احسان علیخانی: مجری پرحرف باید مدتی خودش را گم و گور کند!
احسان علیخانی: ترجیحم این است که پس از پرحرفی‌هایی که در ماه عسل داشتم، کمتر حوصله‌تان را سر ببرم چرا که معتقدم گوینده و مجری پرحرف بعد از پایان برنامه‌اش حداقل باید مدتی خودش را گم و گور کند.
 
 
 
 
 مراسم تقدیر از برنامه‌های برگزیده رمضان و تابستان 92 عصر دوشنبه - 4 شهریور ماه - در سالن رضوان صداوسیما با حضور مقامات کشوری، مدیران تلویزیون و همچنین برنامه‌سازان و بازیگران برگزار شد.

در این مراسم علی دارابی (معاون سیما)، آیت‌الله حسینی بوشهری (رییس حوزه علمیه قم)، غلامعلی حداد عادل (نماینده مردم تهران در مجلس)، خیامی (رییس مرکز نظارت و ارزیابی صدا و سیما)،‌ احمد سالک (رییس کمیسیون فرهنگی مجلس) و گروهی از برنامه‌سازان تلویزیون حاضر بودند.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/madaraneh.jpg
رییس حوزه علمیه قم: آسیب‌هایی متوجه رادیو و تلویزیون است که باید هشدار داد
در این مراسم، آیت‌الله حسینی بوشهری، رییس حوزه علمیه قم طی سخنانی کوتاه ضمن تبریک به برنامه‌سازان به خاطر زحماتی که متحمل شدند، خاطرنشان کرد: به سهم خودم صمیمانه از تلاش تلاش‌گران خستگی‌ناپذیر رسانه ملی در رابطه با برنامه‌های دینی در ماه مبارک رمضان و همچنین فصل‌های مختلف سال تقدیر و تشکر می‌کنم. همچنین از معاونت سیما که میزبان این جلسه هستند و همه همکارانی که با همه همت به میدان آمدند همچنین از رییس سازمان صدا و سیما تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: در اینجا سوال من این است که وظیفه ما در میانه چیست و باید برنامه‌هایمان را به کدام سمت و جهت تنظیم کنیم. سفارش جدی من این است که در مقابل جبهه شیاطین و ستم‌گران بی‌تفاوت و نظاره‌گر نباشیم و با تمام وجود و رسالت فکر و اندیشه به میدان بیاییم که این تضمین خداست.

رییس حوزه علمیه قم همچنین تاکید کرد: در دنیای امروز سلاح‌های فرهنگی،‌ توپ و سلاح‌های شیمیایی نیست. امروز دشمن در عرصه همین سلا‌ح‌های فرهنگی به ویران‌گری مشغول است و دست به تخریب و مسموم کردن اندیشه مردم به ویژه نسل جوان زده است؛ به نحوی که اگر امروز این حمایت‌ها از سوی ناحیه عالمان دین و همچنین فرهیختگان جامعه نباشد، نسل جوان امروز احساس تنهایی و بی‌پناهی می‌کند.

وی اضافه کرد: در اینجا سوال من این است که در شرایط فعلی آیا رسانه می‌تواند به جبهه مومنان کمک کند و اساسا این مساله سخن اصلی است که چه نیتی میان دین، فرهنگ و رسانه وجود دارد در این بحث سه نظریه مطرح است نظریه اول که کاملا افراطی است در این نظریه رسانه را ضد دین می‌دانند و از این رو با دغدغه‌های دینی‌شان با رسانه برخوردی سلبی دارند؛ ضمن اینکه برخی‌ها معتقدند کالایی شدن دین در رسانه و همچنین طرح دین در رسانه باعث تقدس‌زدایی از دین می‌شود. دین را وارد رسانه نکنیم، چرا که قداست آن فرو می‌ریزد.

بوشهری همچنین ادامه داد: نظریه دوم مربوط به این است که رسانه فقط یک ابزار است در این زمینه برخی‌ها معتقدند رادیو و تلویزیون و این نوع رسانه‌های مدرن صرفا ابزاری بیش نیستند. در نظریه سوم نظریه اول و دوم جمع شده است در این زمینه هم برخی‌ها معتقدند که رسانه فرهنگ خود را دارد اما هیچگاه مانع از این نیست که ما از این فرهنگ و ابزار استفاده کنیم چرا که این ابزار، قدرت این را ندارد که بتواند مقابل دین موضع بگیرد؛ ضمن اینکه ما باید ظرفیت رسانه را بشناسیم و برای تبلیغ دین از آن استفاده کنیم.

رییس حوزه علمیه قم در بخشی از سخنانش تصریح کرد: رسانه‌های کشورهای اسلامی مثل رسانه‌های ما کارهای دیگری هم می‌توانند داشته باشند و اینکه رسانه می‌تواند امر به معروف و نهی از منکر باشد چرا که رسانه مبلغ نوین است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم رسانه دینی، رسانه‌ای است که پیام‌ها و شیوه‌ها را به گونه‌ای ارائه دهد که تامین‌کننده‌ی هدف‌های غایی و نهایی ما باشد اگر برنامه‌سازان ما خدایی ناکرده دچار کج سلیقگی شوند حتی بهترین محتوا را به بدترین شکل ارائه می‌دهند که در حقیقت کار آنها را به درجه صفر تبدیل می‌کند.

او تاکید کرد: یکسری آسیب‌ها متوجه رادیو و تلویزیون است که باید نسبت به آنها هشدار داد. در بسیاری از برنامه‌های نمایشی ما گاهی مضامین دنیایی را در کنار مضامین دینی قرار می‌دهیم و برای مخاطب پررنگ‌تر ارائه می‌دهیم که اگر به ظرافت‌ها دقت نکنیم این مساله تهدیدکننده است.

در یک کار نمایشی این مساله خیلی مهم است که چه کسی در چه نقشی می‌خواهد به صحنه بیاید.

رییس حوزه علمیه قم در عین حال گفت: وقتی پیچ تلویزیون را روشن می‌کنیم تک تک آرم برنامه‌ها حتی چهره‌ گویندگان و مجریان و لحن کلام آنها باید بر حسب نهادینه کردن اسلام در زندگی مخاطبان باشد و ما باید اعتلای اسلام را در این راستا دنبال کنیم.

حسینی بوشهری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: جا دارد بگویم از راه دور به این نیت آمده‌ام که به تک تک شما برنامه‌سازان و هنرمندان بگویم خسته نباشید، اما اگر هم نکته یا توضیحاتی مطرح می‌شود هر کدام از نکات نقشی دارند که می‌توانند برایتان مفید واقع شوند.

حداد عادل: به خواست شهید مطهری وارد صدا و سیما شدم
در این مراسم همچنین غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اشاراتی درباره ورودش به صدا و سیما داشت.

وی در ابتدا خاطرنشان کرد: ابتدا به خواسته شهید مطهری وارد صدا و سیما شدم و پس از مدتی کوتاه به وزارت ارشاد رفتم تا اینکه سال 57 در مقام معاونت سیما در صدا و سیما فعالیت داشتم. زمانی که تصویر آن سال‌های صدا و سیما را در ذهنم دارم و امروز می‌بینم که چه تحولی در سازمان صدا و سیما انجام شده است خدا را شکر می‌کنم؛ چرا که ما همیشه عادت داریم نیمه پر لیوان را بیشتر می‌بینیم؛ یعنی به این توجه می‌کنیم که ابتدا در کجا بودیم و حال به کجا رسیدیم.

وی افزود: زمانی که در آموزش و پرورش فعالیت داشتم، برایم یک سوال پیش آمد و آن هم این بود که شخصیت افراد چگونه شکل می‌گیرد بعدها به این نتیجه رسیدم که قطعا یکی از دلایل آن وراثت است، اما باید بگویم تمام حرف در وراثت خلاصه نمی‌شود. بلکه عوامل اکتسابی هم موثر است در آن زمان شخصا به سه عامل اصلی معتقد بودم و آن هم جامعه‌، حکومت و آموزش و پرورش بود که حتی نوع تاثیر و مولفه‌های هر یک را بررسی کردم. اما حال با این تحولات سریع که در عالم رسانه صورت گرفته، فکر می‌کنم باید صحبتم را تکمیل و اصلاح کنم در حال حاضر اگر بخواهم کتابی بنویسم قطعا دارای چهار فصل خواهد بود و آن هم شامل جامعه‌، حکومت‌، آموزش و پرورش و رسانه است.

حداد عادل همچنین با بیان اینکه رسانه یک رکن در ساخته شدن افراد و جامعه امروز است، گفت: 500 سال گذشته به این شکل نبوده که رسانه یک رکن در ساخته شدن افراد در جامعه امروز باشد اما امروزه می‌بینید که شما رسانه‌ای‌ها بیشتر از خانواده‌ها در خیلی از مواقع موثر هستید امروز رسانه در ساختن انسان امروز نقش بی‌بدیلی دارد و روز به روز این نقش بیشتر می‌شود.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان و برنامه‌هایی که رسانه در این ماه در اختیار بینندگان قرار می‌دهد، یادآور شد: ماه مبارک رمضان از قدیم‌الایام با رسم و رسوماتی همراه بوده و آن هم اینکه ماه رمضان فقط غذا نخوردن و آب ننوشیدن نیست در اینجا باید بگویم صدا و سیما این جنبه از ماه رمضان را برجسته‌تر کرده است و طی 10 - 20 سال اخیر مردم را عادت داده که روز اول ماه رمضان برنامه‌های ویژه مذهبی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه «ماه عسل» خاطرنشان کرد: درباره اتفاقی که در این برنامه افتاد باید بگویم این اتفاقات بسیار تکان‌دهنده و به یاد ماندنی است.

حداد عادل در پایان سخنانش تاکید کرد: ساختن برنامه‌های جذاب که آلوده نباشد در این جهان دشوار است که صدا و سیما موفق به این کار شده است.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/madaraneh1.jpg
رییس مرکز شورای نظارت و ارزیابی صداوسیما: برنامه‌های رمضان 91 نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته
در ادامه این مراسم دکتر خیامی، رییس مرکز شورای نظارت و ارزیابی صدا و سیما در بخش‌هایی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در برنامه‌های امسال به بحث سبک زندگی طبق فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشتند اشاره شد و این بحث را در برنامه‌ها آغاز کردیم در حالی که این بحث در برنامه‌های سال گذشته خیلی مطرح نبود همچنین دومین اقدامی که ما امسال در برنامه‌هایمان انجام دادیم پرداخت به ابعاد دین در برنامه‌ها بود که برای دومین سال به این بحث پرداختیم و آن را نیز در برنامه‌ها اندازه‌گیری کردیم.

وی گفت: خوشبختانه نتیجه امسال برنامه‌های صدا و سیما در رمضان بهتر از سال گذشته بود؛ ضمن اینکه سال گذشته اخلاقیات در برنامه‌ها کمتر دیده می‌شد اما امسال با یک توازن بهتر و مناسب‌تری به این مقوله پرداخته شد.

وی اضافه کرد: همچنین بحث ترویج افطاری سالم امسال در دستور کارمان قرار گرفت و گزارشی مبسوط از افطاری‌های ساده ارائه دادیم و این موضوع را بررسی کردیم که شبکه‌های سیما بیشتر چه نوع افطاری‌هایی را نشان می‌دهند.

در راستای موضوع امید بخشی و همچنین فضاهای حاکم بر برنامه‌ها نیز باید گفت که اندازه‌گیری امید در متون رسانه‌ای کار بسیار دشواری است؛ ضمن اینکه در این زمینه امسال ما یک مطالعه موردی درباره برنامه «ماه عسل» داشتیم. به عنوان مثال اگر 60 درصد از رخدادهایی که در ماه عسل مطرح شد، منفی بودند، 40 درصد مابقی مثبت بودند اما در نهایت چه می‌شود که کام مخاطبان برنامه بعد از پایان تلخ نیست؟

وی تاکید کرد: در یک برنامه تلویزیونی باید همه کارکردها علمی باشند، ضمن اینکه فضای امیدبخشی هم داشته باشند.

او در ادامه با بیان اینکه در برنامه‌های امسال ماه رمضان به بحث سرمایه‌های اجتماعی پرداخته شد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های امسال علاوه بر پرداخت به سرمایه‌های اجتماعی، همچنین به بحث موسیقی در شاخص‌های 14گانه و بحث سریال‌های تلویزیونی در شاخص‌های 12گانه پرداخته شد. همچنین بحث فضاها برای اولین بار بود که در برنامه‌ها ارزیابی شد. با توجه به تدبیراتی که آقای دارابی (معاون سیما) طی سال‌های اخیر رایج کردند، هر مناسبت مسؤولی دارد که باعث می‌شود تعامل برنامه‌ها منسجم باشد.

رییس مرکز شورای نظارت و ارزیابی صدا و سیما در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه در همه برنامه‌های نمایشی‌، غیرنمایشی‌، ویژه برنامه‌ها و ... از سال 91 نسبت به امسال پیشرفت داشته‌ایم که این جای خوشحالی دارد.

کارگردان «دودکش»: در تلویزیون منبری دارم
در ادامه این مراسم محمد حسین لطیفی در مقام کارگردان «دودکش» طی صحبت‌هایی کوتاه خاطرنشان کرد: امیدوارم همه تعریف و تمجیدهایی که از سریال دودکش می‌شود، شایسته کارمان باشد؛ چرا که تلاش زیادی برای آن شد. خوشحالم از این بابت که تریبون این مراسم در اختیار سریال «دودکش» قرار گرفت و باید بگویم موفقیت این مجموعه حاصل تلاش همه گروه بوده است.

این کارگردان با بیان اینکه با به تصویر کشیدن قصه‌های ساده در «دودکش» می‌خواستیم به مردم آرامش بدهیم، گفت: مدت‌ها بود که زبان ساده و ساده زندگی کردن، از زندگی مردم دور شده بود و من به عنوان کارگردان این خلاء را احساس می‌کردم؛ بر این اساس با به تصویر کشیدن سریال دودکش قصد داشتیم سادگی را به مردم نشان دهیم تا به آنها کمک کنیم چرا که احساس می‌شد که در این زمینه در جامعه کمبود داریم. بنده به عنوان کارگردان شعار همیشگی‌ام این است که احساس می‌کنم در تلویزیون منبری دارم و موظف هستم که کمی به جامعه آرامش بدهم و حرف‌های خوب و امید بخش به مردم بزنم.

لطیفی توضیح داد: در سریال دودکش داستان‌هایی به تصویر کشیده شد تا به مردم بگوییم در این شرایط با وجود مشکلات دل‌هایمان را فراموش نکنیم. در این راستا جا دارد از تمامی مدیران ارشد صدا و سیما و تمام آنهایی که ما را در کارمان تشویق می‌کنند تشکر کنم.

کارگردان «مادرانه»: خوشحالم کارهایمان زیر ذره‌بین است
در ادامه این مراسم کارگردان سریال «مادرانه» با اظهار خوشحالی نسبت به اینکه سریال «مادرانه» توانسته تاثیرگذاری خوبی داشته باشد‌، خاطرنشان کرد: قلبا خوشحال شدم از اینکه حاج آقا بوشهری در ابتدای سخنانش فرمودند از راه دور آمده‌ام تا از دست‌اندرکاران ماه رمضان تشکر کنم و به آنها خسته نباشید بگویم. در این جا باید بگویم این اتفاق جای خوشحالی دارد که کارهای ما آنقدر زیر ذره‌بین بوده. گرچه ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشیم اما امیدواریم این تشویق‌ها موجب پیشرفت ما شود.

جواد افشار با بیان اینکه مخاطب عنصر اصلی رسانه محسوب می‌شود،‌ یادآور شد: امیدواریم بتوانیم برای مخاطبانمان همواره مفید واقع شویم.

وی با اشاره به سریال «مادرانه» و پخش آن در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در سریال مادرانه خیلی تلاش کردیم که جنبه‌های گوناگون را که هم دغدغه خودمان بود و هم دغدغه مردم به تصویر بکشیم و در این زمینه تمام تلاشمان را به کار بستیم. در «مادرانه» جایگاه خانواده، احترام به والدین ، جایگاه و منزلت یک دوست و خیلی چیزهای دیگر که ما در اطرافمان می‌بینیم کمرنگ شده‌اند پرداخته شد. در اینجا جا دارد از توجه و عنایت و همچنین حمایت دوستان از سریال «مادرانه» تشکر کنم.

او توضیح داد: در این سریال دغدغه‌های یک پدر نسبت به فرزندانش نشان داده شد؛ دغدغه‌ای که یک پدر نسبت به فرزندش دارد و وقتی که این دغدغه در من جواد افشار به وجود آمد، مطمئن بودم که در تک تک پدران هم به وجود آمده است. تمام این نوع دغدغه‌ها در سریال مادرانه در لایه‌های متفاوتی پرداخت شد و در نهایت تاثیرگذاری مفیدش در مخاطب بود که ما متوجه شدیم موثر واقع شده است.

احسان علیخانی: مجری پرحرف باید مدتی خودش را گم و گور کند
همچنین در این مراسم احسان علیخانی طی سخنانی کوتاه خطاب به حضار گفت: خیلی حرفی برای گفتن ندارم و ترجیحم این است که پس از پرحرفی‌هایی که در ماه عسل داشتم، کمتر حوصله‌تان را سر ببرم چرا که معتقدم گوینده و مجری پرحرف بعد از پایان برنامه‌اش حداقل باید مدتی خودش را گم و گور کند.

ماجرای پیدا شدن شهید ایرج خرم‌جاه به واسطه ماه عسل
وی با اشاره به پیدا شدن شهید ایرج خرم‌جاه به واسطه برنامه «ماه عسل» یادآور شد: قطع به یقین شاید تصور این اتفاق را نمی‌کردم که مادر شهید برایمان چنین دعایی بکند و بگوید دلمان را شاد کردی خدا دلتان را شاد کند. امسال در برنامه ماه عسل به لطف خداوند و نفس‌های حق مردم و همچنین حضور آنها در برنامه چندین وصل فوق‌العاده رقم خورد اما قصه این شهید بزرگوار خیلی متفاوت بود آنقدر که شاید در ثانیه‌های اول اصلا تصور نمی‌کردم این اتفاق بیفتد.

احسان علیخانی در این مراسم اشاراتی به قصه شهید خرم جاه و حضور خانواده این شهید داشت.

سپس پس از صحبت‌های علیخانی جعفر زمردیان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که از لحاظ چهره شبیه شهید خرم جاه بود، حضور پیدا کرد و طی سخنانی کوتاه اینگونه مطرح کرد: تنها کسی هستم که در این کشور دو مادر دارم امروز به برکت خداوند این هدیه بعد از 27 سال به من رسید.

وی اضافه کرد: در اینجا جا دارد از برادر عزیز و آزاده‌ام آقای جلال‌وند و سرکار خانم نوابی‌نژاد که مصر پیگیر این مساله بودند و همچنین آقای علیخانی تشکر فراوان کنم. اتفاق خوبی که در ماه عسل رقم خورد نشان داد که پرداخت این نوع موضوعات در تلویزیون جایگاه بالایی دارد.

پس از صحبت‌های زمردیان از مادر شهید خرم جاه دعوت شد تا به روی سن بیاید و اینجا بود که صدای لنز دوربین عکاسان در یک لحظه بی‌شمار به گوش می‌رسید و توجه همه را به خود جلب کرده بود.

مادر شهید خرم‌جاه ضمن تشکر از احسان علیخانی خاطر‌نشان کرد: از برادر علیخانی به خاطر زحمات خیلی زیادی که برای من داشتند تشکر می‌کنم چرا که دل مرا شاد کردند و من معتقدم چنین آدمی در ایران ما گمان نمی‌کنم که پیدا شود.

سپس احسان علیخانی دلیل پوشیدن لباس سفید مادر شهید خرم‌جاه را پرسید که ایشان در پاسخ به این پرسش گفت: پوشیدن لباس سفید وصیت فرزندم بود چرا که وی به من گفته بود در این روز لباس سفید بپوشم چرا که منافقان کور دل نفهمند که من در سن چهارده سالگی به شهادت رسیدم.

سپس با پایان صحبت‌های مادر شهید حداد عادل، دارابی، آیت الله بوشهری و احمد سالک به روی سن آمدند تا از مادر شهید خرم‌جاه و همچنین جعفر زمردیان تقدیر به عمل بیاورند.

حدادیان: تریبون ماه رمضان افتخاری است برای تلویزیون
به گزارش خبرنگار ایسنا سعید حدادیان از مداحان اهل بیت (ع) که در این مراسم حضور داشت دقایقی سخن گفت.

وی در ابتدا خاطرنشان کرد: باید در اینجا بگویم اگر قرار بود در حال حاضر پیامبری می‌آمد یک چیزی مثل شبه رسانه بود گاهی اوقات یک سریالی محبوب مردم است اگر از عصمت و طهارت پیامبران صحبت کند به مراتب تاثیرش بیشتر خواهد بود در واقع این رسانه باید هارون موسی(ع) زمان باشد.

http://www.seemorgh.com/uploads/1392/06/madaraneh3.jpg
مراسم قدردانی از برترین برنامه‌های رمضان تلویزیون

وی اضافه کرد: بنده از این فرمایش رهبری کیف می‌کردم که می‌فرمودند تئاتر منبر است و ای کاش علی (ع) و اهل علی به روی این منبر بیایند نه معاویه و اهل معاویه. در اینجا جا دارد بگویم تریبون ماه رمضان افتخاری است برای تلویزیون چرا که من شخصا روش موعظه به شکل پسندیده را در چندین سریال مشاهده کردم که به آنها پرداخته شده بود و از این اتفاق کیف کردم .

حدادیان خاطر نشان کرد: ما در بعضی از شخصیت‌های علی‌الظاهر منفی گاهی دیالوگ‌هایی داشتیم که تاثیرش به مراتب ماندگارتر از شخصیت‌های مثبت شد. به نظر من نظیر این دیالوگ‌ها را ما در سریال مادرانه شنیدیم و مشاهده کردیم اما مشکل اینجاست بدهای ما گاهی دچار بی‌مرامی می‌شوند در حالی که نقش‌های منفی در واقع مرام‌های مثبتی دارد که از همین قصه‌ها برگرفته شده‌اند.

***

در پایان این مراسم حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشکر از دست‌اندرکارانی که در رشد معنوی جامعه نقش به‌سزایی داشته‌اند، تصریح کرد: در این جا باید بگویم فراگیری 25 درصد از طریق گوش و 75 درصد مابقی از طریق چشم است. نقش رسانه در رشد محتوایی 75 درصدی برای تعادل جامعه مهم است.

او در ادامه مطالبی را مرتبط با مفاهیم اسلامی بیان کرد.

***

در این مراسم بازیگرانی همچون پژمان بازغی، فریبا کوثری،‌ فرخ نعمتی‌، عباس غزالی،‌ مهدی سلطانی،‌ شقایق فراهانی‌، هستی مهدوی‌، نگار عابدی‌، هومن برق‌نورد،‌ بهنام تشکر، امیرحسین رستمی و همچنین داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، شهاب عباسی (بازیگر و کارگردان خنده بازار)، نادر طالب‌زاده (مجری کارشناس راز)، حسن سلطانی (مجری برنامه سحر)، حسن اسلامی مهر، مهدی فرجی و علی بخشی‌زاده، مجید زین‌العابدین، دکتر پورحسین، دکتر قاسمی، کامبیز اخوان صفا و ... (مدیران شبکه‌های تلویزیونی) و سایر برنامه‌سازان تلویزیون حضور داشتند.
 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
با دستور العمل حکومتی نمی‌توان دختران و زنان را با حجاب کرد!
دختر علی پروین بازیگر جدید فیلم مسعود کیمیایی
اصغر فرهادی همراه با خانواده‌اش به آمریکا رفت
گوهر خیراندیش: به خاطر فرزندانم به آمریکا رفتم نه ازدواج!
مرگ دو خواهر هنرپیشه در یک سقوط مرگبار سر صحنه فیلمبرداری!