«مستر بین» در نقشی جدی! + عکس
نشریه تلگراف درمورد بازی اتکینسون 58 ساله نوشت: «این بازیگر ثابت می‌کند بزرگ است و در نقش معلمی بد که از زندگی‌اش فاصله گرفته ، معرکه است.»

 روآن اتکینسون که اغلب او را با مجموعه تلویزیونی «مستر بین» به خاطر می‌آورند، این روزها با نمایش «Quartermaine's Terms» روی صحنه تئاتر لندن رفته است. متن این نمایش تراژدی-کمدی را سیمون گری در سال 1981 نوشته است.
 

نشریه تلگراف درمورد بازی اتکینسون 58 ساله نوشت: «این بازیگر ثابت می‌کند بزرگ است و در نقش معلمی بد که از زندگی‌اش فاصله گرفته ، معرکه است.» منتقد این نشریه که به نمایش پنج ستاره داد، در انتها افزوده «نمایش به شکلی شکوهمند بامزه و تاثیرگذار است.»
 
نمایش جدید اتکینسون پنجشنبه گذشته در سالن تئاتر ویندهام در لندن روی صحنه رفت. این اولین حضور اتکینسون در یک نمایش از سال 2009 و بازی در نقش فاگین در نمایش «الیور» است.
 

اتکینسون که با بازی در سریال «بلک اِدر» به شهرت رسید، در مصاحبه‌ای گفت متاسفانه اغلب مردم او را با «کمدی‌های سطحی» به یاد می‌آورند. «این در حالی است که من باور دارم اگر کسی بازیگری واقعی باشد، آن موقع بازی کردن در نقشی جدی برایش فرقی با بازی کردن در نقشی کمدی ندارد.»
 
مایکل بیلینگتن در نقدش در نشریه «گاردین» درمورد بازی اتکینسون گرفت: «او با مهارت بسیار تنهایی یک معلم جداافتاده را نشان می‌دهد. بدون اینکه یاد بازی ادوارد فاکس در اجرای قدیمی این نمایش بیفتم، باید بگویم اتکینسون موفق می‌شود نشان دهد چطور خوبی‌های این معلم، فقط تراژدی به بار می‌آورد.»
 
به گفته منتقدان این نمایش جدی‌ترین نقش‌آفرینی کارنامه بازیگری اتکینسون است. چارلز اسپنسر درمورد این نمایش نوشت: «نمایشی معرکه که به زیبایی کارگردانی شده است و بازیگران همگی عالی هستند. اتکینسون موفق می‌شود جذابیتی غریب به انفعال شخصیتش بدهد.»
 

منتقد نشریه تایمز بازی اتکینسون در این نمایش را شجاعانه توصیف کرد اما ایراد گرفت که با وجود لحظات درخشان، نمایش موفق نمی‌شود جذابیت خود را در تمام طول نمایش حفظ کند.
 
داستان نمایش «Quartermaine’s Terms» در دهه 1960 می‌گذرد و شرح زندگی هفت معلم در یک مدرسه زبان انگلیسی برای غیرانگلیسی‌زبانان در طی چند سال است.
 
شخصیت اصلی این نمایش جان کوارترماین با بازی روآن اتکینسون است، مردی مهربان و شیرین که معلم بسیار بدی است! او همیشه سنگ صبور دیگر معلمان خودشیفته مدرسه است تااینکه با حضور مدیری جدید زندگی‌اش تغییر می‌کند.



گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir



 مطالب پیشنهادی:
هجوم مردم برای تماشای یک فیلم ایرانی + عکس
«بهاره کیان‌افشار» به جای آنجلینا جولی در فیلم «لاله» + عکس
خواننده ایرانی محبوب‌ترین خواننده سال سوئد شد
تنفر تینا آخوندزاده و دانیال عبادی از بچه‌داری!
حاشیه‌های جشنواره/ دست‌بوسی مریلا زارعی، تقدیر از جمشید مشایخی