سپند امیرسلیمانی
سپند امیرسلیمانی فرزند سعید امیرسلیمانی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون است كه گرچه حضور پدر برایش در این راه بی‌تأثیر نبوده اما تلاش و توانایی خودش را نیز نباید نادیده‌گرفت. وی هم اكنون دو سریال...

 طنز را ترجیح می‌دهم
خیلی وقت‌ها حضور پدر در یك حرفه خصوصاً هنر می‌تواند زمینه‌ساز حضور فرزند در آن شغل شود. سپند امیرسلیمانی فرزند سعید امیرسلیمانی از هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون است كه گرچه حضور پدر برایش در این راه بی‌تأثیر نبوده اما تلاش و توانایی خودش را نیز نباید نادیده‌گرفت. وی هم اكنون دو سریال «خوش‌نشین‌ها» و «آسمان همیشه ابری نیست» را روی آنتن تلویزیون دارد و علاوه بر بازی در «خوش‌نشین‌ها» مشغول ایفای نقش در سریال «تبریز مه‌آلود» نیز هست. همچنین بازی سپند امیرسلیمانی در سریال «كلاه‌پهلوی» به پایان رسیده است.
با این هنرمند به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

آقای امیرسلیمانی در حال حاضر در تلویزیون فعالیت بیشتری دارید، چرا در سینما كم كارتر شده‌اید؟
من اصولاً خیلی با تقسیم‌بندی سینما و تلویزیون نه موافقم و نه كاری دارم. من یك بازیگرم و وقتی یك نقش خوب به من پیشنهاد شود بازی می‌كنم و در كاری كه دوست داشته باشم ایفای نقش می‌كنم. البته صرفاً تلویزیون را بیشتر از سینما دوست دارم، این حرفم به خاطر اینكه در تلویزیون پیشنهادات بیشتری دارم نیست بلكه در تلویزیون با مردم بیشتر سر و كار دارم و از نظرات‌شان درباره كارهایم بیشتر مطلع می‌شوم.

در حال حاضر به طور همزمان در دو سریال «خوش‌نشین‌ها» (سعید آقاخانی) و «تبریز مه‌آلود» (محمدرضا ورزی) حضور دارید. كار همزمان برایتان سخت نیست؟

دو تا سختی دارد. یكی بحث زمان است كه سر هر دو كار به موقع باید حاضر باشم و دومی این است كه «خوش‌نشین‌ها» كاری طنز و «تبریز مه آلود» كار جدی و تاریخی است و در دو نقش متفاوت بازی می‌كنم. اینكه از قالب شخصیتی به شخصیتی دیگر تبدیل شوی انرژی زیادی می‌گیرد.

چطور شد كه در «خوش نشین‌ها» حضور پیدا كردید؟

این كار از طرف آقایان مهران مهام و ایرج محمدی و خود سعید آقاخانی به من پیشنهاد شد. حضور من در سریال «خوش‌نشین‌ها» سریع‌تر از بقیه كارها انجام شد. فكر می‌كنم همه صحبت‌هایمان از موضوع فیلمنامه و تعریف نقش و قرارداد و... تقریباً 5 تا 10 دقیقه طول كشید.در مورد شخصیت حامد هم باید بگویم كه وی شخصیتی بی‌حاشیه و آرام دارد كه از این لحاظ خیلی به من نزدیك است.

آیا بازی در ژانر خاصی را دوست دارید؟

كار طنز را بیشتر دوست دارم چون به روحیه‌ام نزدیك‌تر است. در سریال «تبریز مه‌آلود» هم به آقای ورزی پیشنهاد دادم و او هم پذیرفت كه آن انرژی و شیطنتی كه خودم می‌خواستم را در یك سكانس داشته باشم.

شما در عرصه طنز كارهای بیشتری انجام داده‌اید ولی كار جدی هم دارید. چطور شد كه در ژانر طنز كلیشه نشدید؟

یكی از شانس‌هایی كه در كارم آوردم این است كه در نقش خاصی كلیشه نشدم. سعی كردم نقش‌های متفاوت را بازی كنم، اما اگردر یك زمان دو كار هم‌سطح به من پیشنهاد شود ژانر طنز را ترجیح می‌دهم.

پدر شما آقای سعید امیرسلیمانی از هنرمندان پیشكسوت ما هستند و خواهرتان كمند امیرسلیمانی هم كه هنرپیشه هستند. آیا اگر پدر و خواهرتان هنرمند نبودند باز هم بازیگر می‌شدید؟
همیشه جوابم این بوده كه نمی‌دانم. شاید اگر من در خانواده‌ای بزرگ می‌شدم كه این حرفه را قبول نداشتند اتفاق دیگری می‌افتاد، اما من در خانواده‌ای رشد كردم كه بحث‌های كاری‌شان هنر بود. قطعاً حضور پدر و خواهرم در انتخاب این راه تأثیر داشت.

آیا برای انتخاب نقش‌هایتان با هم مشورت می‌كنید؟

بله، اما پدرم و خواهرم كمند بشدت هم‌سلیقه‌اند و من با هیچ‌كدام‌شان هم‌سلیقه نیستم. با هم مشورت داریم ولی در نهایت هر كس خودش تصمیم آخر را می‌گیرد. حتی وقتی كه ما كوچكتر بودیم پدرم با ما مشورت می‌كرد.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: iran-newspaper.com
 
مطالب پیشنهادی:
گزارش تصویری: آسمان همیشه ابری نیست
اولین عکسها از سریال خوش نشین ها
 خوش‌نشینی در تكرار!
 اظهارنظر لیلا برخورداری در مورد فخیم‌زاده
بازیگری که از همه کارهایش خوشش می‌آید!!