دانستنی های سفر به کشورها: از پلیس های جعلی ایتالیا تا غارتگران بریتانیا
در این مقاله قصد داریم شما را با اطلاعات مفید و کاربردی برای سفر به کشورهای مختلف آشنا نماییم

عجایبی که گردشگران در کشور‌های مختلف باید بدانند

 قبل از اینکه یک سفر را آغاز کنید بهتر است اطلاعات بیشتری درمورد مقصدتان کسب کنید. در غیر این صورت ممکن است مشکلات کوچک و بزرگ زیادی برایتان پیش بیاید. مثلا در بریتانیا ممکن است خیرین به شما حمله کنند، در اندونزی باید حواستان به زیر پایتان باشد تا زندانی نشوید، در استرالیا حواستان نه تنها به پایین بلکه به بالای سرتان هم باید باشد.

در کره جنوبی روی گوگل مپ حساب نکنید

در کره جنوبی گوگل مپ کمکی به پیدا کردن مسیرتان نمی‌کند. دولت این کشور به دلیل ملاحظات امنیتی کشور به گوگل حق استفاده از داده‌های کارتوگرافی را نداده است. به همین دلیل قبل از سفر به کره جنوبی باید یک اپلیکیشن مسیریابی محلی نصب کنید.
 

در بریتانیا ممکن است غارتگران خیریه به شما حمله کنند

در بریتانیا غارتگران خیریه به کسانی گفته می‌شود که به عابران حمله و با خوشرویی به آن‌ها سلام می‌کنند و سپس متقاعدشان می‌کنند پولی برای کار‌های خیر اهدا کنند. همچنین ممکن است از مردم بخواهند فرم نظرسنجی پر کنند و به صورت ماهانه پولی را پرداخت کنند. این روش جواب می‌دهد و برخی عابران فقط پولی می‌دهند تا از دست آن‌ها خلاص شوند. اگر نمی‌خواهید به آن‌ها هیچ پولی بدهید، بهتر است اصلا جوابشان را ندهید و وارد گفتگو نشوید. به طور کلی بریتانیایی‌ها آن‌ها را دوست ندارند، اما با صبر و حوصله با آن‌ها رفتار می‌کنند، چون کار آن‌ها را نوعی عمل خیر می‌دانند.
 

در سنگاپور خوردن و آشامیدن در وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است

گاهی سنگاپور را کشور ممنوعیت‌ها می‌نامند و این دلیل دارد. شاید شنیده باشید که سیگار کشیدن در مکان‌های عمومی ۱۰۰۰ دلار جریمه دارد. جریمه خوردن و آشامیدن و شیر دادن در وسایل حمل و نقل عمومی هم ۵۰۰ دلار است؛ بنابراین اگر در مترو از تشنگی هم مردید باید منتظر بمانید. دولت سنگاپور با این کار می‌خواهد از شرایط خطرناک و ناراحتی مسافران پیشگیری کند. علاوه بر این اگر نوشیدنی یا خوراکی از دستتان بیفتد صندلی‌ها را کثیف می‌کند و باعث سرخوردن و زمین خوردن مسافران می‌شود.
 

در اندونزی اگر روی چانینگ ساری پا بگذارید یا درمورد آن حرف بدی بزنید به زندان می‌افتید

اگر می‌خواهید به دیدن جزیره اندونزیایی بالی بروید، هنگام دیدن چانینگ ساری باید مراقب رفتارتان باشید، چانینگ ساری هدایایی است که مردم برای خدای هندو می‌برند. مردم محلی آن‌ها را هر روز در پیاده رو رها می‌کنند. کسی که روی آن‌ها حتی اتفاقی پا بگذارید، یا هرگونه بی‌احترامی کند، ممکن است تا ۴ سال به زندان بیفتد و جریمه هم بشود. این موضوع برای زنی اتفاق افتاد که درحضور مردم به چانینگ ساری گفت «کثیف». مردم فورا با پلیس تماس گرفتند و درنهایت دادگاه به خاطر توهین به هندوئیسم او را به ۱۴ ماه حبس محکوم کرد.
 

در سوئیس تقریبا غیرممکن است بتوانید بعد از ساعت ۹ شب چیزی بخرید

فروشگاه‌های سوئیس پنجشنه‌ها ساعت ۹ شب و بقیه روز‌ها ساعت ۶:۳۰ عصر بسته می‌شوند. البته مغازه‌های کوچک قوانین خودشان را دارند. به همین دلیل بهتر است زودتر سراغ خرید محصولات موردنظرتان بروید. این درمورد اتریش و آلمان هم صدق می‌کند.
 

خارج کردن ارز تونس از این کشور ممنوع است

اگر بخواهید دینار تونس را از این کشور خارج کنید طبق قانون دچار دردسر می‌شوید. برخی گردشگران سعی می‌کنند اسکناس یا سکه‌های تونس را به عنوان سوغات از این کشور خارج کنند و برای این کار آن‌ها را با پول‌های خودشان در کیف مخلوط می‌کنند. اما اگر در فرودگاه متوجه شوند دچار مشکل می‌شوید.
 

در خیابان‌های ایتالیا پلیس‌های جعلی وجود دارند

مثل بسیاری از کشورها، در ایتالیا هم خطر حمله پلیس‌های تقلبی وجود دارد. آن‌ها به بهانه‌های مختلف گردشگران را می‌گردند و جیبشان را می‌زنند. گاهی مردم هم در لباس‌های شخصی مثل پلیس رفتار می‌کنند و کارت شناسایی جعلی نشان می‌دهند. پلیس‌های واقعی در لباس شخصی هرگز مدارک گردشگران را چک نمی‌کنند، چون وظایفشان کاملا فرق دارد. اگر در این موقعیت قرار گرفتید، برای نشان دادن مدارکتان عجله نکنید. بهتر است از آن‌ها بخواهید با پلیس واقعی تماس بگیرند، معمولا بعد از این حرف خودشان ناپدید می‌شوند.
 

در چین احتمال زیادی هست که ناخواسته به تاکسی خسارت بزنید

در کشور‌های مختلف جهان، تاکسی‌ها روش‌های مختلفی برای فریب دادن گردشگران دارند. در چین راننده تاکسی دستگیره شکسته در سمت مسافر را با چسب می‌چسباند تا هنگام پیاده شدن مسافر بیچاره، ناگهان بشکند. راننده تاکسی شروع به فریاد زدن می‌کنند و از مسافر خسارت می‌گیرد! در این موارد بهتر است با پلیس تماس بگیرید.
 

در استرالیا خطرات زیادی در کمین شماست

در استرالیا نه تنها عنکبوت ها و مارها بلکه گیاهان و پرندگان به ظاهر بی خطر هم در کمین شما هستند. در بهار در استرالیا علف خطرناکی شبیه جعفری رشد می کنند که خودش به تنهایی خطرناک نیست، اما دانه های خارداری دارد که در پای انسان و حیوانات فرو می رود. حتی کفش هم نمی تواند از پاهایتان محافظت کند. استرالیایی ها از یک علف کش خاص برای رها شدن از شر آن استفاده می کنند.

کلاغ های استرالایی هم شبیه کلاغ های دیگر نیستند و حتی به یک گونه دیگر تعلق دارند. ویژگی اصلی آن رفتار وحشیانه‌شان در فصل جفتگیری است. آن ها به مردم حمله می کنند و مثل سایر کلاغ ها حافظه خوبی دارند و چهره اشخاصی که با آن‌ها بدرفتاری می کنند را به خاطر می سپارند.


بیشتر بدانید : چگونه به ارزان ترین شکل ممکن به شهر وان ترکیه سفر کنیم؟

بیشتر بدانید : اگر شکمو هستید به این کشورها سفر کنید!

بیشتر بدانید : سفر به این مکان‌های عجیب به هیچ گردشگری توصیه نمی‌شود!!

بیشتر بدانید : آداب و رفتارهای مردم آلمان



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : زندگی ایده آل