گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی لذتی همیشگی را همراه با احساس قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس تجربه کنند....
 
سانتورینی، مجمع الجزایر مدور و کوچکی از جزایر آتش فشانی ای است که در جنوب دریای اژه در نزدیکی 200 کیلومتری یونان واقع شده است. این جزیره به نام «ترا» (یا تیرا) نیز شناخته می شود. این مکان از  شمالی ترین بخش گروه جزایر Cyclades تشکیل شده است، به طور تقریبی 73 کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال 2001 13.670 نفر بوده است.
آنچه که امروزه جزیر‌ه‌ای با مناظر زیبا به نام سانتورینی را در سرزمین‌های یونان به وجود آورده حاصل فعالیت‌هایی آتشفشانی است که طی سال‌ها صورت گرفته است. جاذبه‌های سنتی این جزیره را خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی رنگ تشکیل می‌دهند که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند.
بعضی از پرجاذبه‌ترین مناطق این جزیره را آتشفشان خاموش و ویرانه‌هایی از بنای (old thera) تشکیل داده‌اند که تجربه‌ای مفید را برای شناخت تاریخ یونان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. گردشگران می‌توانند با عبور از راه‌های تنگ و باریک به جای مانده از شیارهای آتشفشانی لذتی همیشگی را همراه با احساس قدم نهادن روی گدازه‌های جاری شده از دل اقیانوس تجربه کنند.
 
سانتورینی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ / مریم محبعلی نژاد
www.seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ
 
 
مطالب پیشنهادی:
برترین جزایر اروپا
گزارش تصویری: 20 شهر رنگارنگ جهان!!
جزایر رویایی اجاره‌ا‌ی در زیباترین نقاط جهان! + تصاویر
زیباترین دریاچه جهان؛ دریاچه رنگین کمانی!
زیباترین سواحل جهان! (تصویری)