رضا شفیعی جم با مردم به حمام رفت!
شب گذشته ( شنبه 18 مهر ) برنامه خندوانه با مجری گری رامبد جوان و حضور رضا شفیعی جم به عنوان کمدین برگزار شد.

رضا شفیعی جم در خندوانه

رامبد جوان شادی این قسمت از خندوانه را به کارمندانی از سازمان ملی استاندارد که در برنامه نیز حاضر بودند ، تقدیم کرد. و سپس او از خانم نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دعوت کرد تا به عنوان مهمان اصلی وارد صحنه شود.

مهمان برنامه در ابتدا استاندارد را تعریف کرد و گفت که این سازمان در گذشته توسط دکتر حسابی با عنوان اداره کل اوزان شناخته و آغاز شد. او در ادامه گفت: متاسفانه تا مدتی از بین حدود 80 هزار کالا تنها  800تا از آنها بررسی می شد و بقیه به راحتی وارد می شدند که این در شان یک مصرف کننده ایرانی نبود. نیره پیروزبخت استاندارد را عامل مهمی برای ارتباط با مردم دانست .

در آخر نیز مهمان برنامه برای تشکر از رامبد جوان یادبودی را به وی اهدا کرد. بعد از رفتن او رضا شفیعی جم به عنوان کمدین وارد خندوانه شد و گفت : با اینکه سوژه من این نبوده ولی گفتم حالا که شماها اینجا حضور دارید یک شکایت از طریقه بسته بندی بعضی از محصولات بکنم،مثلا کنسرو ها که هنوز هم که هنوز است به شکل عهد بوق ساخته می شوند و با زمانه پیش نرفته اند و هنوز باید برای باز کردن آن با کلی زور و انرژی چاقو بیندازیم تا مقداری به داخلش دسترسی داشته باشیم. من خودم بارها طرحی را ارائه دادم ولی هیچ بازخوردی نگرفته ام.

سپس رضا شفیعی جم بیان کرد: می خواهم همه را با خودم به حمام ببرم! نه برای شست و شو بلکه برای یادآوری حس و حال آن روزها. او از ابتدای ورود به حمام نمره و آن حسی که موقع تحویل دوش به آدم دست می داد تعریف کرد و علاوه بر توصیف آنجا از درگیری همیشگی اش با شیر آب گرم و سرد سخن گفت.

در ادامه علاوه بر یاد آوری باز کردن در شامپو های تخم مرغی زرد رنگ، یاد دستشویی های آن جا افتاد، محلی که به خاطر سالم نبودن چفت در و یا باز ماندن کامل آن ،آدم هیچ دفاعی در برابرکسی نداشتسپس درباره صابون نرم و منهدم شده دستشویی گفت که همیشه در استفاده از آن مستاصل می ماندیم! این صحبت های او با واکنش مثبت تماشاگران همراه بود . سپس رضا شفیعی جم درباره کیسه کش ها گفت: همه چیز و حرکات آنها خوب و قابل تحمل بود ولی شکستن قولنج را از کجا آورده بودند؟


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات