روحی که 40 روز با همسرش زندگی کرد!/نمایشی با رده بندی سنی
مسعود طیبی از آماده‌سازی نمایش ترسناک «فقط چهل روزه بودم» برای حضور در جشنواره تئاتر دانشگاهی و اجرای عمومی نمایش «برزخ» در تماشاخانه دیوار چهارم خبر داد

نمایش ترسناک «فقط چهل روزه بودم»

مسعود طیبی کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های جدیدش گفت:

قرار است از اول بهمن ماه نمایش «برزخ» را در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه ببرم. این اثر نمایشی نوشته مسعود هاشمی‌نژاد است که البته نام نمایشنامه اصلی «چشم‌ها» بوده ولی برای اجرا با توجه به دراماتورژی و حال و هوای اثر نام «برزخ» برای آن انتخاب شده است.

وی درباره ویژگی‌های نمایش و بازیگران اثر توضیح داد:

روشنک رضایی‌مهر، سارا والیانی و ایمان اشراقی بازیگران این اثر نمایشی هستند. داستان نمایش مربوط به جنگ و اتفاقی است که در یک شهر جنگ زده رخ می‌دهد و این اتفاق ناگوار موجب مشکلاتی برای افراد آن شهر می‌شود. البته نمایش در ایران رخ نمی دهد و ربطی به جنگ تحمیلی ندارد.

نمایش,نمایش ترسناک,تئاتر ترسناک,مسعود طیبی,فقط چهل روزه بودم
نمایش ترسناک «فقط چهل روزه بودم»

طیبی یادآور شد:
در شیوه اجرایی از فضای رئالیستی متن فاصله گرفتیم و یک داستان انتزاعی در کنار یک اسکله که به ۲ نیم تقسیم شده است، روایت می‌شود. بازی‌ها نیز به همین شیوه و به شکلی سرد و بی‌روح ارایه می‌شود گویی که همه رخدادها در برزخ اتفاق می‌افتد.

مسعود طیبی درباره دیگر فعالیت‌هایش بیان کرد:

همچنین در حال آماده‌سازی نمایش «فقط چهل روزه بودم» نوشته دیگری از مسعود هاشمی‌نژاد برای اجرا در جشنواره تئاتر دانشگاهی در بخش اساتید هستم و می‌توانم بگویم این نمایش اوج پختگی و خلاقیت من در کارگردانی تئاتر خواهد بود. برای اجرای این نمایش چندین ماه زمان گذاشته‌ایم که امیدوارم مورد توجه قرار گیرد.

طبیبی درباره داستان نمایش اظهار کرد:

این نمایش اثری در ژانر ترسناک است که با رده‌بندی سنی اجرا خواهد شد. بعد از اجرا در جشنواره تئاتر دانشگاهی تلاش می‌کنم که نمایش را برای اجرای عمومی در یک زمان مناسب آماده کنم. داستان «فقط چهل روزه بودم» درباره نویسنده مرده‌ای است که تا ۴۰ روز روحش در خانه مانده و همچنان با همسرش زندگی می‌کند. اتفاقات نمایش در روز سی و نهم حضور این روح در خانه رخ می‌دهد و این روز مدام در نمایش تکرار می‌شود تا اینکه در صحنه آخر روز چهلم فرا می‌رسد و اتفاق وحشتناکی رخ می‌دهد. در این اجرا مخاطب به مرور متوجه می‌شود که زن دارد با روح همسرش زندگی می‌کند و همین مساله و اتفاقاتی که در طول اجرا رخ می دهد، صحنه‌های ترسناکی را رقم می‌زند.

وی افزود:
اتفاقات نمایش در یک غسالخانه می‌افتد و مخاطبان از پشت یک محفظه شیشه‌ای کاراکترها را می‌بینند. ایمان میرهاشمی و آرزو صفی‌یاری ۲ بازیگر نمایش هستند که هر ۲ از دانشجویان من در دانشگاه علمی کاربردی محسوب می‌شوند. صادق زارعی نیز تهیه‌کننده نمایش نیز از جمله دانشجویان هنر است.

طیبی در پایان صحبت‌هایش بیان کرد:
در «فقط چهل روزه بودم» همه چیز کنترل شده است و به جزئیات توجه زیادی می‌شود. بازی بازیگران نیز بسیار ریز و دقیق بوده و همه حرکت‌ها براساس ساختار اقتصاد حرکت طراحی شده است حتی برخی از صحنه‌ها را با متر اندازه‌گیری کرده و میزانسن داده‌ام. برای این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای ۶ ماه تمرین داشته‌ایم و تجربه مهمی برای من در کارگردانی و بازیگردانی به حساب می‌آید.

 

بیشتر بدانید : افراد زیر 13 سال این تئاتر ترسناک را نبینند!

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com