حفظ مخاطب از نان شب هم برای صداوسیما واجب‌تر است
محمود شهریاری پس از چند ماه دوری از تلویزیون، به دعوت شبکه بازار با اجرای برنامه‌ی جدیدی در این شبکه تحت عنوان «از همین امروز» به روی آنتن می‌رود.

این مجری تلویزیون درباره‌ی لزوم حمایت مدیران از مجریان محبوب اظهار کرد: اختلاف سلیقه‌ها در حوزه‌ی برنامه‌سازی وجود داشته است و حرف من هم این بوده است که اگر ما در برنامه‌ها دچار خودسانسوری شویم، مخاطبان را از دست می‌دهیم.

محمود شهریاری در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعتقاد بر اینکه حفظ مخاطب از نان شب هم برای صدا و سیما واجب‌تر است، افزود: در حال حاضر شبکه‌های متعدد ماهواره‌یی هر روز مثل قارچ سبز می‌شوند و در این راستا باید سعی کنیم مخاطبانمان را با ساخت برنامه‌هایی که مورد علاقه‌شان است حفظ کنیم و از دست ندهیم. متاسفانه نمی‌توانم انکار کنم، اتفاقی که نباید می‌افتاد افتاده است و برخی از مخاطبان ما به شبکه‌های ماهواره‌یی عادت کرده‌اند و برگرداندنشان خیلی سخت است، حداقل تلاش کنیم برای بقیه‌ی مخاطبان این اتفاق نیفتد.

این مجری در ادامه‌ی گفت‌وگوی خود درباره‌ی بهتر دیده شدن یک شبکه‌ی نوظهور و و ساخت برنامه‌های جذاب در آن اظهار کرد: صدا و سیما ابتدا باید از تمام امکانات خود برای معرفی شبکه‌های نوظهور خود استفاده کند؛ به عنوان مثال از طریق شبکه‌های یک، دو، سه و پنج برای معرفی شبکه بازار استفاده کند که استفاده نکرده است. همه‌ی شبکه‌های جهان از امکاناتشان برای معرفی شبکه‌های نوظهور استفاده می‌کنند و متاسفانه این کار هنوز در ایران و در شبکه بازار رخ نداده است. از طرفی هم ساخت برنامه‌هایی که در راستای اهداف تاسیس این شبکه باشد با اجرای مناسبی که مردم بپسندد بسیار موثر است و باعث می‌شود کم کم صاحبان حرف، مشاغل و تولیدکنندگان ترغیب به همکاری با شبکه بازار شوند.

شهریاری همچنین با اشاره به اینکه حضور مجریان مطرح برای بهتر دیده شدن شبکه نوظهور خیلی موثر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر من، خانم پوریامین، آقای درستکار و ... در شبکه بازار حضور داریم و مدیر شبکه بازار نیز از مدیران باسابقه صدا و سیما هستند که پیش از این چندین شبکه را اداره کرده‌اند، در نتیجه از تجارب خود برای برنامه‌سازی در شبکه بازار نیز استفاده می‌کنند.

محمود شهریاری که پیش از این اجرای برنامه‌هایی در ژانر اجتماعی‌، مفرح و جُنگ را برعهده داشته است، در پاسخ به اینکه چگونه خود را در شبکه بازار با برنامه‌ای اختصاصی تطبیق داده است، توضیح داد: من تا به حال فقط برنامه‌های ژانر اجتماعی را اجرا کرده‌ام و به هیچ وجه وارد ژانرهای دیگر نشده‌ام اما برنامه «از همین امروز» نیز بیشتر بر روی اراده‌ی افراد کار می‌کند. در واقع این برنامه قبل از این که اقتصادی شود در ژانر اجتماعی است و در همان حوزه‌ای است که بیش از این برنامه اجرا می‌کردم اما به هر حال تلاش می‌کنیم از این دیدگاه با صاحبان مشاغل خانگی صحبت کنیم و خیلی روی جنبه‌های اقتصادی آن که تخصص من نیست، دست نمی‌گذارم.

شهریاری همچنین درباره‌ی موضوع و ساختار برنامه «از همین امروز» در شبکه بازار توضیح داد: هدف این برنامه این است که اگر تصمیمی و یا چشم‌اندازی برای خودمان در زندگی ترسیم کرده‌ایم، از همین امروز نگذاریم فرصت‌هایمان از دست برود. در قسمت اول این برنامه درباره‌ی مشاغل خانگی صحبت می‌کنیم؛ مشاغلی که با امکانات ناچیز افراد آن را در خانه راه انداخته‌اند و ضمن اینکه خود و چند نفر دیگر را اداره می‌کنند به ایجاد اشتغال هم کمک زیادی می‌کنند.

محمود شهریاری در پایان در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد جدیدی برای اجرا داشته است یا نه؟ پاسخ داد: شبکه پنج سیما اجرای مسابقه‌ای را به من پیشنهاد کرده است که هنوز در دست مطالعه است.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir


مطالب پیشنهادی:
کربلا در گفت‌وگو با سروش صحت و رامبد جوان!
از دو هفته دیگر «ایران» سالن سینمای دایر نخواهد داشت!
مخاطب سینما، دروغ شیرین نمی‌خواهد!
50 نکته ای که از مختار و مختارنامه نمی دانستید
مزايده خانه هری پاتر