پشت پرده اخراجی‌های برنامه "هفت" و شایعه تغییر مجری!
محمود گبرلو (تهیه کننده و مجری برنامه سینمایی هفت)  از زمانی كه جایگزین فریدون جیرانی شده با انتقادات بسیاری روبرو بوده است.

تغییرات در برنامه سینمایی "هفت"

چند روزی است كه گمانه زنی های شدیدی در مورد تغییرات برنامه سینمایی «هفت» به گوش می رسد و علاوه بر اینكه درباره تغییر محتوا و ساختار این برنامه سینمایی حرفها و زمزمه هایی به گوش می رسد، بیشتر صحبت ها در مورد تغییر مجری این برنامه تلویزیونی است كه محمود گبرلو در مورد این جریان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار بی اطلاعی كرد و گفت:از این اخباری که در خصوص کاندید شدن دو مجری برای اجرای برنامه سینمایی «هفت» مطرح شده است، بی‌اطلاع هستم.

وی در ادامه افزود: این اخبار شبیه خبریست که سه سال پیش، قبل از اینکه مجری این برنامه بشوم در رسانه‌ها خواندم و امسال دوباره شبیه آن خبر منتشر شده است.

این در حالی است كه محمود گبرلو از زمانی كه جایگزین فریدون جیرانی شده با انتقادات مقطعی بسیاری روبرو بوده و با تمام اینكه نباید از نقاط ضعف كار چشم پوشید ، اما در بسیاری از مواقع هم به نظر می رسد جریاناتی در حال هدایت مغرضانه چنین انتقاداتی هستند .

یكی از همین جریاناتی كه در روزهای گذشته و از طریق برخی روزنامه ها و سایت های سینمایی به راه افتاده ، بحث جایگزینی مجریان دیگری به جای گبرلو است كه هنوز هیچ منبعی آن را تایید نكرده است و فرزاد حسنی كه یكی از كاندیدهای مورد نظر در این گمانه زنی ها بوده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در خصوص گمانه‌زنی‌هایی كه مبنی بر اجرای او در برنامه «هفت» وجود دارد گفت: من به هیچ‌وجه در مورد گمانه‌زنی‌ها صحبت نمی‌کنم و در طی فعالیت‌ام در صدا و سیما هرگاه خواستم برنامه‌ای را در تلویزیون اجرا و به عهده بگیرم از طریق روابط عمومی همان شبکه اعلام شده و من هرگز قبل از آن صحبتی به میان نمی‌آورم.

تمام این گمانه زنی ها نیز منوط به تایید مدیران شبكه سه سیما است كه میرحسینی مدیر شبكه سه سیما در این رابطه  گفت: برنامه «هفت» به‌دلیل تقارن با آغاز ماه مبارک رمضان دچار تعطیلی شد و همین اتفاق باعث شده که شایعات تغییرات آن دامن زده شود، اما این برنامه موقتاً تعطیل شده است، ممکن است بلافاصله پس از ماه رمضان و یا با اندکی فاصله و در فرصت دیگری پس از ایجاد تغییرات از شبکه سه سیما پخش شود، اما اینکه افراد دیگری اجرای این برنامه را به‌ عهده داشته باشند چنین چیزی فعلاً در دستور کار ما نیست.

 

اخراجی‌ها 7 ، رمز حمله به محمود گبرلو

اما نكته جالب دیگری كه وجود دارد مطالبی است كه در این خصوص به نحوی سعی در رمزگشایی از ایجاد چنین فضایی برای مجری برنامه «هفت» دارد.در همین راستا مطلبی نیز با عنوان «اخراجی‌ها 7، رمز حمله به محمود گبرلو» منتشر شده است كه به شرح ذیل است .

«محمود گبرلو»، روزنامه‌نگار، تهیه‌کننده و مجری چهار سال اخیر برنامه تلویزیونی «هفت» در مقاطع گوناگون مورد حمله برخی سایت‌ها و روزنامه‌ها قرار گرفته است ، اما جالب است بدانید که این جوسازی‌ها، نه از سوی منتقدان، اهالی سینما و نمایندگان افکار عمومی، که به صورت «خودجوش!!» از سوی کسانی صورت گرفته که پیش از این در برنامه «هفت» دست داشته‌اند و پس از رفتن از برنامه، حالا یا با سودای ایجاد فشار جهت بازگشت و یا به سبب کینه‌توزی و انتقام، منتقد آتشین شخص «محمود گبرلو» (و نه حتی برنامه هفت!) شده‌اند.

از گروه اخراجی‌ها7؛ که از هیچ فرصتی جهت القای این که «گبرلو می‌رود، فلانی می‌آید!» نمی‌گذرند، می‌توان به «و.س» اشاره کرد. او که ورودش به عرصه رسانه را از برنامه هفت شروع کرده بود.

 
نفر دیگر که «ا.ق» است ،تا همین چند ماه پیش به عنوان کارشناس در برنامه حاضر می‌شد و به تحلیل‌های خلاف جریان آب می‌پرداخت. او در چند سال همکاری‌اش با هفت، مشکلی با این برنامه و مجری‌اش نداشت اما به ناگاه، پس از آن که مجری-تهیه‌کننده برنامه حضور «ا.ق» در برنامه جهت پاسخگویی به رئیس انجمن نویسندگان و منتقدان را نپذیرفت، ورق برگشت و رفتار وی با گبرلو تغییر کرد.

 
جز این دو نفر که پیش از آن در هفت سمتی داشته‌اند و حالا با عنوان گنگ‌ «اخراجی‌ها!»، پخش نشدن برنامه در ماه رمضان را دستمایه حمله به مجری آن قرار داده‌اند، می‌توان به تیم قبلی برنامه «هفت» هم اشاره کرد که بارها به گبرلو حمله کردند که البته شاید ناراحتی آنها از تداوم برنامه (به ویژه پس از حضور فیلمسازی چون مسعود کیمیایی در این برنامه زنده) طبیعی به نظر می‌رسید!

 
جدا از برخی انتقادات، این نوع حمله‌ها و حمله‌های خفیف‌تری که از سوی برخی ها صورت می‌گیرد، کلیشه‌ شده‌اند و اثر خود را در ذهن مخاطب از دست داده اند.

اینها تمام اتفاقاتی است كه در روزهای گذشته برای این برنامه سینمایی رخ داده است و باید منتظر ماند و دید در آینده ای نزدیك چه تصمیماتی از سوی مسئولان شبكه سه گرفته خواهد شد و شاهد چه تغییراتی در این برنامه خواهیم بود .


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : bornanews.ir / yjc.ir