چرا خواننده رپ را از لامبورگینی پیاده کردند؟
در پی پیگیری از دفتر موسیقی مشخص شد عوامل نمایش «لامبورگینی» چهارشنبه ۱۴ تیر درخواست مجوز خوانندگی حمید صفت در این اثر را داده‌اند و این درخواست هم اکنون در شورای شعر این دفتر در حال بررسی است.

 

در نمایش لامبورگینی همه چیز سرجای خود هست جز حمید صفت!

امروز شنبه ۱۷ تیر، روابط عمومی نمایش «لامبورگینی» به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری خبری منتشر کرد بر این اساس که در پی مخالفت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور حمید صفت در این نمایش، این اثر بدون حضور این خواننده رپ روی صحنه خواهد رفت.

طبق آن‌چه در نشست خبری «لامبورگینی» هفته پیش اعلام شد، قرار بود این اثر با بازی سیامک صفری، اشکان خطیبی و خوانندگی حمید صفت از بیست‌ودوم  تیر در سالن شماره دو پردیس تازه‌ تاسیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برود. براساس خبری که امروز منتشر شد، همه چیز سر جای خود هست جز حمید صفت.  

در پی پیگیری  از دفتر موسیقی مشخص شد گروه نمایش «لامبورگینی»، عصر چهارشنبه ۱۴ تیر برای خواندن حمید صفت در این نمایش درخواست مجوز ترانه داده است که با توجه به تعطیلی پنجشنبه و جمعه، این درخواست امروز شنبه ۱۷ تیر در شورای شعر دفتر موسیقی در حال بررسی است و این ادعا که دفتر موسیقى وزارت ارشاد با اجراى حمید صفت در نمایش تازه سیامک صفرى مخالفت كرده است، صحت ندارد.

همچنین در پی این پیگیری اعلام شد که طبیعتا برای اجرای زنده موسیقی در هر کجا و از جمله روی صحنه تئاتر، باید از دفتر موسیقی مجوز گرفت اما سازوکار دفتر موسیقی به این صورت نیست که به عنوان مثال بازبین‌های خود را در جستجوی نمایش‌هایی که اجرای زنده موسیقی دارند، روانه سالن‌های تئاتر کند، بلکه شورای نظارت و ارزشیابی مرکز هنرهای نمایشی است که باید پیش از صدور مجوز اجرای یک نمایش، در صورت اجرای موسیقی زنده در آن، از گروه بخواهد که برای گرفتن مجوز اجرای موسیقی زنده به دفتر موسیقی مراجعه کنند.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir