حضور اقوام یک شخصیت ممیزی صدا و سیما در ماه عسل!+عکس
چندی پیش دو زوج عاشق پیشه و درجه یک مهمان برنامه ماه عسل بودند, و از تورج نگهبان به عنوان پدر زن هر دو پدرشان نام بردند.

پس از سی و پنج سال ذکر نام تورج نگهبان در تلویزیون ایران

چندی پیش یک زوج سالخورده که زندگی عاشقانه و موفقی داشتند مهمان برنامه ماه عسل بودند، این زوج در لابلای صحبتهایشان چند بار نام "تورج نگهبان" را به عنوان پدرزن دو پسرشان به کار بردند و احسان علیخانی سکوت کرد.

نام تورج نگهبان بعد از نزدیک به سی و پنج سال از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش شد ( بدون سانسور )

او  شاعر، ترانه سرا، نویسنده و فعال سیاسیمتولد6 اردیبهشت 1311  در اهواز می باشد. او  ترانه سرای بسیاری از آهنگهای معروف خوانندگانی مثل : مهر پویا، داریوش، مرضیه، ویگن، مهستی، ستار، گوگوش، فریدون فرخزاد، آلیس، هایده، محمد نوری، اونیک و ..... میباشد.

تورج نگهبان با کارگردانان فیلمهای فارسی آن زمان همکاری داشته و برای بسیاری از فیلم‌های قبل از انقلاب ترانه نوشته است و ترانه‌های بسیاری از فیلمهای فارسی مانند: چرخ و فلک (ایرج :ای کبوتر ناله سر کن) قیصر (سوسن: ت ت تق تنبکی و باش ...)، کج کلاً خان با صدای گوگوش و... و بسیاری از اشعار تبلیغات آن زمان مانند روغن شاه پسند ویفر یام یام و بسیاری دیگر از ساخته‌های نگهبان است.

ماه عسل 96

ماه عسل 96

دوبله فیلم بانوی زیبای من

یکی از آثار ماندگار ترجمه و صداگذاری فیلم «بانوی زیبای من» است، با نظارت تورج نگهبان محصول استودیو طنین به فارسی دوبله شد، که یکی از شاهکارهای دوبله ایران به شمار می‌آید.

مدیر دوبلاژ این فیلم علی کسمایی بود  این فیلم توسط کمپانی سازنده مشمول دریافت جایزه بهترین دوبله و صداگذاری گردید.

تورج نگهبان مدت‌ها از بیماری ریوی و کیسه صفرا رنج می‌برد که سرانجام در روز سی مرداد هزار و سیصد و هشتاد و هفت در لس آنجلس بر اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت و در قبرستان فارست لاون، هالیوود ایالت کالیفرنیا، آمریکا در حضور صدها تن از دوستدارانش به خاک سپرده شد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: اینستاگرام پروسینمانیوز