چرا نیوشا ضیغمی ، با چادر ، دروغ گوترین و خالی بندترین دختر دانشگاه می شود؟
انگار قرار نیست"سازمان" دست از ارزش‌ها بردارد! در سینما برایمان"یک خانواده محترم" را سیما فیلم می‌سازد و حالا در تلویزیون سریال"راستش را بگو" را. سریالی که نیوشا ضیغمی چادر به سر! جلوی دوربین می‌رود و در نقش یک دختر محجبه بازی می‌کند، این دختر دروغ‌گوترین و خالی‌بندترین دختر دانشگاه هم هست!

افکارنیوز_گروه فرهنگ و هنر: "راستش را بگو" عنوان سریالی است که این شب‌ها شبکه اول سیما آن را روی آنتن می‌برد.این سریال پر خرج قرار است از چیزهایی دفاع کند، چیزهایی که شاید عوامل سریال آن‌ها را شهدا، دفاع مقدس و ارزش‌ها بدانند یا بخوانند.

"راستش را بگو" که به دلیل بازیگران سینمایی‌اش قلم رسانه‌ها را خودخواسته و حین تولید معطوف به خود کرده بود اکنون در حالی روی آنتن می‌رود که بیشتر باعث وهن است تا افتخار.

انگار قرار نیست"سازمان" دست از ارزش‌ها بردارد! در سینما برایمان"یک خانواده محترم" را سیما فیلم می‌سازد و حالا در تلویزیون سریال"راستش را بگو" را. سریالی که نیوشا ضیغمی چادر به سر! جلوی دوربین می‌رود و در نقش یک دختر محجبه بازی می‌کند، این دختر دروغ‌گوترین و خالی‌بندترین دختر دانشگاه هم هست!

این عمد است که قشر ارزشی جامعه، شهدا، انقلاب و ارزش‌ها به تمسخر گرفته شوند؟ چرا بازیگر زن بوتاکس کرده‌ای که فضای اینترنت پر است از عکس‌های نامربوط و غیر اسلامی او چادر به سر جلوی دوربین نظام جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد؟ چرا باید این دختر چادر به سر نماد دروغ‌گویی شود؟ آیا عمدی برای تخریب چادر که نماد تشیع است، وجود دارد؟

به نظر می‌رسد عدم برخوردهای قاطع با عوامل این فیلم‌ها و سریال‌ها عده‌ای را دچار توهم کرده که خود را پشت خیمه امام حسین علیه السلام می‌بینند و فکر می‌کنند که ماجرا تمام است و باید شمشیرهای آخر را زد تا ریشه دین و مذهب و شهید را بخشکانیم.

جالب است! وقتی این سوال را از محمدرضا آهنج پرسیدیم که چرا از این بازیگر استفاده کردید و چرا نقش چادر به سر باید در سریال شما دروغ بگوید؟ اینگونه پاسخ داد:

اصلا این مساله ارتباطی ندارد. یکی از غصه‌های سریال من هم همین است. چرا ما بایستی در زندگی خصوصی دیگران سرک بکشیم؟ خانم ضیغمی به اعتقاد من یکی از بااخلاق‌ترین نسل جوانی است که خیلی جدی پایبند اخلاقیات هستند.

آهنج ادامه می‌دهد: در ظاهر ببینید فیلم ما می‌گوید که در زندگی دیگران سرک نکشید. من یک اثر نمایشی ساختم و قرار است کلی حرف با آن بزنم و از غم و درد و تلخی صحبت کنم این دوستان دست همکاری داده‌اند و دارند من را به هدف نزدیک می‌کنند.

وی در ادامه اظهاراتش می‌گوید: من به عنوان یک کارگردان به خودم اجازه نمی‌دهم که در زندگی خصوصی افراد سرک بکشم و ببینم که در زندگی واقعی خانم ضیغمی ایشان چادری هست یا نیست یا آرایش می کند یا خیر. دین هم اجازه چنین مساله‌ای را به من نمی‌دهد.

اما حرف‌های پایانی کارگردان"راستش را بگو": در نهایت این هم که خدای نکرده من بگویم زندگی خصوصی با زندگی درونی فیلمی که می سازم مثلا ممکن است مغایرت داشته باشد اصلا به دین بازگردیم و بزرگان دین می گویند که ببیند که چه چیز می گوید و نبینید که چه کسی می گوید و آن موضوع ارزشمند است.


باید گفت شاید"آهنج" برای فهمیدن چادری بودن یا نبودن نیوشا ضیغمی نیاز به سرک کشیدن در زندگی او داشته باشد و هیچ وقت هم غیر از جلوی دوربین سریال خودش که این بازیگر با گریم و چادر بازی می‌کند او را ندیده باشد، حتی پشت صحنه! اما به نظر نمی‌رسد این ادعاها قدری غیر واقعی باشد؟ چرا باید از دین استفاده ابزاری کرد؟ همان دینی که سرک نکشیدن در زندگی مردم را توصیه می‌کند و ما در تمام جاهایی که مصداق ندارد از آن استفاده می‌کنیم چند آیه و روایت درباره حجاب و عفاف و حیا دارد؟



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: afkarnews.com


مطالب پیشنهادی:
چرا سریال " یک تکه زمین " پخش نمی شود؟
حمید طالب زاده برای همیشه از ایران رفت!!
گاف‌های پزشکی یک سریال
«مت دیمون» در سال 2159 + عکس
لیلا حاتمی، شیک و با پوشش کامل در اختتامیه جشنواره رم