حمله گروهی به یاسمین اشکی و ماه عسل
دو رسانه اصولگرای تندرو, در دو مقاله, حمله تندی به برنامه ماه عسل و یاسمین اشکی کردند.

استنباط عجیب دو رسانه اصولگرا از برنامه ماه عسل با حضور یاسمین اشکی

روزنامه های اصولگرای جوان و صبح نو در سوگیری مشترکی به «یاسمین اشکی» و برنامه «ماه عسل» حمله کرده اند و به زعم خودشان خبر از یک برنامه از پیش تعیین شده در جهت احیای سند «2030» با حضور یاسمین اشكی و...داده اند.

روزنامه جوان:

ماجرای عکس امام (ره) در کلیپ مدرسه معین

سكانس اول: عوامل رسانه‌ای ضد انقلاب و در رأس آنها مسیح علی‌نژاد در شبكه‌های اجتماعی از تجاوز یك ناظم به 16دانش‌آموز در یكی از دبیرستان‌های تهران خبر می‌دهند؛ فیلمی كه با موبایل گرفته شده مردی را با دستبند نشان می‌دهد در حالی كه قاب عكسی از امام خمینی(ره) در پشت سرش قرار دارد و فیلمبردار اصرار زیادی دارد كه قاب عكس امام از كادر بیرون نزند...

سكانس دوم: شبكه‌های اجتماعی از جمله توئیتر با داغ كردن هشتگ‌هایی "اجرا نشدن سند 2030 در كشور" را عامل اصلی بروز و ظهور حوادثی چون تجاوز به پسران در دبیرستان اعلام می‌كنند. لشكر اکانت‌های فیك به كار می‌افتند تا هشتگ metoo را از سمت غرب به ایران گسیل كنند. ..

سکانس سوم: دختر جوانی كه اعلام می‌كند در حال آموزش به كودكان ایرانی در زمینه آشنایی با موضوعات جنسی (آشنایی با بدن و...) برای پیشگیری از آسیب‌های اخلاقی است. یاسمین مبتلا به یك بیماری خودایمنی بسیار نادر است كه نشانه‌هایش شبیه ایدز است. او بیماری‌اش را ژنتیكی مطرح می‌كند ولی اساس حرف او آموزش برای پیشگیری انتقال از طریق رابطه جنسی است...

سكانس چهارم: یك منبع آگاه اعلام می‌كند كه ناظم مدرسه تاكنون به تجاوز به دانش‌آموزان اعتراف نكرده و گفته فقط به آنها فیلم غیراخلاقی نشان داده است. از سویی ادعای تجاوز توسط شاكیان مطرح نشده است و هنوز مداركی برای اثبات این اتهام به دست نیامده...

سكانس مجهول: آیا برنامه پربیننده ماه عسل آگاهانه اصلی‌ترین پازل سناریویی را تكمیل كرده كه اجرای سند2030 در كشور را هدف قرار داده یا عوامل این برنامه ناخواسته در چنین تله‌ای گرفتار آمده‌اند. این سؤال بسیار مهمی است.

روزنامه صبح نو:


یاسمن اشکی دروغگو است و تحت فرمان آمریکایی ها

صبح نو_ هم در همین رابطه گفتگویی با علی کرمی (فوق‌تخصص بیوتکنولوژی و رییس بنیاد ملی سبک زندگی) داشته است:

نظر شما درباره اظهارات خانم یاسمن اشکی در برنامه ماه‌عسل چیست؟
طبق تحقیقات ما، اساسا داستان ایشان دروغ بود و ایشان اصلا بیماری ژنتیکی ندارد.

چه اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های خانم اشکی به‌دست آورده‌اید؟
اینها تیم سه نفره‌ای هستند که از آمریکا به ایران آمده‌اند و سه مؤسسه راه، قایم‌باشک و کنترل‌اس تأسیس کرده‌اند و به‌شدت مورد حمایت نشریه‌های آمریکایی هستند. به راحتی با رییس انستیتو پاستور، معاون وزیر و شخص وزیر بهداشت، جلسه خصوصی برگزار می‌کند و از طرف آن‌ها حمایت می‌شود.

در مورد کلیت این ماجرا که به نظر یک سناریوی دقیق می‌رسد، چه نظری دارید؟
به‌عنوان کسی که در حوزه پدافند زیستی و تهدیدات بیوتکنولوژی در کشور کار می‌کنم، معتقدم نقشه‌ای پشت این ماجراست و سناریویی برای این کار چیده شده است. به نظر می‌رسد این افراد پشتوانه بسیار قوی در خارج از کشور دارند و کسی از بیرون دارد به ایشان خط می‌دهد که برای تسلط بر کشورهای خاورمیانه، فرهنگ مملکت‌ها را دگرگون کند، یعنی اجرای سند توسعه پایدار! این خانم بسیار جذاب حرف می‌زد. مشخص است که کاملا آموزش داده شده و چندین استاد روانشناسی روی این پروژه کار کرده‌اند که این مطالب چطور در ماه مبارک رمضان، زمان افطار و برای مردم روزه‌دار و عاطفی ایران ارائه شود. آن‌ها می‌دانند مردم ما زود احساساتی می‌شوند و قضاوت می‌کنند، دقیقا همان‌جا ضربه را وارد می‌کنند. تا این لحظه حتما میلیون‌ها تومان پول وارد آن حساب شده است!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : پاسخ تند وزیر بهداشت به کسانی که با غرض ورزی به ماه عسل حمله کردند

سیمرغ:

سیمرغ_  روزنامه صبح نو, صرف مصاحبه با یک شخص و بدون سند, از مردم توقع دارد تا, یاسمین اشکی را به عنوان یک عامل نفوذی امریکا بپذیرند؛ حال آنکه تا کنون کسی سندی قابل قبول برای جعلی بودن حرف های یاسمین اشکی در ماه عسل ارائه نداده است, که اگر این چنین بود و دروغ بودن حرف های یاسمین اشکی در ماه عسل امری ثابت شده بود, اکنون باید وی در زندان به سر می برد که , اساسا چنین اتفاقی نیفتاده است, و صرف چنین ادعایی از سوی یک فرد و یک رسانه , نمیتوان یاسمین اشکی را دروغگو, جاعل و عامل نفوذی امریکا دانست.

و البته در مورد ادعای روزنامه جوان, مبنی بر اثبات نشدن ماجرای تعرض, هر شهروندی که پی گیر اخبار از رسانه ها باشد, به راحتی میتواند در جریان روند دادگاه و اثبات شدن قضیه تعرض قرار بگیرد. حتی اگر چند رسانه ی سوی دهی شده؛ سعی در پاک کردن صورت مساله, از طریق تکذیب ماجرای تعرض در دبیرستان معین را داشته باشند.

شاید بد نباشد که برخی از رسانه ها گاهی به جای انکار حقایق تلخ و به نوعی پنهان کردن خاکسترها در زیر فرش, سعی در جبران کاستی های اجتماعی از طریق آگاهی رسانی را داشته باشند. در تمامی جوامع, معضلات اجتماعی, دامنگیر اقشار مختلف است و هر چه افراد ناآگاه تر باشند, دامنه آسیب پذیری شان گسترده تر می گردد. اینکه توقع داشته باشیم هیچ فرد خاطی و یا معضلی در جامعه وجود نداشته باشد, غیر ممکن است. پس نمیتوان با انکار حقیقت و یا سرپوش گذاشتن روی آن, ماهیت شان را از بین برد.

نکته قابل تامل تر آنکه, پس از بروز فجایع, اشتباه ترین کار آن است, که با نادیده گرفتن شعور اجتماعی, علت وقوع حوادث را به مسائلی بی ربط مربوط نماییم. مثلا در جایی, یک فرد مبتلا به بیماری روانی, معضلی را پدید می آورد. ما علت پدید آمدن آن مشکل را به جای بیمار بودن فرد خاطی, به پخش فلان برنامه از تلویزیون خودمان, یا فعالیت فلان کانال در تلگرام و یا حتی, پخش برنامه های ماهواره ای ربط بدهیم. چنین رویکردی, نه تنها مشکلات اجتماعی را رفع نخواهد کرد بلکه, آن ها را سخت تر و پیچیده تر نیز خواهد نمود.

پس چه بهتر که با دادن آزادی بیان به رسانه های داخلی, کمک نماییم تا مشکلات مردم از طریق خودمان در داخل کشور مرتفع گردد. پیش از آنکه هر رسانه و یا افرادی از خارج از کشور, دایه عزیزتر از مادر برای هموطنانمان گردند.


نویسنده: پگاه ماسوری



تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ