دلخوری رسول صدرعاملی از ترانه علیدوستی: انسان باش !
رسول صدرعاملی مهمان علی ضیا در برنامه فرمول یک بود.

رسول صدرعاملی در برنامه فرمول یک

صدرعاملی در این باره که آیا او خبرنگاری بوده که از امام درباره احساسش از بازگشت به وطن پرسیده است، تاکید کرد:
«خیر من نبودم. امام با آن جواب می‌خواست بگوید ساکت، من قرار نیست مصاحبه کنم. قرار بود وقتی وارد آسمان تهران شدیم، دیگر کسی مصاحبه نکند. اما آن خبرنگار به نحوی خود را به امام رساند و آن سوال را پرسید. تجربه‌ای که من طی سه ماه کار خبری در جوار حضرت امام داشتم این بود که منظور ایشان این بود که ول‌مان کن.»

کارگردان «دختری با کفش‌های کتانی» تصریح کرد:
«من همیشه سعی کرده‌ام این‌طور مواقع، دردسر هم کشیده‌ام، اما به عنوان یک شاهد تاریخی آن چیزی را که درست بوده است، بگویم. بعد در آن روزنامه دو سالی کار کردم. بعد به جنوب فرانسه برگشتم که آنجا درس جامعه شناسی می‌خواندم. در ایام جنگ برگشتم و مشغول مستندسازی شدم. بعد از جنگ شروع به فیلمسازی کردم در حالی که هیچکس با فیلمسازی من موافق نبود. هیچکس از ساخته شدن فیلم «رهایی» خوشحال نشد.»


برای ترانه علیدوستی نوشتم: انسان باش!


این کارگردان در پاسخ به سوال علی ضیا مبنی بر اینکه آیا با ترانه علیدوستی ارتباط دارید یا با او قهر هستید، توضیح داد:
«علیدوستی دارد زندگی‌اش می‌کند. او بازیگر خوب و موفقی است که این شانس را داشت که خیلی خوب شروع کند. در آن زمان گزینه‌های دیگری داشتیم که همانقدر هوش داشتند اما او توانست به نوعی توانایی و هوشش را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. با او قهر نیستم اما یک بار دعوایش کردم که چرا تلفن مرا جواب ندادی؟ و برایش نوشتم انسان باش!»

صدرعاملی در روز تولدش آرزو کرد:
«بزرگترین آرزوی من این است که کشورمان از همه التهابات سیاسی و اجتماعی رد شود و به سوی یک چشم انداز واضح و روشن حرکت کند.»

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ