مسیر انحرافی
این سریال بازیگری را به نام «مجید واشقانی» معرفی كرده كه هر چند مسیر انحرافی اولین كار تلویزیونی او به‌شمار نمی‌آید و تاكنون در فیلم‌هایی همچون ناسپاس و سریال‌های....
                                                         
ادای دین به ارتفاع پست
با این‌كه فقط چند قسمت از مجموعه مسیر انحرافی روی آنتن رفته است اما توانسته نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب كند مخصوصا این‌كه بازیگران متفاوتی در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.
این سریال بازیگری را به نام «مجید واشقانی» معرفی كرده كه هر چند مسیر انحرافی اولین كار تلویزیونی او به‌شمار نمی‌آید و تاكنون در فیلم‌هایی همچون ناسپاس و سریال‌های كمین، آوای بی‌صدا، خط شكن، زیر هشت و... بازی كرده است اما به گفته خودش این مجموعه باعث دیده شدنش شده و توانسته بخوبی توانایی‌هایش را به نمایش بگذارد.

گویا شما همكاری قبلی با تهیه‌كننده و كارگردان مجموعه مسیر انحرافی داشته‌اید. فكر كنم همین موضوع باعث شد به شما پیشنهاد بازی در این مجموعه داده شود.
بله ، من در گذشته با آقای هاشمی (تهیه‌كننده) كارهای متعددی انجام داده‌ام و سال گذشته هم با آقای توفیقی (كارگردان) همكاری داشتم و در فیلم دسته بازنده‌ها برایش بازی كردم. شناخت آنها از من باعث شد كه نقش نیما را به من بسپارند و من هم با خواندن قسمت اول فیلمنامه كه شخصیت‌های مجموعه مشخص شده بود، پذیرفتم در مجموعه مسیر انحرافی حضور داشته باشم.

شما در كلاس‌های بازیگری امین تارخ با پوریا پورسرخ و فرزاد حسنی همدوره و دوست بوده‌اید. این موضوع تا چه اندازه توانسته به شما كمك كن
د؟
سال 1377 ما با هم، هم دوره بودیم. اما فرزاد و پوریا از من بهتر بودند و هر كدام با توجه به ویژگی‌هایی كه دارند، توانستند خوب بدرخشند. هر كدام از این دوستان با استفاده از توانایی‌هایشان توانسته‌اند افراد متبحری بشوند و در حال حاضر به نظرم جزء بهترین بازیگران محسوب می‌شوند.

شخصیت نیما در مجموعه مسیر انحرافی تا چه اندازه به شخصیت خود شما نزدیك است؟
فكر می‌كنم این شخص خیلی از من فاصله دارد. نیما خوش باور و عشق فیلم است و ریسك‌پذیری بالایی دارد. او با تمام صحنه‌های زندگی‌اش همذات پنداری می‌كند و دوست دارد چیزهایی راكه به ذهنش می‌رسد به واقعیت تبدیل كند.

بازی در كنار شقایق دهقان و پوریا پورسرخ برایتان چگونه بود؟
به نظرم مثلثی كه تشكیل داده‌ایم یك مثلث طلایی است. چون ما تلاش كردیم با ایجاد فرصت‌هایی برای یكدیگر نقش‌هایمان را برای مخاطب جذاب كنیم. پوریا از دوستان قدیم من محسوب می‌شود و مشكلی با او ندارم. من در ذهنم تصور دیگری از شقایق دهقان داشتم و فكر می‌كردم كه فقط یك بازیگر كمدی است اما او آنقدر توانایی دارد كه می‌داند نقش‌اش را باید چگونه بازی كند تا به دل مخاطب بنشیند. شاید باورتان نشود كه كمدین به این خوبی تاكنون از نزدیك ندیده بودم و بسیار خوشحالم در كنار او بازی می‌كنم.

شخصیت‌هایی كه شما سه نفر بازی می‌كنید ما به ازاء بیرونی دارند؟
بله، دقیقا این شخصیت‌ها ما به ازای بیرونی دارد. شخصیت نیما و پیمان كه با یكدیگر دوست و فامیل هستند و مشكلاتی‌بین‌شان وجود دارد كه به نظرم این موضوع را براحتی می‌توانیم در اطرافیانمان ببینیم اما مهم این است كه آنها همدیگر را دوست دارند و هیچ وقت مشكل جدی برای یكدیگر به وجود نمی‌آورند. آنها به هم وفادارند. حتی موضع‌هایی كه خواهر نسبت به برادر و یا نسبت به شوهرش می‌گیرد، طبیعی است و ما این رفتارها را بین مردم عادی هم می‌بینیم.

در قسمت دوم سریال شما صحنه‌ای را بازی كردید كه برای همه یادآور فیلم ارتفاع پست با بازی حمید فرخ‌نژاد بود. این پلان در فیلمنامه بود یا پیشنهاد خودتان در زمان اجرا بود؟
با توجه به میزانسنی كه در آن سكانس وجود داشت به نظرم رسید كه پیشنهاد بدهم تا بخشی از دیالوگ و بازی حمید فرخ‌نژاد را اجرا كنم كه خوشبختانه با استقبال نویسنده و كارگردان مواجه شد. من در این نما نقشم را كه تقریبا فضای كمدی داشت خیلی جدی اجرا كردم كه به نظرم بازتاب‌های خوبی هم داشت. البته این را هم بگویم كه كارگردان و نویسنده هر دو، دست بازیگران را در این سریال باز گذاشتند تا آنها بتوانند نقش‌شان را كامل‌تر و پخته‌تر كنند. این همكاری و تعامل در موفقیت مجموعه بسیار موثر است. من به شخصه فیلم ارتفاع پست و حمید فرخ‌نژاد را بسیار دوست دارم و معتقدم فیلم ارتفاع پست جزو 10 فیلم برتر بعد از انقلاب است و این نمایی كه من در مجموعه مسیر انحرافی بازی كردم ادای دینی بود به این فیلم تحسین برانگیز.

شما در آثار نمایشی دیگری هم حضور داشته‌‌اید اما فكر می‌كنم در این مجموعه بهتر دیده شدید. به نظرتان در نقش‌هایی كه گذشته بازی كرده‌اید موفق نبودید یا این‌كه این مجموعه توانست بخوبی استعداد‌های شما را شناسایی كند؟
با این گفته كه در نقش‌های دیگر دیده نشدم ،موافقم. به نظرم شروع مهم است. و بعد از شروع نحوه ادامه دادن بسیار اهمیت دارد. فكر می‌كنم در این مجموعه موفق خواهم بود چون با وجود این‌كه فقط چند قسمت از آن روی آنتن رفته مردم و بسیاری از دوستان و همكاران درباره نقشی كه بازی كرده‌ام واكنش نشان می‌دهند. عوامل بسیاری باعث دیده شدن یا نشدن یك بازیگر می‌شود. نقش خوب، عوامل حرفه‌ای، فیلمنامه خوب، ایجاد موقعیت بازی مناسب، همكاری با عوامل و... از جمله مواردی است كه می‌تواند به چهره شدن یك بازیگر در سریال یا فیلم كمك كند.

پوریا پورسرخ گفته همان‌طور كه مجموعه «وفا» راهش را به دنیای بازیگری هموار كرده این مجموعه هم برای شما موفقیت‌های خوبی را به ارمغان خواهد آورد. پس باید منتظر بازی متفاوت شما در قسمت‌های بعدی این سریال باشیم.
البته او و همه دوستان لطف دارند. من تلاش كردم كه در این مجموعه نقشم را بخوبی بازی كنم و معتقدم هر بازیگری در زمانی خاص می‌تواند توانایی هایش را به نمایش بگذارد. شاید نیاز بود كه من سال‌ها تجربه كسب كنم و بعد از مدتی بتوانم در مجموعه مسیرانحرافی حضور داشته باشم. لطف و محبت خدا مطمئنا بی‌تاثیر نیست و امیدوارم حضورم در این سریال باعث رضایت مخاطبان بشود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی:
فرزاد حسنی: «مسیر انحرافی» ربطی به «لاست» ندارد
پوریا پورسرخ، دانای کل و فرزاد حسنی شاراتان «مسیر انحرافی» +عکس
بازیگر مسیر انحرافی: نمی‌خواهم تكراری شوم
بازیگران مشهور در مسیر انحرافی
زرشک طلایی برای هنرمندان نوروزی!!