مدير كل تامين برنامه خارجي سيما گفت:بيش از 70 فيلم سينمايي روز دنيا براي پخش از شبكه‌هاي مختلف سيما در ايام نوروز87 خريداري شده است.
علي‌اصغر غلامرضايي در گفت و گو با خبرنگار راديو و تلويزيون فارس گفت: در 6 ماه اخير حدود 140 فيلم در دنيا اكران شده كه ما در اين ميان اقدام به خريد 70 تاي آنها كرده‌ايم. اين اقدام حركتي جديد در سيما است و مردم ايران در ايام نوروز مي‌توانند جديدترين فيلم‌هاي دنيا را ببينند.
وي با بيان اينكه 12 فيلم از ميان فيلم‌هاي خريداري شده، انيميشن هستند، افزود: ما هرسال بسياري از فيلم‌ها را با حق پخش تلويزيوني خريداري مي‌كنيم ولي امسال هفتاد فيلم را با تمام حقوق و يا حقوق ويديويي و تلويزيوني خريداري كرديم تا بتوانيم جديدترين فيلم‌هاي دنيا را به بينندگان سيما هديه دهيم.
وي در ادامه درباره تعداد فيلم‌هاي سينمايي ايراني نيز گفت: در سال 83 تعداد 6 فيلم ايراني در نوروز پخش شد كه در سال 84 به 14 فيلم و در سال گذشته به 23 فيلم افزايش يافت كه اين رشدي چشمگير محسوب مي‌شود.
مديركل تامين برنامه خارجي سيما گفت: امسال نيز سعي خواهيم كرد تا فيلم‌هاي مناسبي را خريداري و پخش كنيم. البته در طول سال نيز تعدادي از اين فيلم‌ها در اعياد و ايام خاصي خريداري و پخش شده است و نمايش اين فيلم‌ها فقط مختص ايام نوروز نخواهد بود.

* تلويزيون فيلم‌هايي را كه فرصت اكران در سينماها نيافته‌اند، مي‌خرد
غلامرضايي در ادامه از برگزاري جلسه‌اي با محمود اربابي مدير كل ارزشيابي و نظارت سينماي حرفه‌اي و مسئولين بنياد سينمايي فارابي خبر داد و گفت: طي اين جلسات بنا شد فيلم‌هايي كه به دلايل مختلف فرصت اكران نيافته‌اند با كمك معاونت سينمايي و سازمان صدا و سيما بازبيني و موارد انتخاب شده خريداري شوند.
وي در ادامه اظهار داشت: با رويكرد چند سال اخير صدا و سيما به پخش برنامه‌هاي مستند در شبكه‌هاي مختلف و استقبال كم‌سابقه بينندگان از اين برنامه‌ها، تفاهم‌نامه‌اي نيز بين ما و انجمن مستندسازان و مركز مستند و تجربي معاونت سينمايي امضاء شده تا با همكاري بيشتر با اين عزيزان هم توليدات فعلي خريداري و پخش شود و هم با توجه به نيازهاي سازمان توليدات آتي سمت‌وسوي بهتري به‌خود بگيرد.

* تله‌فيلم‌هاي حوزه هنري و بخش خصوصي به تلويزيون مي‌آيند
غلامرضايي افزود: همچنين در سه ماه گذشته با همكاري مركز مستند و تجربي و مركز سينماي‌جوان فيلم‌هاي توليد شده، خريداري و در برنامه‌هاي «سينماي ديگر» از شبكه دو و «سينماي فيلم كوتاه» از شبكه سه و در آينده، در برنامه‌اي ديگر از شبكه چهار پخش خواهيم كرد.
وي در ادامه از امضاي تفاهم‌نامه بين اداره كل و حوزه هنري سازمان تبليغات براي خريداري تله‌فيلم‌هاي توليدي حوزه هنري خبر داد و گفت: اداره كل آمادگي خريد تله‌فيلم‌هاي توليد شده پخش خصوصي را هم دارد. به همين جهت در سال گذشته بودجه خريداري برنامه‌هاي داخلي از يك ميليارد و دويست ميليون تومان در سال به دو برابر افزايش يافته و اميدوارم بتوانيم پاسخگوي سليقه و نظر مخاطبان باشيم.