیل مهارت های سیپتیموس سیویروس و همچنین سیرین می باشد. نام های مختلفی دارد: لیپسیس مگنا، لیکتیس مگنا، یا لیبیدا برای دوران مدرن در لیبی.  

 لیپتیز مگنا

6. مانو دیل دیسیرتو
این دست مشهور و بزرگ در صحرای آتاکاما در شیلی یافت شده است که در واقع توسط ماریو ایرازابیل مجسمه ساز در سال 1980ساخته شده است. طول آن یازده متر است و اگر از فاصله ای دور به آن بنگرید، شبیه تصویر یک هیولا به نظر می رسد. ساختن آن زمانی ممکن شد که کمک مالی از سوی شرکت پیرو آنتوفاگاستا به دست آمد. این ایده که دستی از زیر زمین حرکت می کند، در واقع یکی از وسواس های دائمی ماریو بود و او از طریق ساختن این دست غول پیکر تا حدّی به آن جامه عمل پوشاند. ترجمه عنوان آن دست صحرا می باشد که دلالت بر عدالت، شجاعت، و دیگر اَشکال ناقص احساسات انسان دارد.

مانو دیل دیسیرتو

5. پُل موسی
آیا هرگز تصور کرده اید که روزی بتوانید بخشی از داستان حضرت موسی و مردمی باشید که از اسارت فرعون مصر رها شده است؟ آیا هرگز فیلم ده فرمان را که درباره شماری از شگفتی ها و معجزات او هنگام عبور از رودخانه است، دیده اید؟ با عبور از پُل موسی که در کشور هلند واقع شده است، می توانید چنین احساسی را کاملا درک و حس نمایید. بیشتر، پُلی شیب دار است که توسط گروه معماری RO و AD طراحی گشته است؛ چوب مورد استفاده در ساخت این پُل از چوب آکویا می باشد. در دوران مدرن، نام آن پُل عابر پیاده در میان آب می نامند که به افراد اجازه می دهد تا از روی آن عبور کرده و به سمت دیگر رودخانه برسند.

پُل موسی

4. روستاهای شناور خلیج ها لانگ
یکی دیگر از مناطقی است که توسط میراث جهانی یونسکو ثبت و به رسمیت شناخته شده است. این مکان زیبا در استان کوانگ نیه کشور ویتنام واقع گشته است. جامعه ساکن در این منطقه، به معنای واقعی کلمه بیش از 1600 نفر است که در خانه های متفاوت و با ساختارهای متنوع ساکن می باشند. اکثر افرادی که در حال حاضر در این منطقه ساکن هستند، دریافت کننده میراثی هستند که از اجداد آنها بر جای مانده است.

 خلیج ها لانگ

3. پیرینیس
باورهای خرافی متعددی وجود دارد که بخشی از این محل افسانه ای را در بر می گیرد، منطقه ای با نام پیرینیس. آن را مرز طبیعی اسپانیا و فرانسه می نامند که ویژگی های طبیعی خود را حفظ نموده و یکی از مقصدهای طبیعی و بکر جهان محسوب می گردد. در واقع، پیرینیس به خاطر دامنه کوه های سرسبز و بارور خود معروف می باشد؛ جایی که گیاهان رشد فوق العاده ای دارند. این مکان، یکی از افتخارات طبیعی مناطق اروپایی محسوب می شود و دلیل آن حفظ طبیعت وحشی منطقه می باشد. شما می توانید گونه های مختلف حشرات، جانوران، گیاهان، حیوانات، گل های وحشی، و دیگر پرندگان نایاب را در اینجا ببینید. پیرینیسف مطمئنا مکانی آرامش بخش است که می تواند شما را مدّتی از تنش ها و مشکلات زندگی دور نماید.

پیرینیس

2. بیابان ویرانگیل- کیلویان
آلاسکا در واقع، یکی از بهترین مناطقی است که می توان در این کره خاکی یافت؛ دلیل آن ترکیب خاص کوه ها و دیگر عجایب طبیعی است که آن را به ویترینی فوق العاده برای گردشگران مبدّل ساخته است. بنابراین، بیایان ویرانگیل- کیلویان، کاملاً مظهر تعریف واقعی حیات وحش می باشد و دلیل آن وجود گرگ ها، نهنگ ها، گوزن، بز کوهی، موش، و خرس می باشد که در این منطقه فوق العاده وجود دارد. پروازهای هوایی برای دیدم منطقه در دسترس توریست ها قرار دارد، و فعالیت های فوق العاده هیجان انگیزی مانند قایق سواری، پیاده روی، و کوه نوردی نیز وجود دارد. علاوه بر این، به دلیل چشم انداز منحصر به فرد و پارک های فوق العاده اش در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 بیابان ویرانگیل

1. پارک ملی یلو استون (سنگ زرد)
 این پارک در وایومینگ ایالات متحده آمریکا قرار دارد، که در اول ماه مارس سال 1872، از سوی کنگره ایالات متحده آمریکا، به عنوان پارک ملی تایید و به رسمیت شناخته شد. برای آگاهی سریع، اوّلین پارک ملّی ساخته شده بر روی زمین است که ویژگی های هندسی و حیات وحش مانند جنگل و اکوسیستم های غالب را یکجا در کنار هم دارد. شما می توانید رودخانه ها، دریاچه ها، درّه ها، و کوه ها را در کنار هم نظاره گر باشید. علّت نامگذاری آن به نام یلو استون، موقعیت آن در بالای رودخانه یلو استون است.

 پارک ملی یلو استون


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:

9 مقصد متفاوت برای سفر تابستانی +عکس
ویرانه‌هایی كه ناپدید می‌شوند!
گزارش تصویری: شهر ارواح در سوریه!
10 شهر قدیمی ‌زیبا در جهان (+عکس)
گزارش تصویری: 10 مکان رمانتیک برای تماشای طلوع خورشید!