جشن بازیگر انجمن بازیگران تئاتر شامگاه شنبه 20 اردیبهشت‌ماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.
جشن بازیگران انجمن بازیگران تئاتر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تئاتر به دبیری بهروز غریب‌پور بود و با کارگردانی عظیم موسوی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و با حضور چهره‌های شناخته شده بازیگری سینما و تئاتر برگزار شد.

جشن با اجرای حرکاتی فرم به همراه موسیقی و آیینی از آیین‌های ایرانی آغاز شد و در ادامه پخش تصاویری از محمود استادمحمد، سعدی افشار، مرشد ترابی، رضا رضامندی و دیگر هنرمندان تئاتری که در سال گذشته خانواده تئاتر را ترک کردند باعث شد تا جمعیت حاضر در سالن اصلی به نشان احترام این هنرمندان فقید را تشویق کنند.

در بخش بعدی یازدهمین جشن بازیگران تئاتر، داریوش مؤدبیان روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر حضور پیدا کرد و به اجرای قطعه‌ای نمایشی که به صورت بحر طویل نگاشته شده بود، پرداخت.

در ادامه پیام بهروز غریب‌پور به عنوان دبیر جشنواره به صورت فیلمی کوتاه پخش شد که در آن غریب‌پور نحوه پیشنهاد و پذیرش دبیری جشن را به صورت بحر طویل روایت کرد.

این تصاویر که حال و هوایی طنز داشتند با موسیقی فیلم «قیصر» و استفاده از موقعیت‌هایی مشابه در آن فیلم سینمایی، فضایی متفاوت را به جشن بازیگران تئاتر داد که این فضای متفاوت با خنده حاضران به خاطر وجود موقعیت‌هایی طنز در فیلم کوتاه مذکور، همراه بود.

بخش دیگری از جشن بازیگران تئاتر به اجرای قطعه‌ای نمایشی با حضور حسین محب اهری اختصاص داشت که این بخش با اجرای قطعات کوتاهی از نمایش‌های آیینی و سنتی ایرانی همراه بود.

اما جذاب‌ترین بخش‌های یازدهمین جشن بازیگران تئاتر اجرای یک سیاه‌بازی و همچنین قطعه‌ای نمایشی به کارگردانی فرهاد تجویدی بودند. اجرای سیاه‌بازی که در آن عملکرد مدیریت تئاتر و نحوه برخورد مدیریت فعلی با هنرمندان این هنر نقد شد، با استقبال حاضران در سالن همراه بود به طوریکه در اکثر لحظات این اجرا حاضران در جشن با تشویق خود هنرمندان اجرای مدنظر را همراهی می‌کردند.

در این مراسم با حضور داریوش اسدزاده، اسماعیل خلج، رضا کیانیان و جعفر والی از سعید پورصمیمی، شمسی فضل الهی، پری کربلایی و رحیم هودی تقدیر شد.


در بخش معرفی برگزیدگان یازدهمین جشن بازیگران تئاتر، بهناز جعفری، گلاب آدینه و ریما رامین‌فر به ترتیب رتبه‌های سوم، دوم و اول هیأت داوران این دوره از جشن را از آن خود کردند.


در پایان این مراسم نیز هما روستا به عنوان برگزیده ویژه جشن یازدهم بازیگران تئاتر معرفی شد و جایزه گروهی بازیگری هم به نمایش «یرما» به کارگردانی علی رفیعی اختصاص پیدا کرد.


رضا بابک، بهرام شاه محمدلو، جمشید گرگین، میترا حجار، پانته‌آ بهرام و هوشنگ توکلی از جمله چهره‌های هنری حاضر در یازدهمین جشن بازیگران تئاتر بودند. علی مرادخانی معاون هنری ارشاد، حسین طاهری مدیرکا هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، پریسا مقتدی رئیس جدید تئاتر شهر از جمله مدیران حاضر در مراسم بودند. عکس های محمدحسین ولایتی عکاس مهر و امیر خلوصی عکاس ایسنا از این مراسم را در زیر می بینید.

 جشن شب بازیگران تئاتر
http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1112.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1113.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1114.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1115.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1116.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1117.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1118.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1119.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1120.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1121.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1122.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر

http://www.seemorgh.com/uploads/1393/02/is1123.jpg
 جشن شب بازیگران تئاتر



گرد آوری:  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture

منبع:fararu.ir


  مطالب پیشنهادی:

لب های کدام دختر گیتاریست بر پیشانی مسعود کیمیایی نقش بست؟!+ تصویر جنجالی
واکنش کیهان به سوپراستار سریال‌های مبتذل ترکیه‌ای
كافه نادری، بوی خوش پدر!
زوج های واقعی هنری هالیوودی+ تصاویر
هنرپیشه دایی جان ناپلئون جلوی دوربین+ تصاویر