پشت صحنه برنامه دیشب احسان علیخانی با حضور مجریان ورزشی
آنچه در ادامه می‌خوانید بخش‌هایی از گزارش ما از پشت‌صحنه‌ برنامه «سه ‌ستاره» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی بود که با حضور فوتبالی‌ های تلویزیون به روی آنتن رفت. این برنامه به مناسبت بیستمین سالگرد شبکه سه سیما...
 
 فردوسی‌پور با خنده می‌گوید: رأی بدهید بچه‌ها!

جاودانی نیز به سریال‌های نمایشی شبکه سه اشاره می‌کند و اینکه اگر سریال‌های مهران مدیری و رضا عطاران را در این رقابت شرکت دهند، مسلم است که آنها پیروز این میدان می‌شوند.

امیر احمدی، گزارشگر فوتبال نیز در تایید او می‌گوید: «شب‌های برره» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیون بوده است که واقعا شب‌ها خیابان‌ها خلوت می‌شد.

بهزاد کاویانی، مجری برنامه‌های «توپ و تور» و «صبح و نشاط» نیز به سریال «نرگس» سیروس مقدم اشاره می‌کند که پخش آن با مسابقات جام جهانی مصادف بود و خیلی‌ها دغدغه دیدن این سریال را داشتند و برایشان خیلی جذاب بود.

آنچه خواندید بخش‌هایی از گزارش ما از پشت‌صحنه‌ اولین برنامه «سه ‌ستاره» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی بود که با حضور فوتبالی‌های تلویزیون به روی آنتن رفت.

این برنامه به مناسبت بیستمین سالگرد شبکه سه سیما با گردهم آوردن 10 گزارشگر و مجری مطرح ورزشی تلویزیون، شنبه (10 اسفند ماه) آغاز به کار کرد.

دکور برنامه‌ی «سه ستاره» در یک سوله واقع شده که در فضایی بزرگ تعبیه شده است. حدود 30 نفر از عوامل در پشت صحنه حضور دارند. ساعت نزدیک به 20 است و هنوز عوامل تلاش می‌کنند خودشان را آماده آنتن زنده کنند.

امیر احمدی‌، بهزاد کاویانی‌، رضا جاودانی‌، در پشت صحنه حضور دارند‌. مابقی مجریان نیز در خود صحنه حاضر هستند.

احسان علیخانی نیز بیسیم به دست عوامل را هدایت می‌کند؛ چند ثانیه‌ای بیشتر به شروع برنامه نمانده است و پخش «سه ستاره»، دیرتر از موعدی که اعلام شده بود، انجام شد.

*** پیمان یوسفی بر روی ویلچر!
«سه ستاره» با نمای 10 گزارشگر برتر ورزشی آغاز شد.

عادل فردوسی‌پور‌، عنایت‌الله آتشی‌، محمدرضا احمدی‌، رضا جاودانی‌، بیژن خراسانی‌، جواد خیابانی‌، هادی عامل‌، جواد محتشمیان،‌ مزدک میرزایی‌ و پیمان یوسفی 10 گزارشگر منتخب بودند، اما میزدک میرزایی در برنامه حضور نداشت.

در این میان پیمان یوسفی هم بر روی ویلچر نشسته بود و گفته می‌شد پایش را جراحی کرده است.

همزمان با پخش نمای دور گزارشگران منتخب ورزشی، صدای احسان علیخانی به گوش می‌رسید که بیست سالگی شبکه سه را تبریک می‌گفت و خاطرات و تصاویری از این مجریان برتر را یادآوری می‌کرد.

پس از آن بود که گزارشگران به دو دسته تقسیم شدند‌؛ گروهی در بخش اول برنامه حضور داشتند و گروهی دیگر نیز در بخش دوم.

محمدرضا حسینیان که مجری برنامه بود،‌ توضیحاتی را درباره‌ی برنامه داد و اینکه عنوان «سه ستاره» را به خاطر شبکه سه انتخاب کرده‌اند.

در ابتدا قرار بوده «سه ستاره» با اجرای احسان علیخانی به روی آنتن برود. اما از آنجا که او قرار است در برنامه تحویل سال شبکه سه حضور داشته باشد، از اجرای این برنامه صرف نظر کرده است و تهیه‌کنندگی آن را برعهده گرفت.

دکور ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه هم قرار است در همین سوله زده شود.

***

در ادامه از جواد خیابانی‌، هادی عامل‌، جواد محتشمیان‌، عنایت‌اله آتشی‌، دعوت شد تا در این بخش از برنامه حاضر شوند.

در این بخش کلیپ‌هایی از جواد خیابانی و تصاویر او از سال‌ها پیش تا به امروز پخش شد. به هنگام پخش این تصاویر دیگر گزارشگران حاضر در برنامه با تماشای تصاویر ابتدایی از جواد خیابانی لبخند زدند و تعجب کردند که چقدر جوان و لاغر بوده است!

پس از بخش اول برنامه، عادل فردوسی‌پور به جمع سه گزارشگر بخش دوم پیوست.

فردوسی‌پور به شوخی به بقیه می‌گفت بچه‌ها رأی بدید و همه خندیدند.

سپس همگی به سمت استدیو رفتند تا خودشان برای رفتن مقابل دوربین آماده کنند.

در این میان چشممان به پیمان یوسفی افتاد که در گوشه‌ای از سوله منتظر است تا به برنامه برود.

- خدا بد ندهد پایتان چه شده است‌؟

یوسفی گفت: چیزی نیست، یک جراحی بر روی پایم صورت گرفته است.

از او پرسیدیم چگونه خود را با این شرایط به برنامه رسانده است؟ و اینکه برایش سخت نبوده است؟ که در پاسخ گفت: «من برنامه‌ی خودم را هم تولید می‌کنم. اگر آدم مدام در خانه باشد می‌پوکد.»

***

نوبت به حضور سری دوم گزارشگران مقابل دوربین رسید. جواد خیابانی از استودیو بیرون آمد و با همه خداحافظی کرد. او خود را به بخش دیگری از برنامه که قرار است در آینده پخش شود، آماده کرد.

به قسمتی دیگر از این سوله رفتیم که در آن هر کدام از کاندیداها یک یادگاری بر روی آن می‌گذارند. بخشی از این دکور به صورت ساده با یک پرده سفید پشت میهمان طراحی شده است اما بخش دیگری از آن که برای آن خواننده تیتراژ‌های تلویزیونی در نظر گرفته شده،‌ شامل میز و صندلی‌های چوبی قدیمی به همراه یک چوب لباسی و کلاه شاپو است که از آن آویزان است.

جواد خیابانی به این بخش می‌آید تا یادگاری خود را برای «سه‌ستاره» بگذارد. او از 20 سالگی شبکه سه می‌گوید و اینکه برایش هنوز دوست‌داشتنی است و می‌خواهد همیشه در کنارش باشد.

*** پایان سه ستاره با تیتراژ زیر آسمان شهر
با ترک دکور مربوط به بخش یادگاری، بار دیگر به استودیو اصلی برنامه رفتیم.

در بخش دوم برنامه، حسینیان مجریان منتخب را معرفی کرد تا هر کدام فرصت داشته باشند با مخاطبان گفت‌وگو کنند.

اکنون برنامه در حال پخش آیتم‌هایی از رضا جاودانی است. کمی آن طرف‌تر از این سوله، شریعت‌پناهی (مدیر گروه اجتماعی شبکه سه) حضور دارد.

چیزی به پایان برنامه نمانده بود که گزارشگران حاضر بر روی آنتن از خاطرات خود گفتند.

سپس حسینیان نیز کم کم دقایق پایانی این برنامه را اعلام کرد و گفت، تیتراژ پایانی برنامه را با پخش آهنگ خاطره‌انگیز امیرتاجیک - زیر آسمان شهر - به پایان می‌برند.

همچنان که آیتم‌های مختلف از تلویزیون پخش شد‌، سوال پیامکی «سه‌ستاره» نیز به روی برنامه نمود دارد و اینکه از میان این 10 گزارشگر چه کسی را به عنوان بهترین گزارشگر در طول این سال‌ها انتخاب می‌کنید.

*** گفت‌وگو با احسان علیخانی
برنامه «سه ستاره» تمام شد و مهمانان از دکور برنامه خارج شدند و برای خداحافظی سمت احسان علیخانی که جلوی در سوله حضور دارد، آمدند.

احسان علیخانی به استقبال مهمانانش رفت و از آنها به خاطر حضورشان تشکر کرد.

در این میان که گزارشگران برتر ورزشی مشغول شوخی با یکدیگر و خندیدن هستند، احسان علیخانی در صحبت‌هایی کوتاه درباره رویکرد و نحوه داوری برنامه‌های شبکه‌های سه توضیحاتی را ارائه داد.

علیخانی به ایسنا اعلام کرد که این 10 گزارشگر توسط 40 داور انتخاب شده‌اند و در نهایت با رأی مردم برترین گزارشگر ورزشی تلویزیون انتخاب می‌شود.

او گفت که برنامه «سه ستاره» شامل دو بخش دیگر است؛ یک بخش آن شب عید و بخش دوم آن 13 فروردین ماه پخش می‌شود.

***

ساعت حدود 22 است و عوامل برای صرف شام به محل دیگری دعوت شدند. برخی از گزارشگران نیز که یادگاری خود را برای برنامه «سه‌ستاره» گذاشتند، سوله را ترک کردند.

***

داوران برنامه «سه ستاره» افرادی چون اصغر پورمحمدی‌، فریدون جیرانی‌، امیر جعفری‌، داریوش فرهنگ،‌ پیمان قاسم‌خانی‌، مهرداد بذرپاش‌، سعید ابوطالب‌، هادی مقدم‌دوست‌، منتظرالمهدی‌، حامد عنقا‌، حمید استیلی‌، رسول صدرعاملی‌، کمال تبریزی‌، محمود گبرلو،‌ سعید حدادیان‌، حمید نعمت‌اله‌، مهدی مظلومی‌، حمید لبخنده‌، مازیار ناظمی‌، وحید یامین‌پور‌، حبیب کاشانی، لعیا زنگنه و ... هستند.

شهاب حسینی هم قرار بود در این برنامه به عنوان داور حضور داشته باشد اما این همکاری میسر نشد.

همچنین اعلام شد که از بخش رسانه و خبرگزاری‌ها نیز برای داوری برنامه‌های برتر شبکه سه نظرسنجی صورت گرفت.

***

برنامه «سه‌ستاره» به تهیه‌کنندگی احسان علیخانی اولین برنامه‌ی خود را با معرفی کاندیداهای گزارشگران ورزشی شب گذشته روی آنتن برد.

این برنامه به مناسبت بیست سالگی شبکه سه توسط احسان علیخانی تهیه و تولید شده و از 10 اسفند به مدت هفت شب روی آنتن این شبکه می‌رود.

قرار است در این برنامه عملکرد بیست ساله شبکه سه مورد ارزیابی قرار بگیرد و این در حالی است که 40 داور از طیف‌های متفاوت تمام آثار این شبکه در طول این 20 سال را در حوزه های مختلف اعم از «بهترین مجری غیر ورزشی، بهترین مجری ورزشی، بهترین برنامه تلویزیونی، بهترین سریال، بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین تیتراژ و موسیقی» تحلیل و داوری کردند و در نهایت با انتخاب آنها در هر هفت حوزه، 10 انتخاب نهایی صورت گرفت.

اما مرحله اصلی نظرسنجی پیامکی مردمی است که در طول هفت شب پخش برنامه «3ستاره» مردم منتخبین را از میان آن 10 گزینه در هر حوزه مشخص خواهند کرد.

احسان علیخانی در ویژه برنامه سال تحویل برنده‌های نهایی را اعلام و برخی از آنها میهمان این برنامه خواهند بود.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ  
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir



مطالب پیشنهادی:
داستان غم‌انگیز ۹ نامزد اسکار؛ چرا خودشان را کشتند؟
عکسهایی باورنکردنی از فیلمهای نامزد اسکار 2014
روایت با جزئیات الناز شاکردوست از غرق شدن در دریا و نجات از مرگ!
سانسور ویدئوکلیپ تازه کیتی پری به دلیل اعتراض مسلمانان + شرح کامل ماجرا
کدام یک از این خانم‌ها اسکار را به خانه می‌برد؟ + تصاویر