یکی از اولویت های زندگی این بازیگر
این بازیگر جوان را چندی پیش با نقشی متفاوت در سریال «مدینه» دیدیم...
 آناهیتا افشاررا چندی پیش با نقشی متفاوت در سریال «مدینه» دیدیم. این بازیگر جوان کتاب را بهترین دوست خود می‌داند و می‌گوید مطالعه کتاب از اولویت‌های زندگی‌اش است.
 
آناهیتا افشار در پاسخ به این پرسش که کتاب چه نقشی در زندگی‌اش ایفا می‌کند؟ گفت: کتاب
بهترین دوستم و مطالعه کتاب جز اولویت‌های زندگی من است و من تقریباً از هر فرصتی برای مطالعه استفاده می‌کنم.

«همه ترس‌هایم» عنوان آخرین کتابی است که افشار آن را مطالعه کرده است، او درباره این کتاب عنوان کرد: این کتاب نوشته هرابال است که با قلم بی نظیر خود، داستان بسیار زیبایی را تعریف می‌کند که شاید بتوان گفت به فضای «تنهایی پرهیاهوب خیلی شباهت داشته باشد. خواندن این کتاب را به همه علاقه‌مندان به رمان توصیه می‌کنم.

این بازیگر علت دوری جوان‌های کشورمان از کتاب و کتاب‌خوانی را فناوری و مدرنیته دانست و گفت: البته فناوری یک امر ضروری برای جوامع امروزی است اما به نظر من این ابزار ضررهای زیادی را هم در کنار فوایدشان دارند که یکی از آنها همین دور شدن از دنیای کتاب است.

وی افزود: من به خواندن کتاب‌های کاغذی علاقه زیادی دارم اما برخی کتاب‌ها هستند که کمیاب و نایاب هستند که می‌شود آنها را از طریق اینترنت پیدا کرد و خواند. البته یک مشکلی که در کشور ما وجود دارد مساله کپی رایت کتاب‌هایی است که در فضای مجازی برای دانلود گذاشته می‌شود، چه خوب است که با رعایت این قانون حق مؤلف و ناشر را هم در نظر بگیریم.

به جای خرج‌های اضافه کتاب بخریم
افشار معتقد است کتاب در مقایسه با سایر اجناسی که در بازار عرضه می‌شود اصلاً گران نیست، او اضافه می‌کند: اگر کتاب که همان غذای روح است جزیی از اولویت‌های زندگی هر شخصی قرار بگیرد یا هرکس به این درک برسد که مطالعه کتاب هم همانند غذا خوردن، تفریح کردن و... ضرورت دارد بنابراین خودش را ملزم می‌کند که حداقل هر سه ما یکبار مبلغی را برای خرید یک کتاب خوب درنظر بگیرد. هرکدام از ما در زنگی خرج‌های اضافه‌ای داریم که اگر آنها را حذف کنیم به راحتی می‌توانیم کتابی را که دوست داریم بخریم و مطالعه کنیم.

آناهیتا افشار می‌گوید نه تنها تا به حال زرق و برق کتابی او را به خود جذب نکرده بلکه از طرح جلد کتاب‌ها نیز گلایه دارد. او ادامه داد: طرح جلد کتاب‌ها در چند سال اخیر به نظر من فاجعه شده است، من معتقدم همه چیز باید در قاعده زیبا شناسی پیش برود یک کتاب خوب در درجه اول محتوای خوبی باید داشته باشد. نباید از این نکته غافل شویم که یک اسم زیبا و یک طرح زیبا می‌تواند اولین عاملی باشد که مخاطب را به خواندن کتاب تشویق می‌کند اما متأسفانه علت این طرح جلدهای زشت کتاب‌ها را نمی‌دانم. من خودم ترجیح می‌دهم به جای این‌که کتاب‌هایی با طرح جلد زشت را بخرم کتاب‌هایی را برای کتابخانه‌ام تهیه کنم که شاید قدیمی باشند اما حداقل طرح‌های زیبا، ساده و جذاب دارند.

این بازیگر درباره کتاب‌های مورد علاقه خود گفت: من به خواندن رمان خیلی علاقه دارم و اگر سوادم اجازه بدهد سعی می‌کنم که کتاب‌های فلسفی را هم بخوانم، مجلاتی مثل بخارا، تجربه و ... را هم که درباره کتاب و ادبیات است حتماً تهیه و مطالعه می‌کنم. همچنین مطالعه کتاب‌های مربوط به تخصص خودم را نیز فراموش نمی‌کنم.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:ibna.ir

مطالب پیشنهادی: 
 ساره بیات درفیلم کارگردان اسپانیایی+پوستر فیلم
توضیحات بازیگر زن درباره گریمش در هیبت پیرمرد!
فرزاد حسنی به عیادت او رفت
تصاویری از فیلم پر سر و صدای این روزها"دخترگمشده"
پروانگی در پیلۀ زنانگی